Singapore Airlines lanserer ny, oppgradert og innovativ app.

Singapore Airlines har lansert en ny, superrask mobil-app full av innovative funksjoner. Den nye appen er 60 prosent raskere, mer ”sømløs” og personlig med funksjoner som egen oversettelse-assistent, betaling gjennom Google Pay og en automatisk håndbagasje-måler.

Singapore Airlines har lansert en ny, superrask mobil-app stappfull av innovative funksjoner.

Smart-telefonen er uunnværlig i 2019, og med den rette reiseappen er du få swipes unna boardingkort, viktige oppdateringer og reisetips. Alt dette, og mer til, finner du i Singapore Airlines nye app.

-Vårt mål er å gi alle våre kunder en utsøkt reiseopplevelse. For mange er appen en sentral del av flyreisen, og med den nye versjonen får våre kunder en forbedret opplevelse, sier Allan Hoffery, Sales and Communications Manager, Singapore Airlines Norden.

Din personlig oversetter og bagasjemåler. Her er eksempler på de nye funksjonene:

En oversetter-assistent som oversetter din tale til et valgt språk. Hvis man f.eks leter etter bagasjebåndet i Hanoi kan man få oversatt fra norsk til vietnamesisk; ”hvor finner jeg bagasje utlevering på Hanoi flyplass?”

- En bildesøk-funksjon; ved hjelp av bilder søker man opp både informasjon om aktuelle destinasjoner og billettpriser. Så hvis man f.eks. ser et bilde av ”The Kuala Lumpur Tower”, og vil vite mer kan man i appen søke etter informasjon om tårnet. I tillegg kan man også søke på begivenheter og andre severdigheter i nærheten av tårnet.

- Reiseanbefalinger; vises når man taster eller snakker inn en aktivitet som man ønsker å gjøre på stedet. Appen gir deg forslag til hva du kan gjøre, og gir deg også priseksempler.

- En bagasjemåler som enkelt måler at håndbagasjen din ikke overskrider tillatte mål.

- Et overblikk over dine siste søk på Singapore Airlines’ hjemmesider. Det gør det enklere og raskere å bestille neste reise.

- Muligheten for å betale med Google Pay.

Den nye appen er tilgjengelig i Play Store (Adroid) for norske, svenske og danske brukere 7. august, og i App Store fra 17. september. Eksisterende brukere får automatisk beskjed om oppdateringen.

Singapore Airlines flyr direkte fra København og Stockholm flere ganger ukentlig. En populær rute for mange norske forretnings- og fritidsreisende som skal østover.