Stor kåring: Fra null i omsetning til «Norges beste nettbutikk» på rekordtid
Pris- og servicebevisste nordmenn har talt: Nettapoteket «Apotera» er Norges beste nettbutikk i 2021. Nordens største netthandelsaktør, Komplett, stakk av med fire kategoriseire i Prisjakts årlige kåring av de mest fornøyde kundene.

Oslo-baserte Apotera skyver dermed kosmetikk-lokomotivet BliVakker ned av tronen i kampen om flest positive brukeromtaler i Prisjakt-brukerne årlige kåring. Kristiansand-bedriften har blitt kåret til «Årets nettbutikk» tre av de siste fire årene. Apotera vant prisen for «årets nykommer» i fjor, men klatret altså helt til topps i årets uoffisielle NM for nettbutikker – og vant i tillegg også kategorien «Skjønnhet og helse».
-Apotera har virkelig kommet som en kule etter etableringen sommeren 2020. I årets kåring har de oppnådd imponerende mange positive brukeromtaler blant de som bruker Prisjakt for å finne gode priser, sier daglig leder Are Vittersø.
-Floraen av norske nettbutikker blomstrer med imponerende kraft. Kundene later jevnt over til å være meget fornøyd med servicenivå og leveranser, men noen lykkes bedre enn andre. Slikt frister til gjenkjøp, sier Vittersø.
Kåringen av «Årets nettbutikk» er basert på antall positive brukeromtaler hos Prisjakt, som legges igjen etter handelen av tilbudsjagende nordmenn. Disse er vektet sammen med poengkarakterer fra 1-10 – en score gitt av kundene etter at handelen er gjennomført. Over 1500 norske nettbutikker er blitt evaluert og gitt karakterer av kundene gjennom konkurransen, i sterk konkurranse med en rekke utenlandske nettaktører med norsk butikkdomene.
Også 30 års jubilanten Komplett kan smykke seg med mange svært fornøyde kunder. Nordens største netthandelsaktør stakk for første gang av med seieren i ikke mindre enn fire kategorier; «Årets megastore», «Spill og konsoller», «Telefon og GPS» og «Datamaskiner og tilbehør».
-I det store bildet befester Sandefjord nok en gang seg som selve tyngdepunktet innen norsk netthandel, siden også to andre, gallopperende gründerbedrifter - Fjellsport («Sport og Friluftsliv») og «Mimmis» («Barn og familie») - i år som i fjor ble kategorivinnere, sier Are Vittersø.
Her er vinnerne av Prisjakt-kundenes kåring av årets beste, norske nettbutikker:
Årets butikk: Apotera (Oslo)
Hjem og husholdning: Hyttefeber (Oslo)
Hage: Verkter (Litauen)
Renovering og bygg: Obs bygg (Kolbotn)
Datamaskiner og tilbehør: Komplett (Sandefjord)
Telefon og GPS: Komplett (Sandefjord)
Lyd og bilde: Stereofil (Oslo)
Sko, klær og accessories: Sportman (Fredrikstad)
Skjønnhet og helse: Apotera (Oslo)
Sport og friluftsliv: Fjellsport (Sandefjord)
Spill og spillkonsoller: Komplett (Sandefjord)
Kjøretøy og tilbehør: Mekster (Sverige)
Foto og video: Stjørdal Foto
Husholdning og hvitevarer: Bakeren & Kokken (Sverige)
Barn og familie: Mimmis (Sandefjord)
Årets megastore: Komplett (Sandefjord)
Årets nykommer: Mekster (Sverige)
------------------------
Kontaktperson: Daglig leder Are Vittersø i Prisjakt, telefon 402 21 792
Bildetekst 1: Daglig leder Are Vittersø i Prisjakt
Bildetekst 2: De ansatte hos Apotera jubler over at kundene har kåret dem til Norges beste nettbutikk. Fra venstre: Mats Kevin Kristiansen, Patrick Hjetland, Mia Meland, Kristian Malm, Mikaela Persson, Just Salvesen, Elizabeth Salvesen, Robert Dijkstra og Marthe Amundsen.
Bilder


Om Prisjakt.no
Om Prisjakt.no
Prisjakt.no er Norges største pris- og produktsammenligningstjeneste, og hjelper nordmenn til å handle smartere gjennom å finne riktig produkt til rett pris.
Hver måned hjelper Prisjakt.no nær to millioner nordmenn å sammenligne priser og produkter. Prisjakt.no har over 4 040 000 priser på 435 000 produkter fra 2565 indekserte butikker, samt 4 130 000 søkbare produktegenskaper. Prisjakt.no er landets eneste, uavhengige pris- og produktsammenligningstjeneste, og leverandører og butikker kan ikke betale for rangering eller bestemme hvilke produkter som skal prissjekkes.
Prisjakt.no er eiet av Schibsted Media Group, og tjenesten er tilgjengelig i ytterligere syv land.
Følg pressemeldinger fra Prisjakt.no
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Prisjakt.no på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Prisjakt.no
Nye prisrekorder på Black Friday27.11.2021 07:43:04 CET | Pressemelding
Både gode og mindre hyggelige prisrekorder falt under kjøpefesten i går: Aldri før har rabattnivået vært høyere på èn og samme handledag – men aldri tidligere har flere enkeltprodukter blitt satt opp i pris på Black Friday, viser ferske data fra prissammenligningstjenesten Prisjakt.
Black Friday: Disse varene bør du se etter – og disse bør du sjekke grundig25.11.2021 18:45:00 CET | Pressemelding
Hvordan vet du om et tilbud er bra på Black Friday, eller om det har vært billigere andre tider på året? -Også i år ser vi store, tydelige svingninger i prisene i ukene før Black Friday, som gjør at ikke alle tilbud i morgen ikke kommer til å være like gode som de ser ut som, advarer prisekspert. Han deler sine beste råd før kjøpefesten.
Fersk meningsmåling: Mot ny rekord igjen, men halve Norge vil forby Black Friday20.11.2021 07:00:00 CET | Pressemelding
Fersk meningsmåling varsler ny besøksrekord i butikkene på Black Friday. Samtidig vil nesten annenhver nordmann over 18 år støtte et lovforslag om å forby salgsjippoet - av klimahensyn, og fordi det promoterer overforbruk.
Ingen koronakrise for startup-viljen: Disse kommunene skapte flest nye nettbutikker under pandemien19.10.2021 06:30:00 CEST | Pressemelding
Også antallet nyetablerte, norske nettbutikker har boomet kraftig under korona-pandemien. Rælingen og Levanger er kommunene med flest nyregistrerte nettbutikker i fjor og hittil i år, målt mot innbyggertallet. Den aller største oppblomstringen av nye netthandlere finner vi likevel i storbyene Oslo, Bergen og Trondheim.
Advarer mot reklametretthet på nett: -Nærmer oss et metningspunkt, sier prisekspert29.6.2021 06:04:11 CEST | Pressemelding
Seks av ti nordmenn opplever reklame for nettbutikker som mer støyende enn reklame for fysiske butikker. Like mange oppfatter nyhetsbrev som søppel, viser fersk meningsmåling. -Reklametretthet og frykt for misbruk av persondata på er påfallende stor hos kundene, og kan på sikt koste nettbutikkene dyrt, advarer prisekspert.