Compass Fairs signerer avtale med Nova Spektrum om salg og overtakelse av reiselivsmessen TravelXpo

Compass Fairs er glade for å kunngjøre at vi i dag har signert en avtale med Nova Spektrum om salg og overtakelse av reiselivsmessen TravelXpo. Etter nøye vurderinger har vi konkludert med at dette er det beste alternativet for å utvikle TravelXpo til en enda større og bedre messe for reiselivsinteresserte og reiselivsnæringen.

Messen er med dette sikret til januar måned som er gunstig både for utstillere og publikum

Tidspunktet for TravelXpo har vært en utfordring. Den har vært arrangert andre uken i januar. Telenor Arena, som har vært vår samarbeidspartner på lokasjon, er ikke tilgjengelig i januar 2025. Videre planlegges en omfattende utbygging av området rundt Telenor Arena fra 2027/28, noe som vil vare i omtrent to år. Disse forholdene gjør det vanskelig å planlegge og gjennomføre en stor messe som TravelXpo med den forutsigbarheten vi trenger. Mars var et alternativ, men det har vist seg å være en utfordrende tid for reiselivsnæringen, da mange andre arrangementer finner sted samtidig, noe som begrenser tilgjengeligheten og oppmerksomheten fra bransjen.

Valget av Nova Spektrum

Etter en grundig vurdering av ulike alternativer, har vi i Compass Fairs bestemt oss for å selge TravelXpo til Nova Spektrum. Nova Spektrum har en sentral beliggenhet og en organisasjon med solid erfaring og kompetanse til å videreutvikle messen. Vi er overbevist om at Nova Spektrum vil kunne løfte messen til nye høyder og gjøre den enda mer attraktiv for både utstillere og besøkende.

"Vi har opplevd Nova Spektrum som en ryddig og seriøs samarbeidspartner gjennom hele dialogen om oppkjøpet. Prosessen har også gjort oss trygg på at vi har funnet den beste partneren som mange i bransjen har et godt forhold til, og der det også har vært et uttrykt ønske fra flere om å flytte TravelXpo til Nova Spektrum i Lillestrøm for å gi arrangementet et nytt løft," sier Lindis S. Stjernholm fra Compass Fairs.

TravelXpo er et ledende reise- og opplevelsesevent og Norges største reiselivsmesse. Fredag er en lukket og sentral bransjedag for reiselivsnæringen. Lørdag og søndag er det åpen publikumsmesse med unike og spennende utstillere, fra Norge og hele verden.

Messen har samlet hele Norges - og verdens - reiselivsnæring til en unik bransjedag. Alle som jobber innen reiselivet har startet reiselivsåret i januar med faglig påfyll og knyttet viktige kontakter på en egen bransjedag med reiseliv på agendaen. Arrangementet med bransjedagen har gitt bransjen en unik plattform for kunnskapsdeling, inspirasjon og nettverksbygging i reiselivsnæringen.

Publikumsmessen gir besøkende inspirasjon og informasjon om alt fra avslappende strandliv til aktive ferier, gastronomiske høydepunkter og opplevelser som gir uforglemmelige ferieminner.

Med messen på Nova Spektrum er forholdene godt lagt til rette for å videreføre og videreutvikle dette.

For Compass Fairs, som er en av Nordens største innen messer, messestands og arrangementstjenester, leverer vi gjerne stafettpinnen videre for å sikre at Norges største reiselivsmesse blir enda større.

"Vi i Compass Fairs ønsker å uttrykke vår dypeste takknemlighet til alle som har bidratt til gjennomføringen av TravelXpo gjennom årene. Det har vært et fantastisk arrangement, og vi er stolte av det vi har oppnådd sammen. Vi ser frem til å følge utviklingen av TravelXpo videre," sier Lindis S. Stjernholm. Hun vil bistå Nova Spektrum i en overgangsfase for å sikre at utstillerne og konseptet føres godt videre.

Norges største reiselivsmesse TravelXpo ble arrangert første gang i januar 2020. TravelXpo arrangeres av Compass Fairs som også står bak Norges største Boligmesse.

Compass Fairs arrangerer flere messekonsepter i både Sverige, Danmark og Tyskland.

Bedriften er en ettertraktet totalleverandør innen arrangementer. Vi leverer alt av utstyr, og tilbyr prosjektering, design og produksjon til alle typer messer og eventer. Vår kompetanse og erfaring gjennom 25 år gjør oss til en partner for suksess.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Compass Fairs på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Norges største reiselivsmesse TravelXpo samler hele Norges - og verdens - reiselivsnæring til en unik bransjedag8.1.2024 07:00:00 CET | Pressemelding

Alle som jobber innen reiselivet kickstarter året med faglig påfyll og knytter viktige kontakter på en egen bransjedag med reiseliv på agendaen. Næringsminister Vestre åpner bransjedagen 12.januar kl. 10:00, som arrangeres i forbindelse med Norges største reiselivsmesse TravelXpo på Telenor Arena 12.-14. januar, og er i samarbeid med Innovasjon Norge og Virke.

Gjør smarte innkjøp på Boligmesse i Skarphallen nå til helgen!12.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding

Vi nordmenn elsker å bruke høst og vinter på å pusse opp, male, fikse, og oppgradere hus, hytte og utemiljø. I disse tider er mange forsiktige med pengebruken, og ønsker å sikre at hver krone blir brukt fornuftig. Folk er opptatt av å sondere markedet, få inspirasjon, tips og råd fra eksperter, se og ta på produkter, før de investerer. Dette gjør Boligmesse til et ideelt sted, sier Ronny Bjørnsen, prosjektleder for Boligmesse.