Singapore Airlines fortsetter som tittelsponsor for Formel 1-løpet Singapore Grand Prix!
Formel 1 biler susende i mørket gjennom Singapores mest berømte gate, Marina Bay Circuit, med byens berømte skyline som kulisse er et spektakulært syn. Dette gjør løpet til et av de største og mest attraktive løpene for Formel 1-fans over hele verden.
Singapore Airlines har vært tittelsponsor for Formel 1 ´Singapore Grand Prix´ siden 2014, og nå har det prisbelønte flyselskapet nok en gang fornyet sponsoravtalen.
Ifølge flyselskapets nordiske direktør, Muhammad Raimi, er dette ekstra gledelig etter to år med avlyste Formel 1-løp i Singapore;
-Det at en så stor, internasjonal sportsbegivenhet som Formel 1 igjen er tilbake i Singapore er en viktig milepæl for byen og dens innbyggere. Ikke minst etter at pandemien har satt løpet på vent. Som tittelsponsor ønsker vi å signalisere vår støtte til både til turisme og sport, og til Singapore som et sentralt knutepunkt for internasjonal luftfart.
Den nordiske sjefen ser igjen frem til å fly norske og nordiske kunder til Singapore for og se det berømte løpet;
-Nordmenn har tradisjon for å være ivrige Formel 1 tilskuere. Det ikoniske kveldsløpet i Singapores flombelyste gater har alltid vært en populær happening, avslutter Raimi.
Mer fokus på bærekraft
Formel 1 er også fornøyde med at Singapore Airlines fortsetter som sponsor for det ikoniske arrangementet.
-Vi er glade for at Singapore Airlines vil fortsette som tittelsponsor for det originale F1-kveldsløpet, ´Singapore Grand Prix´, i tre år til. I løpet av 2022 vil vi se ytterligere på bruk av fornybar energi og bærekraftige materialer for å redusere miljøpåvirkningen. Singapore Airlines sine forpliktelser om bruk av mer bærekraftig drivstoff vil gjenspeile seg i vårt samarbeid, sier Brandon Snow, administrerende direktør for Commercial, Formel 1.
Nøkkelord
Bilder
Om Singapore Airlines
Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag dekker rutenettverket 64 destinasjoner i 34 land.
Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder i luften. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines».
I 2007 skrev Singapore Airlines luftfartshistorie når verdens største passasjerfly lettet - en Airbus A380. I 2013 satte selskapet ny standard i luften for Premium Class i 2017 lanserte selskapet "hotellrom" i luften i First Class og samtidig dobbeltseng i Business Class om bord A380. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York.
Følg pressemeldinger fra Singapore Airlines
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Singapore Airlines på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Singapore Airlines
Singapore Airlines og Thai Airways signerer MoU om nytt strategisk partnerskap 6.12.2022 08:43:06 CET | Pressemelding
Thai Airways International Public Company Limited (THAI) og Singapore Airlines (SIA) har signert et ´memorandum of understanding´ (MoU) om et nytt strategisk partnerskap. Avtalen betyr at selskapene gradvis vil øke sin ´codeshare´ samt se på mulighetene for et bredere kommersielt samarbeid. Et samarbeid som vil gi selskapenes kunder flere valgmuligheter, mer verdi og en enda bedre reiseopplevelse.
Hver fjerde planlegger en eksotisk vinter13.11.2022 15:00:00 CET | Pressemelding
Nå vil vi bytte ut Rudolf med kenguru. En fersk undersøkelse* viser at nordmenns interesse for reiser til fjerne himmelstrøk er høy. 43% planlegger en eksotisk reise i vinter, og 11% har allerede bestilt. Undersøkelsen viser også at Oslofolk er de som drømmer mest om en eksotisk reise, tett fulgt av vestlendinger og trøndere. Og jula? Får vi drømme fritt - uten tanke på budsjett – så vil vi aller helst feire den i Australia eller på New Zealand.
Dette er viktig når nordmenn skal fly langt30.10.2022 09:00:00 CET | Pressemelding
I en ny undersøkelse har man spurt nordmenn om hva som er viktig når de skal fly langt. Aller viktigst er direktefly (72%), tett fulgt av at bagasjen er inkludert (70%) og komfort om bord (68%). Bærekraft, underholding og bonusprogrammer er minst viktig når man skal fly mer enn seks timer viser undersøkelsen, gjennomført av YouGov for Singapore Airlines. Den viser videre at når vi flyr langt, er det først og fremst for å oppleve sol og varme.
SINGAPORE AIRLINES MELDER OM PLUSS 556 MSGD (3,9 MRD NOK) I FØRSTE KVARTAL. SOM FØLGE AV STERK ETTERSPØRSEL.15.8.2022 08:13:31 CEST | Pressemelding
Singapore Airlines (SIA) gjenopptar trafikken med fem ukentlige avganger fra København til Singapore. Selskapet melder om en positiv utvikling - spesielt for Europa og Norden. Selskapet har med et driftsresultat på 556 millioner Singapore dollar (SGD) i første kvartal presentert sitt nest beste driftsresultatet i flyselskapets 50 år lange historie. SIA har avvikende regnskapsår som går fra 1. april ´22 til 31. mars ´23.
Singapore Airlines øker antall ruter til Sørøst-Asia!10.2.2022 08:37:30 CET | Pressemelding
Store deler av verden åpner igjen for internasjonale reiser, og etterspørselen etter langdistanse reiser øker melder Singapore Airlines. Verdens mest prisvinnende flyselskap trapper derfor opp antall avganger på ruten København-Singapore, og gjenåpner Bali-ruten. Fra februar flyr Singapore Airlines direkte til Singapore fem ganger i uken, og København-Singapore ruten via Roma avsluttes derfor 1. juni.