Kristin Bremer Nebben er ny administrerende direktør

Styret i Drivkraft Norge har ansatt Kristin Bremer Nebben (54) som ny administrerende direktør. Hun tiltrer stillingen 1. februar 2022.
Kristin Bremer Nebben er ansatt som ny administrerende direktør i Drivkraft Norge.

Kristin Bremer Nebben kommer fra stillingen som daglig leder i Norsk Petroleumsforening. Tidligere har hun arbeidet i Norsk Olje og Gass som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt. Hun har også bakgrunn som informasjonssjef i Equinor og politisk rådgiver/pressesekretær på Stortinget. Bremer Nebben er utdannet statsviter fra Universitetet i Oslo.

– Drivkraft Norge representerer en framtidsrettet og omstillingsvillig bransje som har en viktig rolle å spille i veien mot lavutslippssamfunnet. Jeg gleder meg til å fortsette og videreutvikle bransjens arbeid sammen med administrasjonen og styret i Drivkraft Norge, sier Kristin Bremer Nebben.

Hun er opptatt av å få til løsninger som fungerer, og som fører til faktiske utslippsreduksjoner.

– Jeg mener mangfold er viktig, fremfor å snevre inn mulighetene. Skal vi lykkes med å få ned utslippene i transportsektoren, er det både behov for en økende andel fornybart drivstoff, i tillegg til å utvikle lønnsomme forretningsmodeller for å tilby andre fornybare energiformer slik som elektrisitet, hydrogen, biogass, biodrivstoff og syntetiske drivstoffer, sier Bremer Nebben.

Styreleder i Drivkraft Norge, Alex Guindos, er veldig fornøyd med at Kristin Bremer Nebben har takket ja til å bli ny administrerende direktør i bransjeforeningen.

– Vi mener Kristin Bremer Nebben har en solid og bred bakgrunn som vil styrke foreningens arbeid. Jeg gleder meg til å samarbeide med Kristin og ønsker henne velkommen til Drivkraft Norge, sier styreleder Alex Guindos.

Kristin Bremer Nebben starter opp i stillingen som administrerende direktør i Drivkraft Norge 1. februar 2022.

For ytterligere kommentarer:

• Kristin Bremer Nebben, mobil 95724363
  • Alex Guindos, mobil 90847760

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Drivkraft Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.