Thomas Cooks hotellfond vokser med tre nye oppkjøp

Thomas Cook Group, som Ving er en del av, kunngjør at hotellfondet Thomas Cook Hotel Investments (TCHI) har kjøpt tre nye eiendommer, inkludert et av selskapets flaggskiphotell, Casa Cook på Kos. Oppkjøpene betyr at fondet nesten har doblet porteføljen til ni eiendommer på et drøyt år.

Fra hotellet Casa Cook på Kos.

De tre nye eiendommene består av hotellene Sunwing Arguineguin på Gran Canaria med 252 rom, Casa Cook Kos med 100 rom og en tomt på Kos hvor det planlegges å bygge et nytt hotell under Cook’s Club-konseptet, som er Thomas Cooks siste konsepttilskudd.

TCHI ble lansert i mars 2018 med fem hotell, som et joint venture sammen med selskapet LMEY. Med de nye hotellene har fondet nå tilsammen 2 500 rom, inkludert de som er under bygging. I neste trinn planlegges oppkjøp av 10-15 hotell innen 2021.

Fondet har som ambisjon å bidra til at Thomas Cook styrer flere av sine egne hotell og samtidig fokuserer på å investere i muligheter i Hellas, Spania og rundt Middelhavet. I sommer åpner fondet sitt første nye prosjekt, Casa Cook i Ibiza.

Om Thomas Cook Group Plc.
Thomas Cook Group Plc. er et av verdens ledende selskap for fritidsreiser, med 22 millioner kunder og en omsetning på 9,6 milliarder kroner i forrige regnskapsår, 21 000 ansatte og 200 egne hotell.

Om Thomas Cook Hotels & Resorts
Thomas Cook Hotels & Resorts er hotellavdelingen til Thomas Cook-gruppen. De har i dag nesten 200 hotell spredt over 8 hotellkonsepter. Med over 40 000 rom på 47 destinasjoner er de en av verdens 40 største hotellbedrifter.

Fra hotellet Casa Cook på Kos.
Sunwing Arguineguin