Statsbudsjett 2020: Støtta til media aukar med 50 millionar kroner
Dei 50 millionane som er foreslåtte i auka mediestøtte skal fordelast slik:
• 40 millionar kroner i auka produksjonstilskott, der ti millionar av auken er kompensasjon for pris- og lønnsvekst
• Ti millionar kroner i ekstra innovasjonsstøtte, med bakgrunn i konsekvensar omlegginga i postomberinga har for avisene
Medietilsynet meiner auka støtte er viktig
Blir forslaget til regjeringa vedtatt, skal Medietilsynet fordele 358 millionar kroner i produksjonstilskott og 20 millionar kroner i innovasjonsstøtte neste år. I år fordeler Medietilsynet 318 millionar kroner i produksjonstilskott og ti millionar kroner i innovasjonsstøtte.
Ein rapport Medietilsynet nyleg la fram, viser at over 70 prosent av inntektene til avisene framleis kommer frå papiravisa.
– Mange aviser har framleis ein lang veg å gå før dei digitale inntektene aleine kan finansiere journalistikken. Den auka støtta er derfor viktig for det vidare arbeidet med digitalisering og omstilling, seier Velsand.
Medietilsynet fordeler for første gong pengar til NRK
Medietilsynet forvaltar mediestøtteordningar der det til saman skal fordelast inntil 530 millionar kroner i 2019. Regjeringa foreslår å fordele nesten sju milliardar kroner i 2020. I summen inngår 6,4 milliardar kroner til NRK, som neste år for første gong får sine inntekter frå Medietilsynet når lisensordninga blir avvikla.
Støtteordning | 2019 (i 1000 kr) |
Forslag 2020 (i 1000 kr) |
Tilskudd til NRK | 6 413 342 | |
Kompensasjon til kommersiell allmennkringkastar | 135 000 | 135 000 |
Produksjonstilskott | 318 000 | 358 100 |
Innovasjonsstøtte | 10 000 | 20 250 |
Tilskott til lokale lyd- og bildemedium | 19 870 | 20 400 |
Tilskott til samiske aviser | 33 770 | 34 630 |
Distribusjonstilskott til avisene i Finnmark | 2 190 | 2 250 |
Medieforsking og etterutdanning | 11 780 | 12 100 |
Totalt | 530 610 | 6 996 072 |
Medietilsynet får pengar til ny sekretariatsfunksjon
Frå 2021 blir det nye Mediestøtterådet oppretta. Rådet skal mellom anna fordele pengar mellom dei ulike støtteordningane, og Medietilsynet blir sekretariat for det nye rådet. For å førebu sekretariatsarbeidet har regjeringa foreslått å auke Medietilsynets driftsramme med ein million kroner. Vidare er det i forslag til statsbudsjett lagt opp til at Medietilsynet får penger til å gjennomføre Barn og medium-undersøkinga over sitt driftsbudsjett. Tidlegare har undersøkinga vore finansiert frå år til år gjennom eit spleiselag frå fleire departement.
– Eg er glad for at vi får ei langsiktig løysing for barn og medium-undersøkinga som er eit særs viktig utgangspunkt for Medietilsynet sitt arbeid med barn og deira mediebruk. Vidare er det positivt at vi får midlar til å opprette ei ny stilling som leiar for Mediestøtterådet sitt sekretariat, seier Mari Velsand.
Ti millionar meir til dataspel
Regjeringa har utarbeidd ein dataspelstrategi med mål og tiltak for dataspelpolitikken frå 2020 til 2022, der eit av måla er å løfte dataspel til å bli ein sjølvstendig og likeverdig fritidsaktivitet.
I statsbudsjettet for 2020 foreslår regjeringa å auke løyvinga til dataspelfeltet med ti millionar kroner.
Nøkkelord
Kontakter
Nina BjerkeRådgiver, avdeling for kommunikasjon, rådgivning og analyse
Tel:41934154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder
Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Færre brudd på reklamereglene hos norske tv-kanaler16.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
Norske tv-kanaler er blitt flinkere til å følge reklameregler. Det viser Medietilsynets store vårkontroll med TV 2, NRK, TVNorge og VGTV.
16 nye aviser søker om produksjonstilskudd15.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
174 aviser har i år søkt om produksjonstilskudd til nyhets- og aktualitetsmedier. Blant de nye søkerne er det både lokalaviser og aviser med hele landet som nedslagsfelt.
Filmdistributør får åtvaring frå Medietilsynet for feil aldersgrense12.4.2024 11:13:15 CEST | Pressemelding
Medietilsynet meiner at kinofilmen «Døde menn går på ski» hadde for låg aldersgrense og gir distributøren ei åtvaring. Grensa er no endra frå 12 til 15 år.
Medietilsynet: Nødvendig med en strategi mot desinformasjon8.4.2024 13:14:18 CEST | Pressemelding
Kunstig skapt innhold, økt politisk konflikt og rask spredning av desinformasjon i sosiale medier aktualiserer behovet for en strategi mot desinformasjon, mener direktør Mari Velsand i Medietilsynet. I helgen varslet regjeringen at det skal utvikles en slik strategi.
Forbod mot reklame i radio og tv i påska21.3.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Radio- og tv-kanalane har ikkje lov til å sende vanleg reklame langfredag og 1. påskedag. Mange av kringkastarane vel å gi bort reklameplassen til ideelle organisasjonar denne dagen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom