Singapore Airlines støtter Australias skogbrann-appel

Singapore Airlines donerer 100.000 australske dollar til Røde Kors sitt katastrofe- og gjenoppbyggings arbeide i Australia. Summen, tilsvarende ca 600 000 norske kroner, skal gå til gjenoppbygging av lokalsamfunn som er ødelagt etter de voldsomme skogbrannene.

- Australiere har støttet oss i 53 år, og vi håper bidraget vil være til støtte og hjelp for mennesker og områder som er berørt av de enorme brannene, sier Philip Goh, Regional Vice President i Singapore Airlines.

- Det er vanskelig å forstå omfanget av brannene som herjer i Australia. På nåværende tidspunkt, har de rammet et område som er 140 ganger større enn vårt eget hjemland, Singapore.

- Våre tanker går til alle som er berørte. Som mange andre, vil vi også utrykke vår dypfølte takk til brannmennene som kjemper en utrettelig kamp mot de voldsomme brannene.

Som følge av brannenes voldsomme karakter og store ødeleggelser, tilbyr Singapore Airlines sine kunder en særlig individuell vurdering, ved behov for endringer som følge av skogbrannene.

Philip Goh forteller også at Singapore Airlines, sammen med sin alliancepartner Virgin Australia og andre samarbeidspartnere, vil fortsette å gi støtte når det er mulig og når det det er behov.

- Skogbrannene har påvirket mange, direkte eller indirekte. Venner og familie har mistet sine hjem, sine lokalsamfunn eller blitt evakuert. Vi støtter det australske folk, og vil se på mulighetene fremover for ytterligere støtte både lokalt og nasjonalt.

Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag dekker rutenettverket 64 destinasjoner i 34 land.

Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder i luften. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines».

Følg pressemeldinger fra Singapore Airlines

Siste pressemeldinger fra Singapore Airlines

Singapore Airlines fortsetter som tittelsponsor for Formel 1-løpet Singapore Grand Prix!23.5.2022 10:42:04 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) bekrefter at de fortsetter som tittelsponsor for det ikoniske Formel 1- løpet ´Singapore Grand Prix´. Avtalen forlengelse med tre år, og årets løp i Singapore blir det første siden pandemien brøt ut. Løpet er et gateløp, og var det første Formel 1-løpet som ble kjørt i flomlys i kveldsmørket. Årets Grand Prix går av stabelen 30.9 til 2.10.

Singapore Airlines øker antall ruter til Sørøst-Asia!10.2.2022 08:37:30 CET | Pressemelding

Store deler av verden åpner igjen for internasjonale reiser, og etterspørselen etter langdistanse reiser øker melder Singapore Airlines. Verdens mest prisvinnende flyselskap trapper derfor opp antall avganger på ruten København-Singapore, og gjenåpner Bali-ruten. Fra februar flyr Singapore Airlines direkte til Singapore fem ganger i uken, og København-Singapore ruten via Roma avsluttes derfor 1. juni.

Singapore Airlines vil være CO2-nøytrale innen 205026.5.2021 10:59:38 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines har nettopp kunngjort at de forplikter seg til å være CO2-nøytrale innen 2050. Dette forsterker flyselskapets mangeårige strategi om reduksjon i bruken av fossilt drivstoff, og å skape bærekraft i alle selskapets aktiviteter. Gruppens tre selskap, Singapore Airlines, Scoot og SIA Cargo introduserer alle en rekke initiativ for å nå målet. Det inkluderer bl.a. investering i nye fly, høyere driftseffektivitet, bruk av bærekraftig drivstoff og kjøp av høykvalitets karbonutslipp.