Viking med prisdryss under prisutdelingen til TravelAge West 2024

Viking fikk toppkarakterer fra reiserådgivere og lesere i hele fem kategorier, inkludert i kategorien høyest kundetilfredshet.

LOS ANGELES (21. juni 2024) – Viking® (www.viking.com) (NYSE: VIK) kan i dag feire at selskapet har fått et nytt sett med utmerkelser. Denne gangen fra det ledende reiselivsmagasinet TravelAge West. Selskapet gikk av med seieren i fem kategorier; både innen elvecruise, havgående cruise og ekspedisjonscruise, under 2024 WAVE Awards. Stemt frem av reiserådgivere og lesere fikk Viking topplasseringen i tre elvecruisekategorier: cruiseselskapet med den beste reiserådgiverstøtten, beste cruiseselskap for cruise i USA for sine Viking Mississippi-reiser, og beste nye cruiseskip for det nyeste fartøyet på Nilen, Viking Aton. I tillegg ble Viking tildelt pris for cruise med høyest kundetilfredshet (i kategorien skip med mindre enn 1,300 passasjerer) for sine havgående cruise og ekspedisjonscruise med høyest kundetilfredshet.

TravelAge West har i 55 år vært en ledende kilde til nyheter og produktinformasjon fra reiselivsbransjen. Mer enn 6,400 reiserådgivere over hele USA og lesere av TravelAge West stemte på det beste av det beste fra en nøye utvalgt liste satt sammen Kenneth Shapiro, utgiver og sjefredaktør for TravelAge West , og resten av redaksjonen. Utvelgelsen ble blant annet gjort basert på produktanalyser, besøk og en undersøkelse blant en utvalgt gruppe bransjerådgivere.

"Vi er beæret over å bli anerkjent av TravelAge West og reiserådgiverne," sier Torstein Hagen, styreleder og administrerende direktør i Viking. "I mer enn 27 år har våre relasjoner med reiserådgiverne spilt en viktig rolle for vår suksess. Vi har alltid prioritert å være den beste forretningspartneren for de reiserådgiverne som selger våre reiser, blant annet ved å være det første og eneste store cruiseselskapet uten såkalte NCFs, som vil si at rådgiverne får den kommisjonen de skal ha for arbeidet. Vi er spesielt stolte over å bli anerkjent for å tilby reiserådgiverstøtte og for kundetilfredshet, og vi ser frem til et fortsatt flott samarbeid med våre partnere."

Dagens kunngjøring er siste milepæl i en rekke nylige utmerkelser for Viking. Viking skrev historie da selskapet fikk topplassering både for elvecruise, havgående cruise og ekspedisjonscruise av Condé Nast Traveler i publikasjonens 2023 Readers' Choice Awards. Selskapet ble også stemt til topps i sine kategorier for elvecruise, havgående cruise og ekspedisjonscruise av Travel + Leisure i 2023 World's Best Awards. Ingen andre cruiseselskaper har fått disse utmerkelsene av begge disse publikasjonene samme år. Viking fikk også syv priser under Cruise Critic Editors' Picks Awards 2023– mer enn noen annet cruiseselskap – i kategoriene luksuscruise, elvecruise og ekspedisjonscruise – inkludert beste lugarer og beste spa i luksuskategorien. Viking ble kåret til beste cruise i luksuskategorien, beste cruise for par og beste cruiseselskap i Middelhavet i US News & World Reports 2024 Best Cruise Lines-rangering; blant de beste cruisene i Women's Health 2024 Travel Awards, og to av Vikings havgående skip, Viking Sky® og Viking Neptun® ble anbefalt i Forbes Travel Guide 2024 Star Awards, som er en årlig, uavhengig vurdering av cruise i luksussegmentet.