
TikTok blir offisiell sponsor for fotball EM 2022 for kvinner

Som global partner for kvinnelig fotball-EM 2022 skal TikTok gjøre mesterskapet mer synlig og tilgjengelig i Norge og for resten av verden. TikTok skal spille på fjorårets suksess som partner for herremesterskapet til å fremme innhold fra årets kvinnemesterskap.
Det har også vært en betraktelig økning i dekning og engasjement for kvinneidrett på TikTok de siste årene, og hastaggen #WomenInSports har nesten fått en milliard visninger. Under mesterskap har TikTokere har blant annet blitt tatt med bak kulissene av det engelske kvinnelandslaget, og Burnley FC Kvinner har sendt alle hjemmekamper via TikTok.
Får eksklusivt innhold
Som global sponsor skal TikTok samarbeide med UEFA for å lansere nye og spennende funksjoner som datagenererte effekter, hashtag-utfordringer og livesendinger for å promotere funksjonene for TikTokere. UEFA gir også TikTok tilgang til et betydelig bibliotek med programmeringsmateriell for å utvikle engasjerende og innovativt innhold.
– Vi gleder oss til å fortsette samarbeide med TikTok, og denne gangen om det største kvinnelige europamesterskapet noensinne. Vi ser frem til å vise sommerens sportsarrangement og noen av de beste kvinnelige fotballspillerne i verden. Spesielt med unikt, kreativt og engasjerende innhold for et voksende fellesskap av lag, fans, kreatører og foreninger. Det er en spennende tid å være fotballfan, sier Guy-Laurent Epstein, Markedsdirektør for UEFA.
Et mer tilgjengelig mesterskap
I forkant av mesterskapet lanserer TikTok en offisiell konto med ambisjoner om å inspirere og underholde millioner av fotballfans med innhold som er aktuelt, opptak fra fotball-arkivet og bak kulissene.
– Etter at vi inngikk partnerskap med UEFA under europamesterskapet i 2020 har vi sett TikTok vokse seg til et hjem for fotballfans. Kreatører, spillere og nasjoner kommer sammen for å dele sin lidenskap for fotball, på en unik måte. Vi gleder oss over å fortsette samarbeidet som den offisielle underholdningsplattformen for årets fotball-EM for kvinner, og ikke minst fortsette innsatsen med å promotere likestilling og inkludering på fotballbanen gjennom TikToks #SwipeOutHate-kampanje. Vi teller ned dagene til vi kan se felleskapet vise støtte til kvinnefotball når vi gjør mesterskapet enda mer tilgjengelig for vårt globale fellesskap, sier Rich Waterworth, Daglig leder for TikTok Europa.
Nøkkelord
Kontakter
Parisa KhosraviKommunikasjonssjefTiktok Norden
parisa.khosravi@tiktok.comBilder
Om TikTok
TikTok er en ledende plattform for korte mobilsnutter, og målet vårt er å inspirere til kreativitet og delt glede. TikTok har kontorer over hele verden, inkludert Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Dubai, Mumbai, Singapore, Jakarta, Seoul og Tokyo.
Følg pressemeldinger fra TikTok
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TikTok på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TikTok
Et av verdens største låtskriverteam vil revolusjonere måten man lager ny musikk på, med Astrid S som global ambassadør19.10.2022 11:30:00 CEST | Pressemelding
StemDrop lanseres i samarbeid med et av historiens ypperste låtskriverteam, ledet av Max Martin. TikTok-skapere globalt får utdelt musikk-"stammer" og inviteres til å produsere sine egne versjoner av en helt ny sang skrevet av hitmakerne.
Nye TikTok-funksjoner gir mer frihet til å tilpasse sin egen seeropplevelse13.7.2022 11:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok får på plass flere nye funksjoner som skal hjelpe brukerne med å tilpasse sin egen feed. Funksjonene er blant annet inspirert av film- og TV-industrien, og skal beskytte brukere under 18 år mot innhold for voksne.
Mer åpenhet og innsikt i TikTok-rapporter7.7.2022 13:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok utvider sin rapportering om hvordan selskapet håndhever fellesskapets retningslinjer, ved å legge til mer statistikk og bryte ned tallene mer detaljert.
Trygg norsk sommer på TikTok med brannvesenet, politiet og Redningsselskapet14.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding
Sommeren er høysesong for sosiale sammenkomster og hygge, men med dette kommer også en risiko for ulykker og skader. Nå skal TikTok bruke sin posisjon til å bidra med forebyggende budskap og innhold.
En investering i fellesskapets digitale trivsel9.6.2022 09:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok vil oppmuntre alle til å være mer bevisste på å utvikle gode digitale vaner, og lanserer derfor to nye, praktiske verktøy for å gjøre det enklere å ta kontroll over TikTok-opplevelsene.