Nye TikTok-funksjoner gir mer frihet til å tilpasse sin egen seeropplevelse
Dette er de nye funksjonene:
- Et nytt verktøy som lar brukeren tilpasse feeden sin ved å filtrere ut innhold knyttet til valgte hashtags
- En oppdatering relatert til diversifisering av feeden, som skal unngå at en rekke videoer med lignende innhold anbefales gjentatte ganger etter hverandre
- Et system for å organisere innholdet etter modenhetsnivå, slik som allerede finnes for filmer, TV-serier og dataspill
– Vi har alltid som mål å forbedre TikTok-opplevelsen og forbedre sikkerhetssystemene våre slik at samfunnet vårt kan få enda mer glede av det de liker. Vi forstår at det kan være noe innhold som ikke alle er komfortable med, og innføringen av innholdsnivåer vil bidra til å redusere sannsynligheten for at tenåringer blir eksponert for innhold som ikke er passende for dem, sier Tracy Elizabeth, leder for Issue Policy, Bay Hub, TikTok.
Derfor utvikler TikTok stadig nye funksjoner – for eksempel kan brukeren velge at de ikke er interessert i en video, og lignende videoer vil da automatisk hoppes over. I tillegg lanserer selskapet nå også et verktøy for å filtrere bort videoer med spesifikke ord eller hashtagger.
Hvis du for eksempel nettopp har fullført et hjemmeprosjekt og ikke trenger flere instruksjonsvideoer, eller du prøver å spise mer plantebasert og vil unngå oppskrifter med kjøtt og melkeprodukter, vil denne funksjonen være nyttig.
Større variasjon av anbefalinger
I fjor startet TikTok med å teste ut nye metoder for å unngå at mange videoer med lignende innhold blir anbefalt til brukeren. Dette gjelder videoer som ikke bryter med retningslinjene for fellesskapet, og som kan være helt fint som en enkeltvideo, men som kan være problematisk hvis det blir gjentatt mye over tid.
Dette kan for eksempel være gjeldende for temaer som slanking, ekstremt treningsfokus eller tristhet. Selskapet har også testet måter å oppdage om systemet utilsiktet anbefaler et smalere utvalg av innhold til en bruker. Som et resultat av disse testene, har TikTok forbedret seeropplevelsen slik at brukerne nå ser flere videoer med disse temaene om gangen.
Innholdsnivå
Det kan også være brukere som vil unngå å se visse innholdskategorier, basert på deres personlige preferanser. For tenåringer kan noe innhold inneholde modne eller komplekse temaer som gjenspeiler personlige opplevelser eller hendelser fra den virkelige verden som er beregnet på eldre målgrupper.
TikTok jobber med å bygge et system for å organisere innholdet basert på tematisk modenhetsnivå, på samme måte som systemet som brukes for filmer, TV-serier og dataspill. Når det oppdages at en video inneholder modne eller komplekse temaer, for eksempel fiktive scener som kan være skremmende eller intense for et yngre publikum, vil videoen bli registrert med et modenhetsnivå, for å bidra til å forhindre at de under 18 år ser den.
Komplekse ambisjoner
– Vi har alltid som mål å forbedre TikTok-opplevelsen og sikkerhetssystemene våre, slik at samfunnet vårt kan få enda mer av det de setter pris på, sier Sandberg.
– Samtidig erkjenner vi at det vi forsøker å oppnå er komplekst, og vi kan gjøre noen feil underveis. Men vårt fokus er alltid å skape den tryggeste og beste opplevelsen for samfunnet vårt, og vi vil fortsette å lytte til tilbakemeldinger fra samfunnet vårt og fortsette å konsultere med uavhengige eksperter.
Nøkkelord
Kontakter
Parisa KhosraviKommunikasjonssjefTiktok Norden
Tel:+46 765115420parisa.khosravi@tiktok.comBilder
Om TikTok
TikTok er den ledende destinasjonen for korte mobilvideoer. Vår misjon er å inspirere til kreativitet og skape glede. TikTok har globale kontor inkludert Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Polen, Israel, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul, og Tokyo. https://www.tiktok.com/
Følg pressemeldinger fra TikTok
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TikTok på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TikTok
Et av verdens største låtskriverteam vil revolusjonere måten man lager ny musikk på, med Astrid S som global ambassadør19.10.2022 11:30:00 CEST | Pressemelding
StemDrop lanseres i samarbeid med et av historiens ypperste låtskriverteam, ledet av Max Martin. TikTok-skapere globalt får utdelt musikk-"stammer" og inviteres til å produsere sine egne versjoner av en helt ny sang skrevet av hitmakerne.
Mer åpenhet og innsikt i TikTok-rapporter7.7.2022 13:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok utvider sin rapportering om hvordan selskapet håndhever fellesskapets retningslinjer, ved å legge til mer statistikk og bryte ned tallene mer detaljert.
Trygg norsk sommer på TikTok med brannvesenet, politiet og Redningsselskapet14.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding
Sommeren er høysesong for sosiale sammenkomster og hygge, men med dette kommer også en risiko for ulykker og skader. Nå skal TikTok bruke sin posisjon til å bidra med forebyggende budskap og innhold.
En investering i fellesskapets digitale trivsel9.6.2022 09:00:00 CEST | Pressemelding
TikTok vil oppmuntre alle til å være mer bevisste på å utvikle gode digitale vaner, og lanserer derfor to nye, praktiske verktøy for å gjøre det enklere å ta kontroll over TikTok-opplevelsene.
TikTok blir offisiell sponsor for fotball EM 2022 for kvinner12.5.2022 13:00:00 CEST | Pressemelding
Den digitale underholdningsplattformen skal gjøre det største europamesterskapet for kvinner noensinne enda mer tilgjengelig og engasjerende for globale og norske fans.