Filmdistributør får åtvaring frå Medietilsynet for feil aldersgrense
Medietilsynet meiner at kinofilmen «Døde menn går på ski» hadde for låg aldersgrense og gir distributøren ei åtvaring. Grensa er no endra frå 12 til 15 år.

Medietilsynet vurderte filmen etter førespurnad frå publikum om aldersgrensa, og konkluderte med brot på retningslinjene.
– Medietilsynet vurderer at 12-årsgrense på denne filmen er eit klart brot på retningslinjene for aldersklassifisering. Vi meiner distributøren har handla aktlaust i dette tilfellet og gir derfor ei åtvaring, seier Hanne Sekkelsten, direktør for juridisk og regulatorisk avdeling i Medietilsynet.
Distributøren endra aldersgrensa etter varsel
Filmen «Døde menn går på ski» er ein kriminalkomedie med innslag av scener vi kjenner frå valdelege filmsjangrar som “slasher” og “gore”. Filmen er basert på Knut Nærums bok med same tittel. Ein milliardær inviterer ein gjeng til ei heimsøkt hytte for å feire påske. På hytta begynner ein detektivleik som utartar på umogleg vis. Saman prøver dei å løyse fleire mordmysterium og korleis dei heng saman.
Sjølv om filmen har ei komisk ramme, vurderer Medietilsynet at filmen kan vere skremmande for 12-åringa på grunn av mengda blodige scener og verkemidla som blir brukte ved skildringar av lik og drapshandlingar. Dette blir vurdert som for sterkt og nærgåande for ei aldersgrense på 12 år.
Etter at Medietilsynet sende eit varsel til distributøren, valde distributøren raskt å endre aldersgrensa til 15 år.
Få brot på regelverket
Frå i fjor overtok distributørane sjølv ansvaret for å sette aldersgrenser på kinofilmar. Men Medietilsynet kontrollerer at ordninga fungerer slik ho skal.
– Så langt har vi hatt få brot på retningslinjene. Dette tyder på at distributørane jamt over handterer oppgåva med aldersklassifisering av kinofilm på ein god måte, seier Sekkelsten.
Medietilsynet følger jamleg med på kinofilmtilbodet og vurderer heile tida kva filmar som skal takast inn til vurdering for tilsyn. Dersom kinofilmdistributørane er usikre på kva aldersgrense dei skal sette, kan dei få hjelp frå Medietilsynet.
Nøkkelord
Kontakter
Bengt-Eigil RuudkommunikasjonsrådgiverKommunikasjon og rådgivning
Tel:+4790667828bengt-eigil.ruud@medietilsynet.noHanne Nistad Sekkelstendirektør for juridisk og regulatorisk avdeling
Tel:48076123hanne.sekkelsten@medietilsynet.noOm Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder barn og unge i bruk av digitale medier, fører tilsyn med aldersgrenser for film, forvalter støtteordninger, fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kultur- og likestillingsdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Ti nye aviser får produksjonstilskudd31.10.2025 12:30:11 CET | Pressemelding
Ti nye aviser får produksjonstilskudd når Medietilsynet har fordelt årets bevilgning på drøyt 440 millioner kroner. Syv av disse er lokalaviser.
Framleis låg lønnsemd for norske aviser og tv – medan nasjonal radio held fram med å auka lønnsemda30.10.2025 06:50:00 CET | Pressemelding
Låg lønnsemd pregar store delar av mediebransjen. Unntaket er kommersiell riksdekkjande radio, som har rekordgode resultat. Det viser rapporten til Medietilsynet «Norsk medieøkonomi 2020-2024».
Medietilsynets høringssvar om forslag til lov om aldersgrenser i sosiale medier24.10.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
Medietilsynet støtter regjeringens initiativ til å gjennomføre lovendringer som reduserer risikoen som bruk av sosiale medier kan ha for barn og unge, men mener lovforslaget byr på flere utfordringer.
Ber foreldre være aktive i møte med barnas sosiale medier22.10.2025 08:37:04 CEST | Pressemelding
Kriminelle rekrutterer barn ned i 12-årsalderen via sosiale medier. Ni av ti norske 12-åringer har tilgang på ett eller flere sosiale medier. Her er Medietilsynets og Nettpatruljens råd til bekymrede foreldre.
Hard kamp om innovasjonsstøtte til media20.10.2025 13:47:25 CEST | Pressemelding
Medietilsynet skal fordele nær 24 millionar kroner i innovasjonsstøtte i år. Da søknadsfristen gjekk ut før helga, hadde 87 søknadar kome inn, med ønske om til saman meir enn det dobbelte – nær 60 millionar kroner.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom