Stor kåring: Fra null i omsetning til «Norges beste nettbutikk» på rekordtid

Pris- og servicebevisste nordmenn har talt: Nettapoteket «Apotera» er Norges beste nettbutikk i 2021. Nordens største netthandelsaktør, Komplett, stakk av med fire kategoriseire i Prisjakts årlige kåring av de mest fornøyde kundene.
Are Vittersø

Oslo-baserte Apotera skyver dermed kosmetikk-lokomotivet BliVakker ned av tronen i kampen om flest positive brukeromtaler i Prisjakt-brukerne årlige kåring. Kristiansand-bedriften har blitt kåret til «Årets nettbutikk» tre av de siste fire årene. Apotera vant prisen for «årets nykommer» i fjor, men klatret altså helt til topps i årets uoffisielle NM for nettbutikker – og vant i tillegg også kategorien «Skjønnhet og helse».

-Apotera har virkelig kommet som en kule etter etableringen sommeren 2020. I årets kåring har de oppnådd imponerende mange positive brukeromtaler blant de som bruker Prisjakt for å finne gode priser, sier daglig leder Are Vittersø.

-Floraen av norske nettbutikker blomstrer med imponerende kraft. Kundene later jevnt over til å være meget fornøyd med servicenivå og leveranser, men noen lykkes bedre enn andre. Slikt frister til gjenkjøp, sier Vittersø.

Kåringen av «Årets nettbutikk» er basert på antall positive brukeromtaler hos Prisjakt, som legges igjen etter handelen av tilbudsjagende nordmenn. Disse er vektet sammen med poengkarakterer fra 1-10 – en score gitt av kundene etter at handelen er gjennomført. Over 1500 norske nettbutikker er blitt evaluert og gitt karakterer av kundene gjennom konkurransen, i sterk konkurranse med en rekke utenlandske nettaktører med norsk butikkdomene.

Også 30 års jubilanten Komplett kan smykke seg med mange svært fornøyde kunder. Nordens største netthandelsaktør stakk for første gang av med seieren i ikke mindre enn fire kategorier; «Årets megastore», «Spill og konsoller», «Telefon og GPS» og «Datamaskiner og tilbehør».

-I det store bildet befester Sandefjord nok en gang seg som selve tyngdepunktet innen norsk netthandel, siden også to andre, gallopperende gründerbedrifter - Fjellsport («Sport og Friluftsliv») og «Mimmis» («Barn og familie») - i år som i fjor ble kategorivinnere, sier Are Vittersø.

Her er vinnerne av Prisjakt-kundenes kåring av årets beste, norske nettbutikker:

Årets butikk:                          Apotera (Oslo)

Hjem og husholdning:           Hyttefeber (Oslo)

Hage:                                      Verkter (Litauen)

Renovering og bygg:              Obs bygg (Kolbotn)

Datamaskiner og tilbehør:    Komplett (Sandefjord)

Telefon og GPS:                     Komplett (Sandefjord)

Lyd og bilde:                           Stereofil (Oslo)

Sko, klær og accessories:      Sportman (Fredrikstad)

Skjønnhet og helse:               Apotera (Oslo)

Sport og friluftsliv:                Fjellsport (Sandefjord)

Spill og spillkonsoller:           Komplett (Sandefjord)

Kjøretøy og tilbehør:             Mekster (Sverige)

Foto og video:                        Stjørdal Foto

Husholdning og hvitevarer:  Bakeren & Kokken (Sverige)

Barn og familie:                     Mimmis (Sandefjord)

Årets megastore:                   Komplett (Sandefjord)

Årets nykommer:                  Mekster (Sverige)

------------------------

Kontaktperson: Daglig leder Are Vittersø i Prisjakt, telefon 402 21 792

Bildetekst 1: Daglig leder Are Vittersø i Prisjakt

Bildetekst 2: De ansatte hos Apotera jubler over at kundene har kåret dem til Norges beste nettbutikk. Fra venstre: Mats Kevin Kristiansen, Patrick Hjetland, Mia Meland, Kristian Malm, Mikaela Persson, Just Salvesen, Elizabeth Salvesen, Robert Dijkstra og Marthe Amundsen.

Are Vittersø
Apotera