Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.

I løpet av de kommende månedene vil Coop Norge installere 128 digitale skjermer i 32 Obs-varehus over hele landet. Skjermene plasseres i sentrale områder med høy kundestrøm, og vil fungere som en ny kanal for kommunikasjon og annonsering direkte i butikk. Et utvalg partnere er invitert til å delta i første fase for å være med og utvikle løsningen.
Gjennom samarbeidet vil ZetaDisplay levere Retail Media-skjermer med tilhørende hardware, software og driftstjenester til Coop Norge sine butikker. Plattformen skal gi effektive og relevante budskap til kundene i handleøyeblikket, samtidig som den åpner for ny verdiskaping for både butikker og annonsører.
-Vi er svært glade for å få muligheten til å samarbeide med Coop om å utvikle fremtidens Retail Media-løsninger," sier Jørn Olsen, Direktør Retail Media i ZetaDisplay Norway AS og fortsetter:
-Denne tilliten fra Coop befester vår ambisjon om å være en ledende aktør innen datadrevet kundeopplevelse og Retail Media, og vi ser frem til å jobbe tett med Coop for å realisere dette prosjektet, sier han.
Coop Norge har valgt ZetaDisplay som partner etter en grundig vurderingsprosess.
-Etter en grundig vurdering av flere leverandører falt valget på ZetaDisplay fordi de leverte den beste løsningen. At de er en ledende aktør med solid erfaring gjør oss trygg på at vi har funnet den beste samarbeidspartneren. Vi gleder oss til å komme i gang med installasjonene som virkelig vil sette spor i bransjen, forteller Christian Skaarud, Leder Media i Coop Norge.
Om Zeta Display
ZetaDisplay er en ledende europeisk aktør innen digital signage og retail media, med over 125 000 skjermer i drift i over 50 markeder globalt. Selskapet leverer datadrevne kommunikasjonsløsninger for retail, kontor og opplevelsesarenaer.
Kontakter
Jørn OlsenDirektør Retail Media & AnalyticsZetaDisplay Norway AS
Tel:913 81 343jorn@zetadisplay.comSilje Verlo AlisøyKommunikasjonssjef i Coop Norge
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noOm Coop
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
Extra forventer å selge over én million jordbærkurver før 17. mai: - Dette er jo helt spinnvilt!16.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Coop opplever rekordstor etterspørsel etter jordbær i forkant av 17. mai, og Extra forventer å selge over én million kurver før nasjonaldagen. Totalt regner Coop med å selge 750 tonn jordbær til en verdi på nærmere 50 millioner kroner i mai.
Grillsesongen er i gang – her er årets grillnyheter fra Coop!25.4.2025 13:24:20 CEST | Pressemelding
Våren er i anmarsj og grillsesongen nærmer seg med stormskritt. Når solen titter frem og grillen endelig skal fyres opp igjen, er det mange som gleder seg til å prøve noe nytt. Coop utvider sitt allerede prisbelønte grillsortiment med en rekke spennende nyheter, utviklet med tanke på norske grillvaner og kundenes smakspreferanser.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom