Volvat

Volvat etablerer legesenter i Bekkjarvik

I april åpner Volvat Medisinske Senter et nytt legesenter på Bekkjarvik Torg i Austevoll kommune. – Vi etablerer for første gang et nær-konsept i distriktet og som direkte skal utvikles basert på etterspørsel fra pasientene, sier leder Volvat Laguneparken Monica Kvalheim.

- Volvats nær-konsept er tilpasset små kommuner plassert i en radius ut fra et hovedsenter, som her i Bergen, forklarer Kvalheim. I første omgang skal senteret være oppe to dager i uken der allmennlege vil være tilgjengelig, i tillegg blir det etablert en bedriftshelsetjeneste og om behovet er tilstede, vil vi utvide tilbudet med å tilby timer med spesialister fortsetter Kvalheim.

Det nye legesenteret i Bekkjarvik er utviklet for pasienter som ønsker å lokalt å ha mulighet til å være tilknyttet et stort og profesjonelt miljø med flere tjenester og ikke minst, rask tilgang til spesialister uten henvisning.

- Distansen til et privat tilbud kan ofte bli lang for mange som bor ute i landets små kommuner. Med Volvats nærkonsept får pasientene et lett tilgjengelig alternativ og får et lokalt kontaktpunkt til en omfattende og bred helsemedisinsk tjeneste.  Nå gleder vi oss bare til å starte opp og er spente på hvordan vi vil bli mottatt, avslutter Kvalheim.

Legesenteret er på 155 m2 og vil være lett tilgjengelig for alle som bor i området. Kontakt og timebestilling vil være tilgjengelig hele tiden fra Laguneparken i Bergen.

Monica Kvalheim, leder, Laguneparken: 414 76 543

Per Helge Fagermoen, administrerende direktør
Volvat-gruppen: 996 90 309

Om Volvat

Volvat
Borgenveien 2A

Fakta/ Volvat Medisinske senter

Volvat Medisinske senter ble etablert i 1985 og er Norges første private sykehus.  I dag er Volvatgruppen er et av landets ledende private helseforetak og er tilstede for pasienter over hele landet ut med 15 sentre plassert i Oslo, Fredrikstad, Moss, Hamar, Lillehammer, Bergen, Trondheim og Tromsø.

Sentrene har et bredt tilbud av medisinske tjenester som strekker seg fra helsefremmende og forebyggende arbeid til behandling og rehabilitering.

Volvat eies av Ramsay Health, som også driver store sykehus og medisinske sentere i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike, Storbritannia, Italia, Malaysia, Singapore, Indonesia og Australia

Volvat har sykehusgodkjenning i Oslo, Fredrikstad, Bergen, Trondheim, Tromsø. Volvats kvalitetsstrategi bygger på gruppens visjon ”Alltid til hjelp” og  overordnet strategi forankret i moderne medisin og moderne ledelse.

Volvat er kompromissløse når det gjelder pasientsikkerhet, kvalitet i leveransen og kontinuerlig forbedring av våre tjenester. Derfor er alle våre kliniske avdelinger ISO-sertifisert etter kvalitetsstandarden 9001:2015 og miljøstandarden 14001:2015.

Volvats administrerende direktør er Per Helge Fagermoen

Følg saker fra Volvat

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Volvat på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Volvat

Huden bør sjekkes en gang i måneden!15.3.2019 08:51:40 CETPressemelding

Nordmenn oppsøker lege for sin hudkreft for sent. Jo raskere du kommer til behandling, jo høyere sannsynlighet er det for at du blir helt frisk og overlever. - Hudsjekken bør gjennomføres en gang i måneden, sett av en fast dag, oppfordrer hudlege Sidsel Haug ved Volvat Medisinske Senter. Det er mange steder på kroppen det er vanskelig å undersøke selv, derfor oppfordrer vi folk til å sjekke hverandre, besteforeldre og venner!

Alle må ta kul i brystet på alvor og få bedre oppfølging etter inngrep!30.10.2018 10:27:36 CETPressemelding

- Alle kuler i brystet må undersøkes med trippeldiagnostikk og det er en myte at kvinner over 70 år ikke får brystkreft eller kun utsettes for ”snill kreft”, sier legene og brystkirurgene Joanna M. Gundersen og Mariam Løfwander ved Volvat Medisinske senter. Videre er kun 30% av kvinnene i fulltidsstillinger 5 år etter inngrepet , det viser at innholdet i pasientoppfølgingen må endres. Slik det er i dag er det for store forskjeller i livene som leves før og etter behandling.