Tettpakket sceneprogram på TravelXpo

Norges nye reise- og opplevelsesevent for publikum, TravelXpo, byr på foredrag med alt fra Team Bachstad til selveste Nelson Mandelas fangevokter.

Nelson Mandela og Christo Brand møttes for første gang da Mandela satt fengslet på Robben Island, der Brand jobbet som fengselsbetjent. 10.-12. januar kommer Brand til TravelXpo for å fortelle om deres nære vennskap.

– TravelXpo blir mer enn bare en messe, og her spiller sceneprogrammet en stor rolle, forteller Xpo Manager Birgit Haugen fra arrangøren Compass Fairs.

Når TravelXpo går av stabelen på Telenor Arena 10.-12. januar 2020, vil publikum kunne få med seg et variert spekter av foredrag.

– Her blir det alt fra matinspirasjon fra verdensmesterkokk Ørjan Johannessen til morsomme historier i foredraget til Øystein Bache og Rune Gokstad, sist TV-aktuelle på NRK med Team Bachstad og deres reise i Karibien, sier Haugen.

Globetrotter Gunnar Garfors, som har vært i alle verdens land to ganger, blir å finne på TravelXpo hele helgen. I tillegg til å holde foredrag, tar han med seg podkasten Globusrulett, som han deler med Thorkild Gundersen. Det blir live podkast fra scenen, og underveis blir det trekning av mange flotte premier.

Møt Nelson Mandelas fangevokter og venn

Som en del av Afrika-tilbudet, kommer selveste Nelson Mandelas fangevokter, Christo Brand, for å dele den unike historien om deres nære vennskap.

– Flere av utstillerne skal også holde foredrag, så gjennom helgen kan du lære mer om alt fra sykkelferier til Nasjonale turistveger, forteller Haugen.

Billettsalget er i gang

Forhåndssalget av billetter til TravelXpo er allerede i gang, og alle som kjøper billett på nett i forkant av messen får halv pris på inngang.

– Man kan også kjøpe billett til Smaken av Norge, som byr på en unik smaksopplevelse av lokale råvarer. Her får du servert syv ulike småretter fra syv ulike steder i Norge. Om du ikke er i mål med julegavene enda, må jo dette være den perfekte julegaven til den matinteresserte, tipser Haugen.

Billetter kan bestilles på travelxpo.no. Her finner man også åpningstider, fullt sceneprogram og annen informasjon.

Birgit Haugen
Xpo Manager

Tlf.: +47 930 17 709
E-post: birgit@travelxpo.no

TravelXpo vil by på opplevelser og inspirasjon fra Norge og verden.
Ørjan Johannessen (til høyre) har vunndet den prestisjetunge kokkekonkurransen Bocuse d'Or. I januar kommer han til Telenor Arena og TravelXpo. Foto: ShotbySkeie
Gunnar Garfors har vært i alle verdens land to ganger. Han kommer til TravelXpo for å holde foredrag og livepodkast.
Compass Fairs har over 20 års erfaring med å arrangere messer. Her fra Boligmesse på Telenor Arena høsten 2019. Foto: Bård Gundersen

TravelXpo er et nytt reise- og opplevelseseevent som første gang arrangeres på Telenor Arena 10.-12. januar 2020.

Det er den erfarne messearrangøren Compass Fairs AS som står bak konseptet. I tillegg til å arrangere egne messer, er Compass Fairs totalleverandør, og leverer alt av utstyr til messer, kongresser og alle typer store og små arrangementer. Compass Fairs har siden 1997 hatt stor suksess med Boligmesse, som årlig arrangeres i 20 Norske byer. Tilsvarende messer arrangeres også i Sverige, Danmark og Tyskland.

Følg saker fra Compass Fairs

Siste saker fra Compass Fairs