Tilbakekaller bearnaisesaus

Coop tilbakekaller Coop Smak Béarnaise 220 gram etter funn av etylenoksid i produktet.

- Det er ingen helsefare knyttet til inntak av bearnaisesausen. Men siden bruken av etylenoksid er forbudt i Norge og EU/EØS, tilbakekalles nå bearnaisesausen. Nivået av dette stoffet er godt under deteksjonsnivå, sier Silje Verlo Alisøy, kommunikasjonsrådgiver i Coop Norge.

Kunder som har kjøpt det aktuelle produktet, bes levere produktet tilbake til butikk, slik at de kan få refundert pengene.

Tilbakekallingen gjelder Coop Smak Béarnaise 220 gram med best før datoer 16.07.21, 23.07.21, 06.08.21, 12.08.21, 19.08.21, 26.08.21, 02.09.21, 13.09.21, 16.09.21, 24.09.21, 14.10.21 og 22.10.21,

Pressetelefon(kun pressehenvendelser, ikke sms)

Tel:915 10 727

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,8 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.