Singapore Airlines støtter Australias skogbrann-appel

Del
Singapore Airlines donerer 100.000 australske dollar til Røde Kors sitt katastrofe- og gjenoppbyggings arbeide i Australia. Summen, tilsvarende ca 600 000 norske kroner, skal gå til gjenoppbygging av lokalsamfunn som er ødelagt etter de voldsomme skogbrannene.

- Australiere har støttet oss i 53 år, og vi håper bidraget vil være til støtte og hjelp for mennesker og områder som er berørt av de enorme brannene, sier Philip Goh, Regional Vice President i Singapore Airlines. 

- Det er vanskelig å forstå omfanget av brannene som herjer i Australia. På nåværende tidspunkt, har de rammet et område som er 140 ganger større enn vårt eget hjemland, Singapore.

- Våre tanker går til alle som er berørte. Som mange andre, vil vi også utrykke vår dypfølte takk til brannmennene som kjemper en utrettelig kamp mot de voldsomme brannene.

Som følge av brannenes voldsomme karakter og store ødeleggelser, tilbyr Singapore Airlines sine kunder en særlig individuell vurdering, ved behov for endringer som følge av skogbrannene.  

Philip Goh forteller også at Singapore Airlines, sammen med sin alliancepartner Virgin Australia og andre samarbeidspartnere, vil fortsette å gi støtte når det er mulig og når det det er behov.

- Skogbrannene har påvirket mange, direkte eller indirekte. Venner og familie har mistet sine hjem, sine lokalsamfunn eller blitt evakuert. Vi støtter det australske folk, og vil se på mulighetene fremover for ytterligere støtte både lokalt og nasjonalt.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om Singapore Airlines

Singapore Airlines



http://www.singaporeair.com

Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag dekker rutenettverket 64 destinasjoner i 34 land.

Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder i luften. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines». 

I 2007 skrev Singapore Airlines luftfartshistorie når verdens største passasjerfly lettet - en Airbus A380. I 2013 satte selskapet ny standard i luften for Premium Class i 2017 lanserte selskapet "hotellrom" i luften i First Class og samtidig dobbeltseng i Business Class om bord A380. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York. 

Følg pressemeldinger fra Singapore Airlines

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Singapore Airlines på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Singapore Airlines

Singapore Airlines og Thai Airways signerer MoU om nytt strategisk partnerskap  6.12.2022 08:43:06 CET | Pressemelding

Thai Airways International Public Company Limited (THAI) og Singapore Airlines (SIA) har signert et ´memorandum of understanding´ (MoU) om et nytt strategisk partnerskap. Avtalen betyr at selskapene gradvis vil øke sin ´codeshare´ samt se på mulighetene for et bredere kommersielt samarbeid. Et samarbeid som vil gi selskapenes kunder flere valgmuligheter, mer verdi og en enda bedre reiseopplevelse.

Hver fjerde planlegger en eksotisk vinter13.11.2022 15:00:00 CET | Pressemelding

Nå vil vi bytte ut Rudolf med kenguru. En fersk undersøkelse* viser at nordmenns interesse for reiser til fjerne himmelstrøk er høy. 43% planlegger en eksotisk reise i vinter, og 11% har allerede bestilt. Undersøkelsen viser også at Oslofolk er de som drømmer mest om en eksotisk reise, tett fulgt av vestlendinger og trøndere. Og jula? Får vi drømme fritt - uten tanke på budsjett – så vil vi aller helst feire den i Australia eller på New Zealand.

Dette er viktig når nordmenn skal fly langt30.10.2022 09:00:00 CET | Pressemelding

I en ny undersøkelse har man spurt nordmenn om hva som er viktig når de skal fly langt. Aller viktigst er direktefly (72%), tett fulgt av at bagasjen er inkludert (70%) og komfort om bord (68%). Bærekraft, underholding og bonusprogrammer er minst viktig når man skal fly mer enn seks timer viser undersøkelsen, gjennomført av YouGov for Singapore Airlines. Den viser videre at når vi flyr langt, er det først og fremst for å oppleve sol og varme.

SINGAPORE AIRLINES MELDER OM PLUSS 556 MSGD (3,9 MRD NOK) I FØRSTE KVARTAL. SOM FØLGE AV STERK ETTERSPØRSEL.15.8.2022 08:13:31 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) gjenopptar trafikken med fem ukentlige avganger fra København til Singapore. Selskapet melder om en positiv utvikling - spesielt for Europa og Norden. Selskapet har med et driftsresultat på 556 millioner Singapore dollar (SGD) i første kvartal presentert sitt nest beste driftsresultatet i flyselskapets 50 år lange historie. SIA har avvikende regnskapsår som går fra 1. april ´22 til 31. mars ´23.

Singapore Airlines fortsetter som tittelsponsor for Formel 1-løpet Singapore Grand Prix!23.5.2022 10:42:04 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) bekrefter at de fortsetter som tittelsponsor for det ikoniske Formel 1- løpet ´Singapore Grand Prix´. Avtalen forlengelse med tre år, og årets løp i Singapore blir det første siden pandemien brøt ut. Løpet er et gateløp, og var det første Formel 1-løpet som ble kjørt i flomlys i kveldsmørket. Årets Grand Prix går av stabelen 30.9 til 2.10.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye