Singapore Airlines innstiller 96 prosent av trafikken. CEO takker ansatte og kunder.

Singapore Airlines setter 138 av 147 fly på bakken til slutten av april som følge av fallende inntekter og reiserestriksjoner knyttet til Covid-19. I tillegg setter Scoot, gruppens lavprisflyselskap, 47 av 49 fly på bakken.

- Kunder og ansatte har første prioritet nå. Vi jobber dag og natt for å få våre kunder trygt hjem, og for å bevare arbeidsplassene til våre ansatte, sier Singapore Airlines CEO, Goh Choon Phong.
- Jeg vil takke alle våre ansatte for innsatsen de gjør i en ekstremt krevende situasjon. Jeg vil også takke våre kunder for den tålmodigheten og forståelsen de har vist oss i disse uforutsigbare tider.

Parallelt gjennomgår selskapet virksomheten for å sikre likviditet i en krevende periode. Blant annet ser man over leveranser av nye fly, og selskapets ledelse har gjennomført lønnskutt. SIA-gruppen vil fortløpende informere om tiltakene.

For ytterligere informasjon/spørsmål kontakt:
Allan Hoffery, Salgs- og kommunikasjonsdirektør, Singapore Airlines Nordic; alan_hoffery@singaporeair.com.sg