Singapore Airlines

Singapore Airlines har verdens beste kabinpersonale.

Del
Flypassasjerene har talt; Skytrax World Airline Awards har kåret Singapore Airlines’ kabinpersonale til verdens beste. Det er 21,6 millioner reisende fra over 100 land som har deltatt i kåringen av mer enn 300 flyselskaper verden rundt.
21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord.
21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord.

Helt siden 1999 har Skytrax delt ut priser under «The World Airline Awards» basert på en global undersøkelse av flypassasjerers foretrukne flyselskaper. Ved årets prisutdeling, som fant sted ved Paris Air Show, ble Singapore Airlines kabinpersonale hyllet som verdens beste med prisen «The Best Airline Cabin Crew». I følge undersøkelsen er personalet ombord imøtekommende, oppmerksomme, effektive og entusiastiske.

–Vi er veldig stolte over denne utmerkelsen. Den er en anerkjennelse av arbeidet som gjøres om bord av våre kabinansatte hver eneste dag. Uansett om man flyr fra København eller Kuala Lumpur - er vårt mål at passasjerene skal oppleve en enestående service hos oss – noe denne prisen bekrefter, sier Allan Hoffery, salg- og kommunikasjonssjef i Singapore Airlines i Norden.

Skytrax’ pris for beste kabinpersonale gis til det flyselskapet som har et kabinpersonale som leverer den beste servicen innenfor områder som assistanse ved ombordstigning, imøtekommenhet, oppmerksomhet, effektivitet, informasjonsnivå, assistanse til familier, servering av mat og evnen til å være løsningsorientert.

Service er viktig for nordmenn

Hele 35 prosent av nordmenn svarer at et høyt servicenivå om bord er viktig for dem på lengre reiser, viser en undersøkelse gjennomført av YouGov for Singapore Airlines. Det er særlig reisende i alderen 55-74 år som foretrekker et høyt servicenivå.

–Nordmenn har et bevisst forhold til kvalitet og service. Særlig på lengre flyreiser opplever vi at service er en viktig parameter når nordmenn skal velge flyselskap. Derfor er det ekstra hyggelig å kunne fortelle alle våre norske kunder at vi har gått til topps i kåringen som flyselskapet med verdens beste kabinpersonale, sier en fornøyd Hoffery.

Skytrax’ pris er kjent som «The Passenger’s Choice Awards», fordi den utelukkende baserer seg på de reisendes vurderinger.

Om Skytrax’ World Airlines Awards

-21,6 millioner flypassasjerer har deltatt i undersøkelsen.

-Over 300 flyselskaper er inkludert i undersøkelsen.

-Deltakerne har ikke mottat noen form for betaling eller belønning.

-Undersøkelsen ble gjennomført fra september 2018 til mai 2019.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord.
21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord.
Last ned bilde
21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord. Her i fra selskapets nye suiter om bord en A380.
21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord. Her i fra selskapets nye suiter om bord en A380.
Last ned bilde
Ved årets prisutdeling, som fant sted ved Paris Air Show, ble Singapore Airlines kabinpersonale hyllet som verdens beste med prisen «The Best Airline Cabin Crew». I følge undersøkelsen så er personalet ombord imøtekommende, oppmerksomme, effektive og entusiastiske.
Ved årets prisutdeling, som fant sted ved Paris Air Show, ble Singapore Airlines kabinpersonale hyllet som verdens beste med prisen «The Best Airline Cabin Crew». I følge undersøkelsen så er personalet ombord imøtekommende, oppmerksomme, effektive og entusiastiske.
Last ned bilde

Om Singapore Airlines

Singapore Airlines



http://www.singaporeair.com

Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag dekker rutenettverket 64 destinasjoner i 34 land.

Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder i luften. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines». 

I 2007 skrev Singapore Airlines luftfartshistorie når verdens største passasjerfly lettet - en Airbus A380. I 2013 satte selskapet ny standard i luften for Premium Class i 2017 lanserte selskapet "hotellrom" i luften i First Class og samtidig dobbeltseng i Business Class om bord A380. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York. 

Følg pressemeldinger fra Singapore Airlines

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Singapore Airlines på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Singapore Airlines

Singapore Airlines og Thai Airways signerer MoU om nytt strategisk partnerskap  6.12.2022 08:43:06 CET | Pressemelding

Thai Airways International Public Company Limited (THAI) og Singapore Airlines (SIA) har signert et ´memorandum of understanding´ (MoU) om et nytt strategisk partnerskap. Avtalen betyr at selskapene gradvis vil øke sin ´codeshare´ samt se på mulighetene for et bredere kommersielt samarbeid. Et samarbeid som vil gi selskapenes kunder flere valgmuligheter, mer verdi og en enda bedre reiseopplevelse.

Hver fjerde planlegger en eksotisk vinter13.11.2022 15:00:00 CET | Pressemelding

Nå vil vi bytte ut Rudolf med kenguru. En fersk undersøkelse* viser at nordmenns interesse for reiser til fjerne himmelstrøk er høy. 43% planlegger en eksotisk reise i vinter, og 11% har allerede bestilt. Undersøkelsen viser også at Oslofolk er de som drømmer mest om en eksotisk reise, tett fulgt av vestlendinger og trøndere. Og jula? Får vi drømme fritt - uten tanke på budsjett – så vil vi aller helst feire den i Australia eller på New Zealand.

Dette er viktig når nordmenn skal fly langt30.10.2022 09:00:00 CET | Pressemelding

I en ny undersøkelse har man spurt nordmenn om hva som er viktig når de skal fly langt. Aller viktigst er direktefly (72%), tett fulgt av at bagasjen er inkludert (70%) og komfort om bord (68%). Bærekraft, underholding og bonusprogrammer er minst viktig når man skal fly mer enn seks timer viser undersøkelsen, gjennomført av YouGov for Singapore Airlines. Den viser videre at når vi flyr langt, er det først og fremst for å oppleve sol og varme.

SINGAPORE AIRLINES MELDER OM PLUSS 556 MSGD (3,9 MRD NOK) I FØRSTE KVARTAL. SOM FØLGE AV STERK ETTERSPØRSEL.15.8.2022 08:13:31 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) gjenopptar trafikken med fem ukentlige avganger fra København til Singapore. Selskapet melder om en positiv utvikling - spesielt for Europa og Norden. Selskapet har med et driftsresultat på 556 millioner Singapore dollar (SGD) i første kvartal presentert sitt nest beste driftsresultatet i flyselskapets 50 år lange historie. SIA har avvikende regnskapsår som går fra 1. april ´22 til 31. mars ´23.

Singapore Airlines fortsetter som tittelsponsor for Formel 1-løpet Singapore Grand Prix!23.5.2022 10:42:04 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) bekrefter at de fortsetter som tittelsponsor for det ikoniske Formel 1- løpet ´Singapore Grand Prix´. Avtalen forlengelse med tre år, og årets løp i Singapore blir det første siden pandemien brøt ut. Løpet er et gateløp, og var det første Formel 1-løpet som ble kjørt i flomlys i kveldsmørket. Årets Grand Prix går av stabelen 30.9 til 2.10.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye