Visit Geilo

Daniel Kvammen lager påsketradisjon på Prestholtseter

Etter en braksuksess med 3000 oppmøtte på Prestholtseter på langfredag i 2022 så gjentar Daniel Kvammen suksessen og gjør påskekonserten til en tradisjon.
Foto: Privat

Lokal artist Daniel Kvammen fikk i påsken 2022 et spontant innfall om å holde gratis konsert for publikum ved Prestholtseter. Dette som en hyggelig gest til publikum, på en solfylt og idyllisk langfredag, på hans favorittsted i hele verden: Nemlig skiløypene ved foten av Hallingskarvet. Kvammen dro egenhendig opp lydutstyr, med pulk og ski, opp bakkene til Prestholtseter, i håp om å holde konsert for noen glade skiløpere. Lite visste han at arrangementet skulle bli en stor braksuksses, med hele 3000 publikummere. Stemninga ved Skarvet var rett og slett til og ta og føle på!

«Med fjorårets påskeeventyr i minne, og med stor etterspørsel fra publikum om reprise, så er det utrolig hyggelig at Kvammen er klar til å gjøre arrangementet til en heilstøpt tradisjon i 2023», sier daglig leder i Visit Geilo, Heidi Stevning. «Dette arrangementet er et flott tilskudd til et tettpakket arrangement- og aktivitetsprogram på Geilo i påsken, og det er jo ekstra flott at det er en artist med røtter fra nettopp Hol Kommune»

"Når en er fra verdens fineste plass så må en finne en måte å vise at en er stolt av heimbygda si. Jeg tenker at dersom jeg kan lage litt liv og røre, og spre litt kjærlighet ved å dra noen viser i verdens vakreste omgivelser, så er det bare et utrulig stort privilegium for meg" sier Kvammen. "I fjor var det helt sinnsvakt magisk. 3000 personer, gnistrende sol og heilt upåklagelig stemning. Jeg vil påstå at verden ikke har sett et liknende påskemirakel siden en fyr med navn Jesus sto opp igjen fra steinrøysa i Jerusalem, i år 33." ler han avslutningsvis.

Konserten er gratis for alle og går av stabelen kl. 13.30 på langfredag, 07.04.2023

Om Visit Geilo

Visit Geilo
Vesleslåttvegen 8
3580 Geilo

(+47) 32 09 59 00https://www.geilo.com/

Geilo er en av Norges største turistdestinasjoner, vintersportsted og hyttekommune. Destinasjonsselskapet Visit Geilo består av ca 150 lokale medlemsbedrifter, og er en utviklings- og markedsorganisasjon for turismen på Geilo. Selskapet er en ideell bedrift der alle midler investert gjennom selskapet går til markedsføring av Geilo og utviklingen av reiselivsproduktet.

Følg pressemeldinger fra Visit Geilo

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Visit Geilo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Visit Geilo