Söderberg & Partners

Ikke glem personalgodene i lønnsamtalene

Del

Hovedtema ved både nyansettelser og lønnsjusteringer er naturlig nok lønn, men ikke glem personalgodene. Pensjons- og forsikringsordninger og andre personalordninger kan også utgjøre en stor verdi for den enkelte ansatte.

Ikke glem  personalgoderne  i lønnsamtalene, sier Julie Warming i Söderberg & Partners.
Ikke glem personalgoderne i lønnsamtalene, sier Julie Warming i Söderberg & Partners.

Vi er nå inne i den perioden av året hvor mange selskaper står overfor gjennomføringen av de årlige lønnssamtalene. Lønnen har selvfølgelig stor innvirkning på den enkeltes økonomi og betalingsevne. For den ansatte er det viktig å kunne forutsi og planlegge sin økonomiske situasjon i lys av lønnsforholdene.

Mer enn bare lønn

Men, et annet viktig moment i forbindelse med lønn og betingelser, er personalgoder.  

- Det kan være gode personalforsikringer, behandlingsforsikring, pensjonsordninger, helsetjenester, antall feriedager/uker, mulighet for overtidsbetaling, avspasering og bonusordninger. Disse må vi ikke glemme å trekke frem i lyset som en del av det totale bildet, sier Julie Warming, leder region Øst og forsikringsmegler i Söderberg & Partners.

Viktig med informasjon 

I samtaler om lønn og personalgoder er det derfor ikke bare nivået på lønnen som er viktig, men også klarheten og tydeligheten i kommunikasjonen om eventuelle andre personalgoder som tilbys.  
- Snakk med de ansatte om hvilke goder selskapet tilbyr, og informer om det er endringer og forbedringer siden sist. Husk at dette også gjelder når man diskuterer lønn og betingelser ved nyansettelser, fortsetter Warming. 

- Initier dialog med de ansatte for å øke forståelsen av hvilke goder selskapet tilbyr. Åpenhet om disse aspektene fremmer ikke bare gjensidig forståelse, men styrker også de ansattes tilfredshet og skaper et positivt arbeidsmiljø, avslutter Warming. 

Nøkkelord

Kontakter

Lenker

Om oss

Söderberg & Partners er en av Nordens ledende rådgivere og formidlere av forsikringer og finansielle produkter. Våre oppdragsgivere er bedrifter, organisasjoner, fagforbund og privatpersoner. Våre tjenester i Norge inkluderer forsikringsrådgivning, forsikringsmegling, pensjonsrådgivning, formuesrådgivning, medlemsforsikringer til foreningsmarkedet og uavhengig skadeoppgjør og skaderådgivning. Konsernet har i dag 3300 medarbeidere fordelt på 144 kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Luxemburg, UK og Spania. Hovedkontoret ligger i Stockholm.

Söderberg & Partners etablerte seg i Norge i 2014 og kjøper her inn forsikringstjenester på vegne av våre kunder for NOK 9 mrd. årlig, noe som gjør den norske virksomheten til en av de største kjøperne av forsikring i det norske markedet. Vi er 350 ansatte i Norge, fordelt på Lysaker, Tønsberg, Kristiansand, Bryne, Bergen, Ålesund, Molde, Kristiansund, Trondheim, Fredrikstad, Raufoss, Bodø, Svolvær og Tromsø.

Følg pressemeldinger fra Söderberg & Partners

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Söderberg & Partners på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Söderberg & Partners

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye