Singapore Airlines

Singapore Airlines med økt fokus på helse og sikkerhet!

Del

Som en følge av Covid 19 har Singapore Airlines lansert en rekke tiltak for å trygge sine passasjerer. De nye tiltakene er blant annet; meget grundig rengjøring, hyppigere rensing av luft, et eget ”hygiene” kit til alle som reiser og digital bestilling av mat.

Singapore Airlines har økt rengjøringen av alle selskapets områder – både på land og i luften. Dette innebærer f.eks. at alle overflater om bord som vinduer, bord og skjermer rengjøres og desifiniseres grundig før avgang.
Singapore Airlines har økt rengjøringen av alle selskapets områder – både på land og i luften. Dette innebærer f.eks. at alle overflater om bord som vinduer, bord og skjermer rengjøres og desifiniseres grundig før avgang.

-Vi ønsker å være ledende på personlig sikkerhet og helse. I en tid med Covid-19 er dette helt avgjørende for oss som selskap. Vi må ha våre kunders fulle tillit, sier Singapore Airlines Chief Executive Officer Goh Choon Phong.

Økt fokus på hygiene

Singapore Airlines har økt rengjøringen av alle selskapets områder – både på land og i luften. Dette innebærer f.eks. at alle overflater om bord som vinduer, bord og skjermer rengjøres og desifiniseres grundig før avgang. Løse gjenstander som headsets, puter og teppper skiftes og vaskes etter hver flyvning.

Luften om bord vil også renses og skiftes hver 2. til 3. minutt. Alle selskapets fly har High Efficiency Particulate Air-filtre (HEPA). Et filter som fjerner mer enn 99.9% av luftbårne partikler – også vira og bakterier.

Eget virus-kit og kun digitale magasiner

Alle som reiser med Singapore Airlines vil også få et eget lite kit med en medisinsk ansiksmaske, anti-bakterielle våtservietter og håndsprit. I tillegg så vil samtlige aviser og magasiner fjernes. Singapore Airlines e-bibliotek med sine 150 publikasjoner erstatter dagens aviser og magasiner.

Personalet ombord vil bruke ansiktsmasker under hele flyvningen, og briller ved direkte kontakt med passasjerene.

Måltider på e-menu

Singapore Airlines har også tilpasset serveringen ombord, og på long-haul reiser blir det kun en måltidsservering på First Class og Business Class. Serveringen erstatter den klassiske tre/fire-trinns serveringen. Samtidig dukker noen av favorittrettene opp igjen på menyen; som Satay-spyd og hvitløksbrød.

Fremover blir det også mulig å bestille alle måltidene digitalt - både i loungen samt om bord via en egen e-menu.

Flyselskapet arbeider også med en ”Print-n-Go-løsning”. Så alle selv kan printe ut boarding pass og bagasje-tags før avreise.

Tiltakene er en del av #SIAcares – en større innsats som omfatter flere CSR-prosjekter.

For mer informasjon og/eller bilder kontakt;

lena@flerveis.no, mob +4792281518

eller alan_hoffery@singaporeair.com.sg, mob +45 20 88 53 21



Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Singapore Airlines har økt rengjøringen av alle selskapets områder – både på land og i luften. Dette innebærer f.eks. at alle overflater om bord som vinduer, bord og skjermer rengjøres og desifiniseres grundig før avgang.
Singapore Airlines har økt rengjøringen av alle selskapets områder – både på land og i luften. Dette innebærer f.eks. at alle overflater om bord som vinduer, bord og skjermer rengjøres og desifiniseres grundig før avgang.
Last ned bilde
Som en følge av Covid 19 har Singapore Airlines lansert en rekke tiltak for å trygge sine passasjerer. De nye tiltakene er blant annet; meget grundig rengjøring, hyppigere rensing av luft, et eget ”hygiene” kit til alle som reiser og digital bestilling av mat.
Som en følge av Covid 19 har Singapore Airlines lansert en rekke tiltak for å trygge sine passasjerer. De nye tiltakene er blant annet; meget grundig rengjøring, hyppigere rensing av luft, et eget ”hygiene” kit til alle som reiser og digital bestilling av mat.
Last ned bilde

Om Singapore Airlines

Singapore Airlines
Singapore Airlines



http://www.singaporeair.com

Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag flyr selskapet til 104 destinasjoner i 37 land.

Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder innen lufttransport. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines». 

I 2007 skrev Singapore Airlines luftfartshistorie når verdens største passasjerfly lettet - en Airbus A380. I 2013 satte selskapet ny standard i luften for Premium Class i 2017 lanserte selskapet "hotellrom" i luften i First Class og samtidig dobbeltseng i Business Class om bord A380. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York. 

Følg saker fra Singapore Airlines

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Singapore Airlines på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Singapore Airlines

Singapore Airlines med kapitalforhøyelse på 110 milliarder27.3.2020 14:37:23 CETPressemelding

For å sikre rask og ekspansiv drift når reisevirksomheten tar seg opp, har Singapore Airlines gjennomført en kapitalforhøyelse på 15 milliarder SGD - tilsvarende 110 milliarder NOK. Styreleder i Singapore Airlines, Peter Seah, kommenterer: - Vi er takknemlige for tillitserklæringen som vår største aksjonær Temasek viser oss. Styret mener at kapitalforhøyelsen sikrer selskapet ressursene til å komme gjennom denne vanskelige tiden, og til å opprettholde posisjonen som et av verdens ledende flyselskap. " For mer informasjon se hele pressemeldingen på engelsk.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom