Reiselyst på Telenor Arena 13. og 14. januar

Er du reiselysten? Nå er det fritt frem, uansett om du vil oppleve eksotiske destinasjoner under fjerne himmelstrøk, vakker, norsk natur - og alt midt imellom. Helgen 13. og 14. januar fylles Telenor Arena opp med over 150 spennende reiselivsaktører fra inn- og utland. Bransjen er klar til å møte deg og andre reiseinteresserte med sine aller beste tips.

- Interessen for Norges største reiselivsmesse TravelXpo er stor. Lørdag 13. og søndag 14. januar samles reiselivet under et tak på Telenor Arena. Vi har med oss unike utstillere, forteller Lindis Sletvik Stjernholm som er prosjektleder i reiselivsmessen TravelXpo. Her kan besøkende få inspirasjon, informasjon og tilbud om alt fra avslappende strandliv til aktive ferier, gastronomiske høydepunkter og opplevelser som gir uforglemmelige ferieminner.

Du vil møte arrangører av turer i Norge, Europa, Amerika og i alle verdensdeler. Du vil møte små aktører med unike perler langs veien her hjemme, som utstillingen Nasjonale turistveger, som tar deg gjennom landet fra Ryfylke til Varanger. Fra verden får du inspirasjon til ekspedisjoner, safari, roadtrips og cowboyreiser, cruise og seilferier, hvor turarrangører også byr på tips fra sine egne drømmereiser.

Norge
Norge er sterkt representert på reiselivsmessen TravelXpo med mange spennende reisemål og aktivitetsferier. Hva med overnatting i tretopphytter eller ramsalt kystkultur på vakre Helgelandskysten, for å nevne noen av mulighetene du kan sjekke ut denne helgen?

Smaken av Norge byr på lokal og kortreist mat. Et møte med sider, også kalt Norges champagne venter. Smaker fra Gangstad Gårdsysteri, som vant verdensmestertittelen for sin ost Nidelven Blå, er på menyen på Visit Innherred sin stand. Hanen viser vei til bygdeperler og De Historiske byr på sine genuine opplevelser.

"Utforsk Verden"
"Utforsk Verden" har en egen paviljong, hvor en lang rekke internasjonale destinasjoner er representert. Drømmer du om å bestige de høyeste fjellene, besøke et nytt reisemål som Oman, eller er det nå du planlegger et cruise? Både dette og mye mer venter fra utstillerne sine mange stands. Enhver globetrotter vil garantert finne noe her.

Opplev inspirerende foredrag og aktiviteter
Få med deg over 100 inspirerende foredrag og aktiviteter fra to scener, og hør fortellinger fra reiseentusiaster i egne seminarrom gjennom hele helgen. Her er det program for alle typer reiser som vil hjelpe deg og dine med å velge den rette ferien og neste tur, enten det er en aktiv eller fullstendig avslapningsferie som er ønsket. Alle foredragene er gratis, mat- og reiseentusiast Arne Hjeltnes er konferansier på scene 1 hele helgen - her blir det garantert god stemning.

Det blir også morsomme aktiviteter for de små. Inne i arenaen treffer du selveste Reodor Felgen, Solan og Ludvig fra Flåklypa.

Vinn drømmereise til Afrika
- For de som drømmer om å reise til Afrika, anbefaler vi å bli med i messekonkurransen, oppfordrer Lindis. Premien er en fantastisk reise for to til Kenya til en verdi av kr 60 000,- og er et samarbeid levert av Destination Africa og Sarova Hotels.

Vinneren får reise og opphold til/i Kenya. Besøk Magical Kenya og opplev Nairobi, safari ved Lake Nakuru og i Masai Mara, samt herlige dager i Mombasa ved det indiske hav, en fantastisk tur i Karen Blixens rike. Påmelding til konkurransen skjer på messen. Vinneren trekkes fra scene 1 søndag kl. 16.00.

Her står opplevelsene i kø, både under selve messen og på de mange destinasjonene du kan velge mellom. Vil du ha en aktiv tur med natur og dyreliv tett på deg? Eller kanskje du bare er ute etter å slappe helt av på en øde strand? Vil du reise med tog eller fly, med sykkel eller bobil? Mulighetene er mange. Velkommen, vi gleder oss til å se deg på reiselivsmessen TravelXpo!

Lørdag 13. januar  kl. 10.00-17.00

Søndag 14. januar kl. 10.00-17.00

Barnepark og messekafé er åpen hele helgen.

Om reiselivsmessen TravelXpo:

TravelXpo er et ledende reise- og opplevelsesevent og er Norges største reiselivsmesse. Fredag 12. januar er en lukket og sentral bransjedag for reiselivsnæringen. Lørdag 13. og søndag 14. januar er det åpen publikumsmesse med over 150 unike og spennende utstillere, fra Norge og hele verden.

Arrangementet med bransjedagen fredag 12. januar gir bransjen en unik plattform for kunnskapsdeling, inspirasjon og nettverksbygging i reiselivsnæringen.

Publikumsmessen lørdag 13. og søndag 14. januar gir besøkende inspirasjon og informasjon om alt fra avslappende strandliv, til aktive ferier, gastronomiske høydepunkter og opplevelser som gir uforglemmelige ferieminner. Du vil møte små aktører med unike perler langs veien her hjemme, som utstillingen Nasjonale turistveger, som tar deg gjennom landet fra Ryfylke til Varanger. Fra verden får du inspirasjon til ekspedisjoner, safari, roadtrips og cowboyreiser, cruise og seilferier, hvor turarrangører også byr på tips fra sine egne drømmereiser.

TravelXpo er en storsatsning fra Compass Fairs, en av Norges ledende messearrangører.

Lenker

Norges største reiselivsmesse TravelXpo ble arrangert første gang i januar 2020. TravelXpo arrangeres av Compass Fairs som også står bak Norges største Boligmesse.

Compass Fairs arrangerer flere messekonsepter i både Sverige, Danmark og Tyskland.

Bedriften er en ettertraktet totalleverandør innen arrangementer. Vi leverer alt av utstyr, og tilbyr prosjektering, design og produksjon til alle typer messer og eventer. Vår kompetanse og erfaring gjennom 25 år gjør oss til en partner for suksess.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Compass Fairs på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Norges største reiselivsmesse TravelXpo samler hele Norges - og verdens - reiselivsnæring til en unik bransjedag8.1.2024 07:00:00 CET | Pressemelding

Alle som jobber innen reiselivet kickstarter året med faglig påfyll og knytter viktige kontakter på en egen bransjedag med reiseliv på agendaen. Næringsminister Vestre åpner bransjedagen 12.januar kl. 10:00, som arrangeres i forbindelse med Norges største reiselivsmesse TravelXpo på Telenor Arena 12.-14. januar, og er i samarbeid med Innovasjon Norge og Virke.

Gjør smarte innkjøp på Boligmesse i Skarphallen nå til helgen!12.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding

Vi nordmenn elsker å bruke høst og vinter på å pusse opp, male, fikse, og oppgradere hus, hytte og utemiljø. I disse tider er mange forsiktige med pengebruken, og ønsker å sikre at hver krone blir brukt fornuftig. Folk er opptatt av å sondere markedet, få inspirasjon, tips og råd fra eksperter, se og ta på produkter, før de investerer. Dette gjør Boligmesse til et ideelt sted, sier Ronny Bjørnsen, prosjektleder for Boligmesse.

Gjør smarte innkjøp på Boligmesse i Telenor Arena nå til helgen!5.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding

Vi nordmenn elsker å bruke høst og vinter på å pusse opp, male, fikse, og oppgradere hus, hytte og utemiljø. I disse tider er mange forsiktige med pengebruken, og ønsker å sikre at hver krone blir brukt fornuftig. Folk er opptatt av å sondere markedet, få inspirasjon, tips og råd fra eksperter, se og ta på produkter, før de investerer. Dette gjør Boligmesse til et ideelt sted, sier Jon Egil Kraggerud, prosjektleder for Boligmesse.