Drivkraft Norge har fått ny administrerende direktør

Kristin Bremer Nebben har hatt sin første dag på kontoret i Drivkraft Norge. - Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgavene i denne utrolig omstillingsdyktige bransjen, sier den nye administrerende direktøren i Drivkraft Norge, Kristin Bremer Nebben.

Fortell litt om deg selv og bakgrunnen din

- Jeg er 54 år og bor i Moss sammen med mann og en sønn på 15 år. Jeg har også to flotte bonusbarn som nå har flyttet hjemmefra. Og i sommer var jeg så heldig å bli bonusbestemor til lille Unni. Jeg er oppvokst på Lillehammer – og har fremdeles et bankende hjerte for byen og området, spesielt vinterstid.

- Jeg er utdannet statsviter og har i hele min yrkeskarriere jobbet med kommunikasjon og politikk. Etter fem år i SV, blant annet som politisk rådgiver og pressesekretær, gikk veien til informasjonssjef i Equinor før jeg ble direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Norsk olje og gass. De siste 7 årene har jeg ledet Norsk Petroleumsforening.

Hva ser du frem til ved å jobbe i Drivkraft Norge?

- Drivkraft Norge representerer en framtidsrettet og omstillingsvillig bransje som har en viktig rolle å spille i veien mot lavutslippssamfunnet. Skal vi lykkes med å få ned utslippene i transportsektoren, er det både behov for en økende andel biodrivstoff og lønnsomme forretningsmodeller for å kunne tilby andre fornybare energiformer. Jeg mener mangfold er viktig, fremfor å snevre inn mulighetene, og gleder meg til å fortsette og videreutvikle bransjens arbeid sammen med administrasjonen og styret.

Har du et minne relatert til bransjen vår?

- Energistasjonene er en viktig del av enhver reise. Etter utallige bilturer i Europa hvor jeg litt misunnelig har observert store energistasjoner, med fullverdig mat, hvile og lekemuligheter for barna, er det en glede å se at vi også i Norge har begynt å se mer helthetlig på tilbudet som gis reisende. Etter lange bilturer er det fint med et stopp hvor både bilen, vi voksne og barna kan få påfyll.

Drivkraft Norge er bransjeorganisasjonen for selskaper som selger flytende drivstoff og energi.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Drivkraft Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.