Her er årets beste nettbutikker: BliVakker vant igjen

Vinnerne i de 19 kategoriene, i det som nesten må kalles et «uoffisielt norgesmesterskap» for nettbutikker, er stemt frem gjennom hele november. Kundene har valgt blant nesten 1.600 norske butikkene som overvåkes av produktsammenligningstjenesten Prisjakt.
-Mens nettkundene i tidligere kåringer kun har avgitt én enkelt stemme, har vi i år kåret vinnerne basert på antall brukeromtaler som er lagt igjen når kundene har handlet. Disse er vektet sammen med poengkarakter fra 1-10, en score gitt av kundene etter at handelen er gjennomført. Dermed forteller årets konkurranse enda mer om hvordan norske online-kunder egentlig opplever nettbutikken de handler i, forteller daglig leder daglig leder Are Vittersø hos sammenligningstjenesten Prisjakt.
-BliVakker har vunnet hele konkurransen tre av de siste fire årene. Det er rett og slett imponerende at teamet i Kristiansand år etter år makter å opprettholde et så høyt nivå på kundeopplevelser, pris, levering og service. Morsomt er det også å se at flere nyere nisjebutikker utenfor Oslo-gryta klarer å levere bøttevis med gode shoppingopplevelser til sine kunder, sier Vittersø.
Sammen med BliVakker, som også vant skjønnhetskategorien, gikk også Apotera, Stjørdal Foto, Sykkelkomponenter og Komplett seirende ut to kategorier i årets kåring.
Her er årets vinnere i Prisjakts kåring av «Årets butikk»:
Årets Butikk: BliVakker (Kristiansand)
Årets nykommer: Apotera (Oslo)
Beste kundeservice: Stjørdal Foto (Stjørdal)
Årets nisjebutikk: Sykkelkomponenter (Bjørnafjorden)
Årets megastore: Komplett (Sandefjord)
Apotek: Apotera
Barn og baby: Mimmis (Sandefjord)
Bil og garasje: BilXtra (Oslo)
Byggprodukter: Verktøy (Skien)
Data og mobil: Tonerweb (Røyken)
Foto og video: Stjørdal Foto
Friluftsliv: Fjellsport (Sandefjord)
Hjem og hage: Multitrend (Åmli)
Hvitevarer: Skousen (Oslo)
Kjøkken: Bakeren og kokken (Oslo)
Lyd og bilde: HiFi Klubben (Oslo)
Skjønnhet: BliVakker
Sko og klær: Sportmann (Fredrikstad)
Spill og konsoll: Komplett
Sport: Sykkelkomponenter
Bildetekst: -Norske nettbutikker holer høyt nivå på kundeopplevelser, sier daglig leder Are Vittersø i Prisjakt, som har kåret årets beste butikker.
Kontaktperson: Daglig leder Are Vittersø i Prisjakt, telefon 402 21 792
Om «Årets nettbutikk»
«Årets nettbutikk» iscenesettes av Prisjakt, og er Norges største kåring foretatt av kundene. I årets konkurranse utpekes vinnerne på bakgrunn av antall kundevurderinger i konkurranseperioden (1.-30 november), og gjennomsnittlig karakter gitt av kundene. For mer informasjon om konkurransen, besøk: https://www.prisjakt.no/arets-butik
Nøkkelord
Bilder
Om Prisjakt.no
Om Prisjakt
Prisjakt er Norges største pris- og produktsammenligningstjeneste, og hjelper nordmenn til å handle smartere gjennom å finne riktig produkt til rett pris.
Hver måned hjelper Prisjakt over to millioner nordmenn å sammenligne priser og produkter. Tjenesten har over 4 270 000 priser på 535 000 produkter fra 2554 indekserte butikker, samt 4 130 000 søkbare produktegenskaper. Prisjakt er landets eneste, uavhengige pris- og produktsammenligningstjeneste, og leverandører og butikker kan ikke betale for rangering eller bestemme hvilke produkter som skal prissjekkes.
Prisjakt er eiet av Schibsted Media Group, og tjenesten er tilgjengelig i ytterligere syv land.
Følg pressemeldinger fra Prisjakt.no
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Prisjakt.no på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Prisjakt.no
Stor pristest knuser taxfree-myten7.7.2023 06:30:00 CEST | Pressemelding
Norges største pristest av taxfree-varer stikker hull på myten om at «alt er billig bare det er taxfritt». Da Prisjakt i juni gransket taxfree-prisene på mer enn 2000 skjønnhetsprodukter og solbriller, var langt over halvparten av varene billigere å handle i norske nettbutikker. Men; de suverent største priskuppene var likevel «skattefrie».
Ny rapport: Nordmenns kjøpekraft øker mer enn hos svenskene3.5.2023 15:06:04 CEST | Pressemelding
Nordmenns kjøpekraft øker med hele seks prosent fra forrige kvartal, ifølge den ferske forbrukeranalysen Forbrukerkompasset. Også nordmenns shoppingbudsjett er på vei oppover.
Black Friday-opptelling: -Ikke den elleville kjøpefesten mange hadde håpet på26.11.2022 07:56:08 CET | Pressemelding
Black Friday ble ikke den elleville «kuppdagen» mange kjøpelystne hadde håpet på. -Snittrabatten på de beste tilbudene i nettbutikkene var lavere enn i fjor, og andelen tilbud, som fremstod bedre enn de reelt var, økte kraftig, forteller Norge-sjef Christoffer Reina hos Prisjakt.
Prisekspertens Black Friday-spådom: -Flere uvanlig gode tilbud, men fortsatt mange «lurepriser»24.11.2022 06:30:00 CET | Pressemelding
Dagen før årets største kjøpefest kommer prisekspert med hyggelig spådom og tydelig advarsel: -Black Friday byr på flere gode tilbud i år, men vi registrerer en høyere andel andel «lurepriser» enn tidligere.
Priv. til red: Forbrukerkompasset – ny, kvartalsvis fremtidsrapport om nordmenns kjøpekraft og kjøpsinteresser28.10.2022 10:30:00 CEST | Presseinvitasjon
Til redaksjonen: Handelsstanden er full av rapporter om hvordan de seneste månedene, kvartalet og året har gått rent salgsmessig. Fakta og prognoser om hva som planlegges av innkjøp er sjeldnere å oppdrive. Derfor lanserer pris- og produktsammenligningstjenesten Prisjakt i dag vår førte utgave av «Forbrukerkompasset», en kvartalsrapport med forbrukerinnsikt om kjøpspreferanser og kjøpekraft for de kommende tre månedene.