Viking kåret til verdens beste cruiseselskap igjen

Stakk av med seieren i alle de tre kategoriene elvecruise, havgående cruise og ekspedisjonscruise i kåringen til Travel + Leasure.

Los Angeles (9. juli 2024) – Reisemagasinet Travel + Leisure sine lesere har stemt frem Viking® (www.viking.com) (NYSE: VIK) som verdens beste cruiseselskap i kategoriene havgående cruise, elvecruise og ekspedisjonscruise i 2024 World's Best Awards, som ble kunngjort i dag. Viking er også rangert på topp i alle tre kategoriene av leserne til Condé Nast Traveler. Ingen andre selskaper har samtidig fått samme utmerkelse av begge publikasjonene – noe Viking nå har klart to år på rad.

Travel + Leisure, det største reisemagasinet i USA, har siden 1995 invitert leserne til å stemme på verdens beste cruiseselskap innen: lugarer/ fasiliteter, mat, ruter/ destinasjoner, utflukter/aktiviteter og valuta for pengene.

"Vi er beæret over at leserne av Travel + Leisure, som også er våre lojale gjester, nok en gang har anerkjent Viking som verdens beste. Takk til hele vår vikingfamilie over hele verden som levere de opplevelsene som gjør dette mulig", sier Torstein Hagen, styreleder og administrerende direktør i Viking. "Vi har alltid gjort ting på vår egen måte, og vi gleder oss til å introdusere enda flere gjester til Vikings måte å oppleve på i årene som kommer".

Med et tydelig fokus på å skape opplevelser for den vitebegjærlige reisende prøver ikke Viking å være alt for alle mennesker. Denne tilnærmingen har appellert til gjestene, og dagens kunngjøring er bare den siste milepælen i en rekke nylige utmerkelser. I tillegg til prisene fra Travel + Leisure og Condé Nast Traveler dominerte Viking 2023 Cruise Critic Editors' Picks Awards med syv priser – mer enn noen annen – på tvers av kategoriene luksuscruise, elvecruise og ekspedisjonscruise, inkludert beste lugarer og beste spa i luksuskategorien. Viking ble kåret til "Best Luxury Line", "Best Line for Couples" og "Best Line in the Mediterranean" i US News & World Reports 2024 Best Cruise Lines-rangering; blant de beste cruiseselskapene av redaktørene og ekspertpanelet i både Women's Health og Men's Health 2024 Travel Awards; og to av Vikings havgående skip, Viking Sky® og Viking Neptun® ble vurdert og anbefalt som en del av Forbes Travel Guide 2024 Star Awards, en årlig, uavhengig evaluering for reiser i luksuskategorien.