Viking mottar topp utmerkelser med seks nye priser, inkludert U.S. News & World Reports rangering som beste luksuscruise

Viking TV blir også anerkjent for tredje gang på Silver Travel Awards

Viking® feirer i dag nye utmerkelser fra både U.S. News & World Report og reiselivsgruppen Silver Travel Advisor. Viking, som har norsk flagg på alle sine havgående skip, ble kåret som Beste luksuscruise, Beste cruise for par og Beste cruise i Middelhavet i U.S. News & World Reports rangering for 2024 for Beste Cruise. Reiserangeringene baserer seg på en analyse av ekspertuttalelser og reiseanmeldelser, samt anbefalinger og innsidertips fra publikasjonens egne destinasjonsskribenter og redaktører.

I tillegg ble Viking sin opplevelseskanal, Viking.TV (https://viking.tv), i årets Silver Travel Awards anerkjent for sitt originale innhold og mottok utmerkelsen Silver Standout for Innovasjon – en tredje påfølgende seier for Viking.TV siden lanseringen i 2020. Silver Travel Advisor kåret også Viking som #1 for elver og #1 for hav i kategorien Beste premium- eller luksuscruise.

"Vi er beæret over den flotte anerkjennelsen, spesielt innenfor luksuskategorien. Som en regel bruker vi ikke 'luksus' for å beskrive oss selv, fordi ordet har en tendens til å bety forskjellige ting for alle. Men vi er alltid glade når bransjeeksperter kategoriserer Viking som 'luksus'," sier Torstein Hagen, styreleder i Viking.

"Disse prestisjefylte prisene er et testament til det harde og gode arbeidet folkene våre gjør, og oppmuntrer oss til å fortsette å levere meningsfulle reiseopplevelser som skiller seg ut. Hos Viking prøver vi ikke å være alt for alle. Vi har alltid skapt reiseopplevelser for Den Tenkende Person, og vi er glade for at denne tilnærmingen fortsetter å appellere til våre gjester, samt de som liker å utforske verden fra sine hjem med Viking.TV," fortsetter Hagen.

Viking TV ble lansert i mars 2020 da pandemien satte en stopper for de fleste internasjonal reiser. Kanalen er en positiv måte å bygge fellesskap og holde kontakt med mennesker og steder over hele verden. Etter tre og et halvt år har Viking.TV blitt sett av mer enn fire millioner seere og har sendt over 1 000 direktesendinger med originalt innhold og fra Vikings kultursamarbeidspartnere og virtuell Privileged Access®.

Dagens kunngjøring føyer seg inn i rekken av utmerkelser for selskapet. Forrige måned skapte Viking historie da det ble kåret som #1 for elver, hav og ekspedisjoner av Condé Nast Traveler i publikasjonens Readers' Choice Awards for 2023. Selskapet ble også kåret til det beste i sine kategorier for elver, hav og ekspedisjoner av Travel + Leisure i 2023 World's Best Awards. Ingen annet reiseselskap har samtidig mottatt de samme utmerkelsene fra begge publikasjonene. Viking ble også kåret til Beste luksuselvecruise av Forbes i deres liste over Beste luksuscruise for 2023, Beste cruise av Food & Wine-lesere i publikasjonens første Global Tastemakers Awards, Beste elvecruise av Women's Health i deres første Healthy Travel Awards og Beste for avslapning – verden over av Men's Health i deres 2023 Travel Awards. Viking dominerte også Cruise Critic's 2023 Cruisers' Choice Awards og mottok topp utmerkelser i seks kategorier, inkludert Beste totalopplevelse, Beste elvecruise og Beste matopplevelse for sine hav- og ekspedisjonsreiser.

Kitchen Table om bord på Vikings skip bringer gjestene tett på både råvarene og kjøkkenet
Spa-avdelingen på skipene lar gjestene slappe godt av
På akterdekket kan gjester ta seg en svømmetur i majestetiske omgivelser
Aquavit-området er et yndet sted for gjestene å nyte utsikten
Torstein Hagen

Om Viking

Viking ble grunnlagt i 1997 og tilbyr destinasjonsfokuserte reiser på elver, hav og innsjøer over hele verden. Designet for nysgjerrige reisende med interesser for vitenskap, historie, kultur og mat, sier styreleder Torstein Hagen ofte at Viking tilbyr opplevelser for Den Tenkende Person™. Viking har mer enn 250 utmerkelser, inkludert topprangeringer i sine kategorier for hav, elver og ekspedisjoner av både Travel + Leisure og Condé Nast Traveler. Ingen annen reiseselskap har samtidig mottatt de samme utmerkelsene fra begge publikasjonene.