Stor kåring: Komplett er Norges beste nettbutikk
Netthandelskjempen Komplett slo alle i Norges største kåring av årets beste nettbutikk.

Over 16.000 nordmenn avga i høst sine stemmer i form av brukeranmeldelser hos pris- og produktsammenligningstjenesten Prisjakt. Etter mange år som kategorivinner i klassen for data & tilbehør, klatret Komplett tilbake øverst på tronen, og kan igjen titulere seg «Norges beste nettbutikk» det kommende året. Forrige gang netthandleren vant kåringen var i 2015.
- Årets seier i kampen om hovedprisen var ganske suveren, med Sportmann og Hyttefeber på solid andre- og tredjeplass, forteller Norgessjef Christoffer Reina i Prisjakt.
-Dette er kåringen der kundene forteller sine usminkede opplevelser om kundeopplevelsen og service når de handler. Komplett har siden kåringen ble innstiftet i 2010 alltid vært høyt oppe og luktet på topplassen om den gjeveste prisen. For sjette år på rad vinner de også kategoriprisen for data & tilbehør, sier Reina.
Som vanlig er kategorivinnerne spredd over et stort geografisk område, fra Stjørdal og Trondheim i nord, via Oslo, Fredrikstad, Horten og Sandefjord i Øst, til Kristiansand i sør.
Her er årets vinnere:
Årets Butikk 2023:
- Komplett (Sandefjord)
- Sportmann (Fredrikstad)
- Hyttefeber (Fredrikstad)
Kategorivinnere:
Hjem & kjøkken: Bakeren og Kokken (Oslo/Sverige)
Møbler & interiør: Hyttefeber
Hage & oppussing: Megaflis (Oslo)
Data & tilbehør: Komplett
Spill & gaming: NetOnNet (Oslo/Sandefjord)
Sport & fritid: BikeShop (Horten)
Friluftsliv: Skitt Fiske (Sandefjord)
Skjønnhet & helse: BliVakker (Kristiansand)
Kjøretøy & tilbehør: Bilradiospesialisten (Trondheim)
Barn & familie: Mimmis (Sandefjord)
Sko, klær & tilbehør: Sportmann
Foto & video: Fotolab (Stjørdal)
Lyd, bilde & musikk: Soundgarden (Oslo)
Årets fraktselskap: PorterBuddy
For ytterligere spørsmål eller kommentarer, kontakt gjerne Christoffer Reina på telefon 975 82 879.
Følg pressemeldinger fra Prisjakt.no
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Prisjakt.no på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Prisjakt.no
Stor pristest knuser taxfree-myten7.7.2023 06:30:00 CEST | Pressemelding
Norges største pristest av taxfree-varer stikker hull på myten om at «alt er billig bare det er taxfritt». Da Prisjakt i juni gransket taxfree-prisene på mer enn 2000 skjønnhetsprodukter og solbriller, var langt over halvparten av varene billigere å handle i norske nettbutikker. Men; de suverent største priskuppene var likevel «skattefrie».
Ny rapport: Nordmenns kjøpekraft øker mer enn hos svenskene3.5.2023 15:06:04 CEST | Pressemelding
Nordmenns kjøpekraft øker med hele seks prosent fra forrige kvartal, ifølge den ferske forbrukeranalysen Forbrukerkompasset. Også nordmenns shoppingbudsjett er på vei oppover.
Black Friday-opptelling: -Ikke den elleville kjøpefesten mange hadde håpet på26.11.2022 07:56:08 CET | Pressemelding
Black Friday ble ikke den elleville «kuppdagen» mange kjøpelystne hadde håpet på. -Snittrabatten på de beste tilbudene i nettbutikkene var lavere enn i fjor, og andelen tilbud, som fremstod bedre enn de reelt var, økte kraftig, forteller Norge-sjef Christoffer Reina hos Prisjakt.
Prisekspertens Black Friday-spådom: -Flere uvanlig gode tilbud, men fortsatt mange «lurepriser»24.11.2022 06:30:00 CET | Pressemelding
Dagen før årets største kjøpefest kommer prisekspert med hyggelig spådom og tydelig advarsel: -Black Friday byr på flere gode tilbud i år, men vi registrerer en høyere andel andel «lurepriser» enn tidligere.
Priv. til red: Forbrukerkompasset – ny, kvartalsvis fremtidsrapport om nordmenns kjøpekraft og kjøpsinteresser28.10.2022 10:30:00 CEST | Presseinvitasjon
Til redaksjonen: Handelsstanden er full av rapporter om hvordan de seneste månedene, kvartalet og året har gått rent salgsmessig. Fakta og prognoser om hva som planlegges av innkjøp er sjeldnere å oppdrive. Derfor lanserer pris- og produktsammenligningstjenesten Prisjakt i dag vår førte utgave av «Forbrukerkompasset», en kvartalsrapport med forbrukerinnsikt om kjøpspreferanser og kjøpekraft for de kommende tre månedene.