Singapore Airlines

Singapore Airlines med økt fokus på helse og sikkerhet!

Del
Som en følge av Covid 19 har Singapore Airlines lansert en rekke tiltak for å trygge sine passasjerer. De nye tiltakene er blant annet; meget grundig rengjøring, hyppigere rensing av luft, et eget ”hygiene” kit til alle som reiser og digital bestilling av mat.
Singapore Airlines har økt rengjøringen av alle selskapets områder – både på land og i luften. Dette innebærer f.eks. at alle overflater om bord som vinduer, bord og skjermer rengjøres og desifiniseres grundig før avgang.
Singapore Airlines har økt rengjøringen av alle selskapets områder – både på land og i luften. Dette innebærer f.eks. at alle overflater om bord som vinduer, bord og skjermer rengjøres og desifiniseres grundig før avgang.

-Vi ønsker å være ledende på personlig sikkerhet og helse. I en tid med Covid-19 er dette helt avgjørende for oss som selskap. Vi må ha våre kunders fulle tillit, sier Singapore Airlines Chief Executive Officer Goh Choon Phong.

Økt fokus på hygiene

Singapore Airlines har økt rengjøringen av alle selskapets områder – både på land og i luften. Dette innebærer f.eks. at alle overflater om bord som vinduer, bord og skjermer rengjøres og desifiniseres grundig før avgang. Løse gjenstander som headsets, puter og teppper skiftes og vaskes etter hver flyvning.

Luften om bord vil også renses og skiftes hver 2. til 3. minutt. Alle selskapets fly har High Efficiency Particulate Air-filtre (HEPA). Et filter som fjerner mer enn 99.9% av luftbårne partikler – også vira og bakterier.

Eget virus-kit og kun digitale magasiner

Alle som reiser med Singapore Airlines vil også få et eget lite kit med en medisinsk ansiksmaske, anti-bakterielle våtservietter og håndsprit. I tillegg så vil samtlige aviser og magasiner fjernes. Singapore Airlines e-bibliotek med sine 150 publikasjoner erstatter dagens aviser og magasiner.

Personalet ombord vil bruke ansiktsmasker under hele flyvningen, og briller ved direkte kontakt med passasjerene.

Måltider på e-menu

Singapore Airlines har også tilpasset serveringen ombord, og på long-haul reiser blir det kun en måltidsservering på First Class og Business Class. Serveringen erstatter den klassiske tre/fire-trinns serveringen. Samtidig dukker noen av favorittrettene opp igjen på menyen; som Satay-spyd og hvitløksbrød.

Fremover blir det også mulig å bestille alle måltidene digitalt - både i loungen samt om bord via en egen e-menu.

Flyselskapet arbeider også med en ”Print-n-Go-løsning”. Så alle selv kan printe ut boarding pass og bagasje-tags før avreise.

Tiltakene er en del av #SIAcares – en større innsats som omfatter flere CSR-prosjekter.

For mer informasjon og/eller bilder kontakt;

lena@flerveis.no, mob +4792281518

eller alan_hoffery@singaporeair.com.sg, mob +45 20 88 53 21



Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Singapore Airlines har økt rengjøringen av alle selskapets områder – både på land og i luften. Dette innebærer f.eks. at alle overflater om bord som vinduer, bord og skjermer rengjøres og desifiniseres grundig før avgang.
Singapore Airlines har økt rengjøringen av alle selskapets områder – både på land og i luften. Dette innebærer f.eks. at alle overflater om bord som vinduer, bord og skjermer rengjøres og desifiniseres grundig før avgang.
Last ned bilde
Som en følge av Covid 19 har Singapore Airlines lansert en rekke tiltak for å trygge sine passasjerer. De nye tiltakene er blant annet; meget grundig rengjøring, hyppigere rensing av luft, et eget ”hygiene” kit til alle som reiser og digital bestilling av mat.
Som en følge av Covid 19 har Singapore Airlines lansert en rekke tiltak for å trygge sine passasjerer. De nye tiltakene er blant annet; meget grundig rengjøring, hyppigere rensing av luft, et eget ”hygiene” kit til alle som reiser og digital bestilling av mat.
Last ned bilde

Om Singapore Airlines

Singapore Airlines



http://www.singaporeair.com

Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag dekker rutenettverket 64 destinasjoner i 34 land.

Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder i luften. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines». 

I 2007 skrev Singapore Airlines luftfartshistorie når verdens største passasjerfly lettet - en Airbus A380. I 2013 satte selskapet ny standard i luften for Premium Class i 2017 lanserte selskapet "hotellrom" i luften i First Class og samtidig dobbeltseng i Business Class om bord A380. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York. 

Følg pressemeldinger fra Singapore Airlines

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Singapore Airlines på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Singapore Airlines

Singapore Airlines og Thai Airways signerer MoU om nytt strategisk partnerskap  6.12.2022 08:43:06 CET | Pressemelding

Thai Airways International Public Company Limited (THAI) og Singapore Airlines (SIA) har signert et ´memorandum of understanding´ (MoU) om et nytt strategisk partnerskap. Avtalen betyr at selskapene gradvis vil øke sin ´codeshare´ samt se på mulighetene for et bredere kommersielt samarbeid. Et samarbeid som vil gi selskapenes kunder flere valgmuligheter, mer verdi og en enda bedre reiseopplevelse.

Hver fjerde planlegger en eksotisk vinter13.11.2022 15:00:00 CET | Pressemelding

Nå vil vi bytte ut Rudolf med kenguru. En fersk undersøkelse* viser at nordmenns interesse for reiser til fjerne himmelstrøk er høy. 43% planlegger en eksotisk reise i vinter, og 11% har allerede bestilt. Undersøkelsen viser også at Oslofolk er de som drømmer mest om en eksotisk reise, tett fulgt av vestlendinger og trøndere. Og jula? Får vi drømme fritt - uten tanke på budsjett – så vil vi aller helst feire den i Australia eller på New Zealand.

Dette er viktig når nordmenn skal fly langt30.10.2022 09:00:00 CET | Pressemelding

I en ny undersøkelse har man spurt nordmenn om hva som er viktig når de skal fly langt. Aller viktigst er direktefly (72%), tett fulgt av at bagasjen er inkludert (70%) og komfort om bord (68%). Bærekraft, underholding og bonusprogrammer er minst viktig når man skal fly mer enn seks timer viser undersøkelsen, gjennomført av YouGov for Singapore Airlines. Den viser videre at når vi flyr langt, er det først og fremst for å oppleve sol og varme.

SINGAPORE AIRLINES MELDER OM PLUSS 556 MSGD (3,9 MRD NOK) I FØRSTE KVARTAL. SOM FØLGE AV STERK ETTERSPØRSEL.15.8.2022 08:13:31 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) gjenopptar trafikken med fem ukentlige avganger fra København til Singapore. Selskapet melder om en positiv utvikling - spesielt for Europa og Norden. Selskapet har med et driftsresultat på 556 millioner Singapore dollar (SGD) i første kvartal presentert sitt nest beste driftsresultatet i flyselskapets 50 år lange historie. SIA har avvikende regnskapsår som går fra 1. april ´22 til 31. mars ´23.

Singapore Airlines fortsetter som tittelsponsor for Formel 1-løpet Singapore Grand Prix!23.5.2022 10:42:04 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) bekrefter at de fortsetter som tittelsponsor for det ikoniske Formel 1- løpet ´Singapore Grand Prix´. Avtalen forlengelse med tre år, og årets løp i Singapore blir det første siden pandemien brøt ut. Løpet er et gateløp, og var det første Formel 1-løpet som ble kjørt i flomlys i kveldsmørket. Årets Grand Prix går av stabelen 30.9 til 2.10.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye