TravelXpo - Norges største reiselivsmesse arrangerer bransjedag for reiselivsnæringen i januar 2023

Verden forandrer seg! Nye markeder, målgrupper, trender og ny teknologi skaper muligheter. Samtidig er kostnadsbildet og den internasjonale konkurransen i reiselivet stadig mer utfordrende. Skal Norge lykkes med å bygge en konkurransedyktig reiselivsøkonomi frem mot 2030?

Vi må styrke reiselivets posisjon som en ledende næring og anerkjenne turisme som en strategisk eksportnæring. Historien om naturskjønne Norge selger seg ikke selv. Veksten i reiselivet må skje gjennom flere betalingsvillige og klimabevisste turister. Dette målet må være utgangspunktet for utviklingen av Norge som et kraftsenter for distribusjon, verdiskapning og bærekraft.

Norsk reiselivsnæring konkurrerer i et internasjonalt marked. Vi må bli enda bedre på å vinne i konkurransen mot reisemål andre steder i verden. Tradisjonelle forretningsmodeller og logistikknettverk er utfordret, og vi er avhengige av mer målrettet utvikling, markedsføring og distribusjon av norske reiselivsprodukter.

TID OG STED

I samarbeid med Innovasjon Norge, inviterer TravelXpo reiselivsbransjen til en lukket bransjedag på Telenor Arena 13. januar 2023. Det blir et fullspekket program med mange interessante foredragsholdere fra reiselivet - og store muligheter for å knytte viktige bransjekontakter.

PROGRAM

Fra scenen kan deltakerne blant annet oppleve Aase Marthe Horrigmo, direktør for Innovasjon Norge Reiseliv, næringsminister Jan Christian Vestre, Øystein Dørum fra NHO og John-Ragnar Aarseth fra Avinor. Flere andre spennende reiselivsprofiler kommer også, og de vil gjennom innholdsrike foredrag dele sine perspektiver med deltakerne.

Sammen med vår konferansier Arne Hjeltnes, åpner vi "Smaken av Norge" med lokal mat og drikke til lunsj.

Lørdag 14. januar går dørene opp for publikum i Telenor Arena. Foruten et bredt spekter av norske utstillere, kan de besøkende oppleve paviljongen "Utforsk verden". Her er både nære og fjerne destinasjoner fra hele verden godt representert.

LYST TIL Å DELTA PÅ BRANSJEDAGEN?

Bestill billetter her.

For mer informasjon, kontakt prosjektleder Lise Annett Smith lise@travelxpo.no og/eller besøk travelxpo.no

Presseakkreditering - kontakt lise@travelxpo.no

Arne Hjeltnes er konferansier under bransjedagen. Han vil blant annet, sammen med arrangørene og aktuelle utstillere, stå for åpningen av paviljongen "Smaken av Norge". Foto: Tellus Works.
Aase Marthe Horrigmo, direktør for Innovasjon Norge Reiseliv. Foto: Hans Kristian Thorbjørnsen.
Næringsminister Jan Christian Vestre. Foto: NTB Kommunikasjon Statsministerens kontor.

Norges største reiselivsmesse TravelXpo ble arrangert første gang i januar 2020. TravelXpo arrangeres av Compass Fairs som også står bak Norges største Boligmesse.

Compass Fairs arrangerer flere messekonsepter i både Sverige, Danmark og Tyskland.

Vi leverer komplette og fleksible løsninger for større arrangementer. I tillegg tilbyr vi alt av utstyr, og prosjekterer, designer og produserer materiell til alle typer messer, kongresser og andre store tilstelninger.

Vår kompetanse og erfaring gjennom mer enn 25 år gjør oss til en pålitelig partner som leverer høy kvalitet til avtalt tid. Det er viktig for oss å stimulere til økt verdiskapning og være en attraktiv samarbeidspartner for våre kunder.

Som messearrangør, er Compass Fairs en av de største i Skandinavia og Tyskland.

Vi er 47 ansatte i Norge. Sammen har vi som mål å skape Nord-Europas mest attraktive arenaer for relasjonsbygging, forretninger, kunnskap og inspirasjon.

Together we make it possible.

Travel Week åpner reiselivsåret 202310.11.2022 07:30:00 CET | Pressemelding

Tenk deg en hel uke med reiseliv på agendaen! Travel Week 2023 blir en fantastisk kickstart på reiselivsåret 2023. En rekke bransjearrangementer vil finne sted i Oslo og omegn i uke 2. HSMAI arrangerer Møte og Eventbørsen. Det blir Travelmatch (Workshop for internasjonale reiseaktører) og Grand Travel Award. Bransjedagen, arrangert av TravelXpo i samarbeid med Innovasjon Norge, avslutter uken - før dørene til Norges største reiselivsmesse åpner for publikum på Telenor Arena.