Sykle til jobben-aksjonen: Starter 19.mai

Allerede 24.000 er påmeldt årets aksjon. Norges største aktivitetskampanje, Sykle til jobben, inviterer til åpning på Rådhuset 19.mai klokken 8.30.

- Vi har måttet endre opplegget i år, naturligvis, forteller prosjektleder Heidi Gromstad.

Nå er aksjonen 19.mai til 30.juni etter utsatt oppstart.

Sykkel og en aktiv reisevei er viktigere enn noensinne

- Med Coronapandemien er sykkel og en aktiv reisevei viktigere enn noensinne. Ikke bare holder du deg aktiv, men du bidrar til dugnaden og smittereduksjon, fortsetter Heidi Gromstad.

Pressen er invitert til sykkelevent kl 8.30, Rådhuset

I samarbeid med Green Cycling Norway (https://greencycling.no/) kan man delta på en sykkeltur fra Lillestrøm til Oslo. Konseptet er basert på at man ønsker å få noen som ikke sykle mye fra før til å bli med på en sykkeltur inn til Oslo. Man kan delta på hele, eller deler av veien. På denne måten lærer man trygge veier, får en innføring i regler osv. Hensyn i forhold til smittevern er gjennomtenkt.

Det vil være kjente talspersoner tilstede på turen. Det vil også være mulig å delta på en del av turen, for eksempel i Oslo sentrum. Arrangementet er i henhold til gjeldende smittevernsregler. Gruppen ankommer Rådhuset ca 8.30, der kjente politikere vil være tilstede.

Tidspunkt: 8.30

Sted: Oslo rådhus

Ta kontakt for å delta: emily.robertson@bedriftsidretten.no / 41220896

Sykle til jobben har holdt på siden 1973 og har etter hvert blitt mye mer enn bare sykkel! Hovedmålene er å stimulere til økt hverdagsaktivitet i tillegg til å ha fokus på en aktiv reisevei til og fra jobb. Du kan registrere all fysisk aktivitet (løping, fotball, gåturer etc) og du bestemmer selv når på dagen du vil være i aktivitet. Se mer informasjon på sykletiljobben.no

44 000 deltok i 2019, og vi håper på økt deltakelse i år igjen.

Sykle til jobben-aksjonen arrangeres av Norges Bedriftsidrettsforbund. Det er Norges eldste og største aktivitetskampanje og har vært arrangert siden 1973. Målet er å få flere i hverdagsaktivitet og å benytte en aktiv reisevei gjennom en uhøytydelig og morsom konkurranse.