Skistjerner i kamp på Ving-hotell

TV2s nye storsatsing, programmet «Landskampen», spilles inn på Vings prisbelønnede designhotell Casa Cook på Rhodos.

VINTERHELTER PÅ RHODOS: Charlotte Kalla (f.v.), Hanna Öberg, Calle Halfvarsson, Sebastian Samuelsson, Emil Iversen, Petter Northug, Therese Johaug og Tiril Eckhoff. Foto: Håvard Solem/TV 2

TV2 slapp denne uken nyheten om programmet «Landskampen», hvor de norske skiheltene Petter Northug, Therese Johaug, Emil Iversen og Tiril Eckhoff barker sammen med de svenske langrennsstjernene Charlotte Kalla og Calle Halfvarsson og skiskytter-essene Sebastian Samuelsson og Hanna Öberg.

– Vi i Ving er stolte av å være samarbeidspartnere på dette prosjektet, og vi gleder oss til å vise TV-seerne både den vakre øya og det lekre hotellet vårt. Det kunne jo heller ikke vært en bedre sammensetning av utøvere, så dette prosjektet synes vi det er veldig gøy å være en del av, sier Vings informasjonssjef, Siri Røhr-Staff.

Programserien, som avsluttet innspillingen onsdag, byr på lagkonkurranser og individuelle dueller. «Landskampen» gir også seerne anledning til å bli bedre kjent med idrettsheltene når også utenom konkurransene, blant annet når begge lag samles til middag med gode samtaler om aktuelle temaer fra utøvernes karrierer.

– Vi nølte ikke da vi fikk forespørselen fra TV2 og produsenten Screen Media. Å være en del av et slikt topplag, og samtidig få vist fram produktene våre, kunne vi ikke si nei til, avslutter Røhr-Staff.

KLARE FOR «LANDSKAMPEN»: Programleder Øyvind Mund (foran), Charlotte Kalla, Hanna Öberg, Sebastian Samuelsson, Calle Halfvarsson, Petter Northug, Emil Iversen, Tiril Eckhoff og Therese Johaug. Foto: Espen Solli/TV 2
Casa Cook Rhodos

Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig. Ving Norge AS inngår i det internasjonale reisekonsernet Thomas Cook Group plc som er børsnotert i London.