Singapore Airlines med økt fokus på helse og sikkerhet!

Som en følge av Covid 19 har Singapore Airlines lansert en rekke tiltak for å trygge sine passasjerer. De nye tiltakene er blant annet; meget grundig rengjøring, hyppigere rensing av luft, et eget ”hygiene” kit til alle som reiser og digital bestilling av mat.

-Vi ønsker å være ledende på personlig sikkerhet og helse. I en tid med Covid-19 er dette helt avgjørende for oss som selskap. Vi må ha våre kunders fulle tillit, sier Singapore Airlines Chief Executive Officer Goh Choon Phong.

Økt fokus på hygiene

Singapore Airlines har økt rengjøringen av alle selskapets områder – både på land og i luften. Dette innebærer f.eks. at alle overflater om bord som vinduer, bord og skjermer rengjøres og desifiniseres grundig før avgang. Løse gjenstander som headsets, puter og teppper skiftes og vaskes etter hver flyvning.

Luften om bord vil også renses og skiftes hver 2. til 3. minutt. Alle selskapets fly har High Efficiency Particulate Air-filtre (HEPA). Et filter som fjerner mer enn 99.9% av luftbårne partikler – også vira og bakterier.

Eget virus-kit og kun digitale magasiner

Alle som reiser med Singapore Airlines vil også få et eget lite kit med en medisinsk ansiksmaske, anti-bakterielle våtservietter og håndsprit. I tillegg så vil samtlige aviser og magasiner fjernes. Singapore Airlines e-bibliotek med sine 150 publikasjoner erstatter dagens aviser og magasiner.

Personalet ombord vil bruke ansiktsmasker under hele flyvningen, og briller ved direkte kontakt med passasjerene.

Måltider på e-menu

Singapore Airlines har også tilpasset serveringen ombord, og på long-haul reiser blir det kun en måltidsservering på First Class og Business Class. Serveringen erstatter den klassiske tre/fire-trinns serveringen. Samtidig dukker noen av favorittrettene opp igjen på menyen; som Satay-spyd og hvitløksbrød.

Fremover blir det også mulig å bestille alle måltidene digitalt - både i loungen samt om bord via en egen e-menu.

Flyselskapet arbeider også med en ”Print-n-Go-løsning”. Så alle selv kan printe ut boarding pass og bagasje-tags før avreise.

Tiltakene er en del av #SIAcares – en større innsats som omfatter flere CSR-prosjekter.

For mer informasjon og/eller bilder kontakt;

lena@flerveis.no, mob +4792281518

eller alan_hoffery@singaporeair.com.sg, mob +45 20 88 53 21

Singapore Airlines på topp i global Health & Safety revisjon19.1.2021 18:02:55 CET | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) har oppnådd det høyeste nivået - Diamond-rating - i APEX og SimpliFlying sin Helse & Sikkerhet revisjon av globale flyselskaper. Revisjonen bruker blant annet en 58 punkts sjekkliste i ti kategorier. - De reisende, deres arbeidsplasser og stedene de reiser til har alle et intenst fokus på sikkerhet og helse om dagen. Noe som er både forståelig og nødvendig. Derfor er vi både stolte og glade over å ha å mottatt Diamond-rating i Helse & Sikkerhet fra APEX (Airline Passenger Experience Association) og SimpliFlying (Aviation Strategy), sier Erwin Widjaja, daglig leder i Singapore Airlines Nordics. - Sikkerheten til våre kunder og våre ansatte kommer alltid først, og i samarbeid med myndighetene vil derfor alle våre ansatte vaksineres mot COVID-19 innen kort tid. Noe som øker sikkerheten ytterligere, avslutter Widjaja. For mer informasjon se vedlagt pressemelding på engelsk under.

Gledelig og historisk begivenhet - de første vaksinene har landet i Singapore.21.12.2020 18:43:24 CET | Pressemelding

I dag landet Singapore Airlines med de første Covid19-vaksinene fra Pfizer-BioNTech på Changi flyplass i Singapore. Den første ladningen ble lastet om bord søndag i Brussel, Belgia. - Singapore Airlines er klare for transport av ytterligere vaksiner. Vi ønsker å bistå effektivt og trygt i arbeidet med å reversere utviklingen av Covid-19. I den første fasen av pandemien fløy vi blant annet åtte fullastede fly med verneutstyr til Skandinavia, sier Erwin Widjaja, daglig leder i Singapore Airlines Nordics. Singapore Airlines har i mange år vært sertifisert for å transportere flere typer medisinsk utstyr. For mer informasjon se pressemelding på engelsk under.

Oppfordrer myndighetene verden over til et felles testsystem12.11.2020 09:00:02 CET | Pressemelding

De tre store luftfarts alliansene Star Alliance, SkyTeam og oneworld oppfordrer myndighetene verden over til å etablere et felles, globalt testsystem for Covid 19. Et felles system vil hjelpe en fly- og reisebransje i krise. Singapore Airlines Norden støtter initiativet fullt ut. - Det er ikke tvil om at et felles testregime for Covid 19 på tvers av landegrensene vil løse mange av de utfordringer som både bransjen, de reisende og virksomheter møter akkurat nå. Et felles testsystem vil også gjøre det enklere for myndigheter i alle land, mener Erwin Widjaja, General Manager Nordic i Singapore Airlines. Singapore Airlines flyr per i dag to ganger ukentlig fra København til Singapore, og med et felles system vil det også være lettere for selskapet å utvide antall flyvninger avslutter Widjaja.