Singapore Airlines

Singapore Airlines har verdens beste kabinpersonale.

Del

Flypassasjerene har talt; Skytrax World Airline Awards har kåret Singapore Airlines’ kabinpersonale til verdens beste. Det er 21,6 millioner reisende fra over 100 land som har deltatt i kåringen av mer enn 300 flyselskaper verden rundt.

21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord.
21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord.

Helt siden 1999 har Skytrax delt ut priser under «The World Airline Awards» basert på en global undersøkelse av flypassasjerers foretrukne flyselskaper. Ved årets prisutdeling, som fant sted ved Paris Air Show, ble Singapore Airlines kabinpersonale hyllet som verdens beste med prisen «The Best Airline Cabin Crew». I følge undersøkelsen er personalet ombord imøtekommende, oppmerksomme, effektive og entusiastiske.

–Vi er veldig stolte over denne utmerkelsen. Den er en anerkjennelse av arbeidet som gjøres om bord av våre kabinansatte hver eneste dag. Uansett om man flyr fra København eller Kuala Lumpur - er vårt mål at passasjerene skal oppleve en enestående service hos oss – noe denne prisen bekrefter, sier Allan Hoffery, salg- og kommunikasjonssjef i Singapore Airlines i Norden.

Skytrax’ pris for beste kabinpersonale gis til det flyselskapet som har et kabinpersonale som leverer den beste servicen innenfor områder som assistanse ved ombordstigning, imøtekommenhet, oppmerksomhet, effektivitet, informasjonsnivå, assistanse til familier, servering av mat og evnen til å være løsningsorientert.

Service er viktig for nordmenn

Hele 35 prosent av nordmenn svarer at et høyt servicenivå om bord er viktig for dem på lengre reiser, viser en undersøkelse gjennomført av YouGov for Singapore Airlines. Det er særlig reisende i alderen 55-74 år som foretrekker et høyt servicenivå.

–Nordmenn har et bevisst forhold til kvalitet og service. Særlig på lengre flyreiser opplever vi at service er en viktig parameter når nordmenn skal velge flyselskap. Derfor er det ekstra hyggelig å kunne fortelle alle våre norske kunder at vi har gått til topps i kåringen som flyselskapet med verdens beste kabinpersonale, sier en fornøyd Hoffery.

Skytrax’ pris er kjent som «The Passenger’s Choice Awards», fordi den utelukkende baserer seg på de reisendes vurderinger.

Om Skytrax’ World Airlines Awards

-21,6 millioner flypassasjerer har deltatt i undersøkelsen.

-Over 300 flyselskaper er inkludert i undersøkelsen.

-Deltakerne har ikke mottat noen form for betaling eller belønning.

-Undersøkelsen ble gjennomført fra september 2018 til mai 2019.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord.
21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord.
Last ned bilde
21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord. Her i fra selskapets nye suiter om bord en A380.
21,6 millioner flyreisende har stemt fram Singapore Airlines som selskapet med verdens beste personale om bord. Her i fra selskapets nye suiter om bord en A380.
Last ned bilde
Ved årets prisutdeling, som fant sted ved Paris Air Show, ble Singapore Airlines kabinpersonale hyllet som verdens beste med prisen «The Best Airline Cabin Crew». I følge undersøkelsen så er personalet ombord imøtekommende, oppmerksomme, effektive og entusiastiske.
Ved årets prisutdeling, som fant sted ved Paris Air Show, ble Singapore Airlines kabinpersonale hyllet som verdens beste med prisen «The Best Airline Cabin Crew». I følge undersøkelsen så er personalet ombord imøtekommende, oppmerksomme, effektive og entusiastiske.
Last ned bilde

Om Singapore Airlines

Singapore Airlines
Singapore Airlines



http://www.singaporeair.com

Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag flyr selskapet til 104 destinasjoner i 37 land.

Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder innen lufttransport. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines». 

I 2007 skrev Singapore Airlines luftfartshistorie når verdens største passasjerfly lettet - en Airbus A380. I 2013 satte selskapet ny standard i luften for Premium Class i 2017 lanserte selskapet "hotellrom" i luften i First Class og samtidig dobbeltseng i Business Class om bord A380. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York. 

Følg saker fra Singapore Airlines

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Singapore Airlines på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Singapore Airlines

Singapore Airlines med kapitalforhøyelse på 110 milliarder27.3.2020 14:37:23 CETPressemelding

For å sikre rask og ekspansiv drift når reisevirksomheten tar seg opp, har Singapore Airlines gjennomført en kapitalforhøyelse på 15 milliarder SGD - tilsvarende 110 milliarder NOK. Styreleder i Singapore Airlines, Peter Seah, kommenterer: - Vi er takknemlige for tillitserklæringen som vår største aksjonær Temasek viser oss. Styret mener at kapitalforhøyelsen sikrer selskapet ressursene til å komme gjennom denne vanskelige tiden, og til å opprettholde posisjonen som et av verdens ledende flyselskap. " For mer informasjon se hele pressemeldingen på engelsk.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom