PatientSky har kjøpt Infodoc

Tidligere i høst annonserte PatientSky Group at selskapet hadde planer om å kjøpe Infodoc. I dag ble kjøpet gjennomført, og nå starter arbeidet med å utvikle Norges neste internasjonale e-helsekonsern med base i Norge. - Vi er stolte over å kunne ønske Infodoc inn i PatientSky-familien, og sammen ser vi frem til å levere enda bedre, raskere og rimeligere helsetjenester til helsepersonell og pasienter både i Norge og globalt, uttaler Group CEO i PatientSky, Johan Zetterström.

Står sterkere sammen

Infodoc er ett av Norges ledende e-helseselskap innenfor utvikling av skybaserte, elektroniske pasientjournalsystemer (EPJ) til henholdsvis fastleger, spesialister og kommunehelsetjeneste. Selskapet har vært en viktig partner for den norske helsetjenesten i over 40 år, men ser behovet og potensialet i å forene krefter fremover.

-          For vår del åpner oppkjøpet for at vår erfaring og våre innovasjoner i enda større grad kan være med å løse de mange og store utfordringene norsk helsetjeneste står overfor. Trenden i markedet tilsier at det vil bli stadig vanskeligere for små aktører å få lov til å levere de sentrale systemene til helsetjenesten. Med dette blir vi bedre i stand til å konkurrere, sier daglig leder i Infodoc Bjarte Ottesen.

I løpet av de siste årene har PatientSky investert betydelig i utviklingen av en innovativ plattform som gjør det mulig for tredjepartsleverandører å utvikle applikasjoner som både fungerer innenfor økosystemet til plattformen og som frittstående applikasjoner.

-          Helse- og omsorgssektoren er preget av fragmenterte anskaffelser og løsninger som i stor grad er tilpasset hver enkelt aktør sitt behov.  PatientSky jobber for å koble sammen de beste e-helseløsningene i markedet slik at helsesektoren kan tilby bedre, billigere og sikrere behandling av pasienter. Med Infodoc på laget ser vi frem til å samarbeide med en rekke nye kunder og partnere, sier Zetterström.

Flere muligheter for kundene

Oppkjøpet innebærer ingen umiddelbare endringer for Infodocs kunder og samarbeidspartnere. Alle avtaler videreføres, og verken kunder eller samarbeidspartnere trenger å foreta seg noe.

-          Patientsky har designet en fullstendig skybasert tjeneste for pasientjournal basert på Patientsky 360-plattformen. Infodoc har på sin side jobbet hardt med å flytte sine eksisterende applikasjoner over i skyen. Det betyr at selskapene har sammenfallende produktstrategier, men med ulike typer funksjonalitet, som vi håper at både Infodoc-kunder og PatientSky-kunder skal få nyte godt av på sikt, sier Zetterström

Liselotte Lunde
Samfunnskontakt
ll@patientSky.com

Om PatientSky

PatientSky AS · Stortingsgata 4

21931900http://www.patientsky.com

PatientSky er en nyskapende e-helseaktør som ønsker mer innovasjon og utvikling i helsesektoren. PatientSky utvikler innovative-helseløsninger for behandlere, som sikrer fremtiden for en ny og bedre helsesektor.

Følg pressemeldinger fra PatientSky

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra PatientSky på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra PatientSky

PatientSky kjøper Infodoc10.11.2020 15:49:00 CET | Pressemelding

PatientSky har i dag annonsert at de kjøper Infodoc innen utgangen av 2020. Infodoc har vært en viktig partner for den norske helsetjenesten i over 40 år, og med PatientSky i ryggen er alle forutsetninger på plass for å kunne utvikle fremtidens helsetjeneste. - Dette oppkjøpet setter oss i stand til å levere enda bedre, raskere og rimeligere helsetjenester til helsepersonell og pasienter, uttaler Group CEO i PatientSky, Johan Zetterstöm.