Singapore Airlines i samarbeid med Michelin-meieri

Lokale råvarer og unike smaksopplevelser er stikkord når Singapore Airlines, et av verdens mest prisvinnende flyselskap, velger samarbeidspartnere. Denne gangen har valget falt på osten Comandante fra det lille gårds-meieriet Sønderhaven. Et meieri som tidligere har levert smør til Michelin-restauranten Noma.

Singapore Airlines inngår samarbeid med Michelin-meieri. Så nå blir det lekker ost i høyden.

Med respekt for naturen

Sønderhaven Gårdmeieri har som visjon å produsere autentiske matvarer med ærlighet, respekt og ærbødighet ovenfor naturen. De er også det eneste meieriet i Danmark som har både meieri og melkekyr på samme sted.

- Hos oss er kyrne på den ene siden av gårdsplassen og meieriet på den andre. Vi har 100 prosent sporbarhet fra forets opprinnelse til ferdig ost og smør, forklarer Preben Ørum fra Sønderhaven.

- Smaken og sporbarheten var avgjørende for valget av Sønderhaven. Samarbeidet er en del av vår globale strategi ”from farm to plane” –   eller ”fra bondegård til fly” - hvor målet er å tilby våre passasjerer lokale matopplevelser i verdensklasse, sier Allan Hoffery, Sales and Communications Manager hos Singapore Airlines i Norden.

Osten fra Sønderhaven serveres i Business Class på strekningen København-Singapore. En populær rute blant mange norske forretnings.- og feriereisende.

Oslo, 5. juni 2019

For mer informasjon/bilder kontakt:

Henrik Hanevold, Sales Manager Nordics Leisure Travel, Singapore Airlines Henrik_Hanevold@singaporeair.com.sg, mob; 922 10 974

lena@flerveis.no, mob; 922 81518.

Sønderhaven Meieri har både kyr og meieri på samme sted. Det betyr kortreist og sporbar produksjon av ost og smør.
Det er osten Comandante som blir å finne om bord i de høyere luftlag.