Singapore Airlines støtter Australias skogbrann-appel

Del

Singapore Airlines donerer 100.000 australske dollar til Røde Kors sitt katastrofe- og gjenoppbyggings arbeide i Australia. Summen, tilsvarende ca 600 000 norske kroner, skal gå til gjenoppbygging av lokalsamfunn som er ødelagt etter de voldsomme skogbrannene.

- Australiere har støttet oss i 53 år, og vi håper bidraget vil være til støtte og hjelp for mennesker og områder som er berørt av de enorme brannene, sier Philip Goh, Regional Vice President i Singapore Airlines. 

- Det er vanskelig å forstå omfanget av brannene som herjer i Australia. På nåværende tidspunkt, har de rammet et område som er 140 ganger større enn vårt eget hjemland, Singapore.

- Våre tanker går til alle som er berørte. Som mange andre, vil vi også utrykke vår dypfølte takk til brannmennene som kjemper en utrettelig kamp mot de voldsomme brannene.

Som følge av brannenes voldsomme karakter og store ødeleggelser, tilbyr Singapore Airlines sine kunder en særlig individuell vurdering, ved behov for endringer som følge av skogbrannene.  

Philip Goh forteller også at Singapore Airlines, sammen med sin alliancepartner Virgin Australia og andre samarbeidspartnere, vil fortsette å gi støtte når det er mulig og når det det er behov.

- Skogbrannene har påvirket mange, direkte eller indirekte. Venner og familie har mistet sine hjem, sine lokalsamfunn eller blitt evakuert. Vi støtter det australske folk, og vil se på mulighetene fremover for ytterligere støtte både lokalt og nasjonalt.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om Singapore Airlines

Singapore Airlines
Singapore Airlines



http://www.singaporeair.com

Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag flyr selskapet til 104 destinasjoner i 37 land.

Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder innen lufttransport. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines». 

I 2007 skrev Singapore Airlines luftfartshistorie når verdens største passasjerfly lettet - en Airbus A380. I 2013 satte selskapet ny standard i luften for Premium Class i 2017 lanserte selskapet "hotellrom" i luften i First Class og samtidig dobbeltseng i Business Class om bord A380. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York. 

Følg saker fra Singapore Airlines

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Singapore Airlines på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Singapore Airlines

Singapore Airlines med kapitalforhøyelse på 110 milliarder27.3.2020 14:37:23 CETPressemelding

For å sikre rask og ekspansiv drift når reisevirksomheten tar seg opp, har Singapore Airlines gjennomført en kapitalforhøyelse på 15 milliarder SGD - tilsvarende 110 milliarder NOK. Styreleder i Singapore Airlines, Peter Seah, kommenterer: - Vi er takknemlige for tillitserklæringen som vår største aksjonær Temasek viser oss. Styret mener at kapitalforhøyelsen sikrer selskapet ressursene til å komme gjennom denne vanskelige tiden, og til å opprettholde posisjonen som et av verdens ledende flyselskap. " For mer informasjon se hele pressemeldingen på engelsk.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom