Trygg norsk sommer på TikTok med brannvesenet, politiet og Redningsselskapet
Sommeren er høysesong for sosiale sammenkomster og hygge, men med dette kommer også en risiko for ulykker og skader. Nå skal TikTok bruke sin posisjon til å bidra med forebyggende budskap og innhold.

Tiktok vil ønske norske brukere en morsom og trygg sommer ved å dele tips for å sikre nettopp det. De har inngått partnerskap med politiet, brannvesenet og Redningsselskapet, slik at tips og veiledning gjøres tilgjengelig for alle TikTok-brukere.
Det er imidlertid ikke bare TikTok og deres partnere som kan dele innhold. Når som helst i kampanjeperioden fra 1. juni til og med 31. august, kan alle brukere dele relevant innhold med hashtaggen #Tryggsommer.
– Den jobben våre partnere gjør, er bokstavelig talt livsviktig. Vi er glade for å kunne støtte arbeidet de gjør, og ikke minst fremme budskapet om en trygg og morsom sommer til vårt community, sier Liv Sandberg, nordisk leder i TikTok.
Tipsene som deles er relatert til typiske sommeraktiviteter på land, vann, under festivaler, reiser eller på sparkesykkel. Hashtaggen vil lede til mer innhold om hvordan man får en trygg sommer, som live-sendinger og en landingsside hvor man vil kunne finne enda mer informasjon.
Livsviktig budskap
Partnerskapet står også sentralt i arbeidet med å dele relevante og forebyggende tips, da politiet, brannvesenet og Redningsselskapet har betydelig erfaring med ulykker som kan oppstå i sommerperioden.
– Vi er veldig glade for at vi gjennom TikTok kan spre tips som kan bidra til at folk får en trygg sommer. Nå har vi muligheten til å dele det som kan være livsviktige tips direkte til nordmenn der de er. Det kan gi oss muligheten til å forhindre ulykker, og ikke minst bidra til å gjøre jobben vår enklere, sier Eivind Holm Nøttveit i brannvesenet.
Politiet er opptatt av å sørge for at forebyggende informasjon når ut til befolkningen.
– Det er stas for oss å få være en del av en slik positiv kampanje. Vi ønsker å oppmuntre unge til å kose seg og ha det morsomt i sommer, men på en trygg og god måte. TikTok er da en glimrende måte for oss å nå ut til mange på kort tid, sier Rune Fimreite i Politiets nettpatrulje Vest.
Også Ludwig Gjendemsjø i Redningsselskapet er godt fornøyd med partnerskapet.
– Redningsselskapet har jobbet aktivt de siste to årene med forebyggende aktivitet til et yngre publikum på TikTok ved å oppfordre til vannglede på en trygg måte. Høysesongen på sjøen er godt i gang, og gjennom samarbeidet med TikTok, politiet og brannvesenet kan vi samlet nå ut til de som ferdes på og ved sjøen i sommer, sier Gjendemsjø.
Nøkkelord
Kontakter
Parisa KhosraviKommunikasjonssjefTiktok Norden
Tel:+46 765115420parisa.khosravi@tiktok.comRune Fimreitefagleder for Politiets nettpatrulje VestPolitiet
Rune.Fimreite@politiet.noEivind Holm NøttveitAsker og Bærum Brann og Redning
Tel:99538291Eivind.holm.nottveit@abbr.noLudwig GjendemsjøProsjektlederRedningsselskapet
Tel:99563767Ludwig.Gjendemsjo@rs.noBilder
Om TikTok
TikTok er en ledende plattform for korte mobilsnutter, og målet vårt er å inspirere til kreativitet og delt glede.
TikTok har kontorer over hele verden, inkludert Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Dubai, Mumbai, Singapore, Jakarta, Seoul og Tokyo.
Følg pressemeldinger fra TikTok
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TikTok på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TikTok
En investering i fellesskapets digitale trivsel9.6.2022 09:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok vil oppmuntre alle til å være mer bevisste på å utvikle gode digitale vaner, og lanserer derfor to nye, praktiske verktøy for å gjøre det enklere å ta kontroll over TikTok-opplevelsene.
TikTok blir offisiell sponsor for fotball EM 2022 for kvinner12.5.2022 13:00:00 CEST | Pressemelding
Den digitale underholdningsplattformen skal gjøre det største europamesterskapet for kvinner noensinne enda mer tilgjengelig og engasjerende for globale og norske fans.
TikTok lanserer nye sikkerhetsverktøy19.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding
I forbindelse med at TikTok i dag slipper sin rapport rundt tiltak for regeletterlevelse av plattformen, lanserer de en rekke nye verktøy som skal hjelpe brukerne til å selv kunne kontrollere brukeropplevelsen i enda større grad.
TikTok blir ‘Offisiell Underholdningspartner’ for Eurovision Song Contest 202214.4.2022 06:00:00 CEST | Pressemelding
Den europeiske kringkastingsunion, arrangøren av Eurovision Song Contest, har annonsert sitt valg av TikTok som sin “offisielle underholdningspartner” for den 66 utgaven av konkurransen. Arrangert i den italienske byen Torino i mai, med ‘The Sound of Beauty’ som tema, vil TikTok sitt samfunn med en milliard brukere for første gang være i hjertet av begivenheten.
TikTok leverer på sin europeiske strategi for datastyring7.4.2022 00:01:00 CEST | Pressemelding
I fjor skisserte TikTok sin tilnærming til datastyring i Europa, basert på noen hovedprinsipper: Lokal lagring av europeiske TikToks brukerdata, begrensing av dataflyt utenfor regionen, og en streng begrensing av antall ansatte som har tilgang til data til kun de som trenger det for å gjøre jobben sin. Nå går de inn i den neste fasen av datastyringsstrategien, som er en del av selskapets vekst i Europa.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom