Singapore Airlines får ny nordisk direktør.

Den asiatiske luftfartsgiganten, Singapore Airlines, har fått ny nordisk direktør. 33 år gamle Muhammad Raimi tar over roret etter Erwin Widjaja som forflyttes til New York. Raimi har jobbet i Singapore Airlines siden 2013 - sist med base i India. Den nye direktøren ser frem til å styrke flyselskapets posisjon i Norge, Sverige, Danmark og Finland i tett samarbeid med sitt nordiske team.
Singapore Airlines, har fått ny nordisk direktør. 33 år gamle Muhammad Raimi tar over roret etter Erwin Widjaja.

København har vært basen for Singapore Airlines nordiske hovedkvarter i 44 år. Regionen spiller en viktig rolle i flyselskapets store globale rutenettverk, noe som sommerens lansering av nye avganger til Roma er et godt bevis på.

- Covid-19 stanset alle flyvninger en kort stund, men heldigvis beveger flytrafikken seg gradvis ut av skyggen av pandemien. Singapore Airlines har store ambisjoner for det nordiske markedet, og de har ikke endret seg. Tvert i mot. Det er spennende tider vi står overfor med både gjenåpninger og åpninger av ruter og destinasjoner, og jeg setter allerede stor pris på samarbeidet med vårt utmerkede nordiske team, sier Raimi, som også trekker fram bærekraft som et viktig strategisk satsningsområde for flyselskapet.

CO2-nøytrale innen 2050

-Singapore Airlines har som mål å være CO2-nøytrale innen 2050. Et mål vi har søkelys på hver eneste dag. Ikke engang under Covid-19-pandemien ga vi slipp på miljøagendaen. Målet om CO2-nøytralitet er en viktig sak både for våre kunder og ansatte. Det er et løfte vi har gitt.

Den nye direktørens overordnede mål er å styrke Singapore Airlines allerede solide posisjon i det nordiske markedet, og han legger ikke skjul på at de mange prisene og anerkjennelsene som flyselskapet har vunnet både motiverer og forplikter:

-Uansett hvilken flyreise, rute og reiselengde våre kunder velger, så skal det å reise med Singapore Airlines være noe helt spesielt. Vår service om bord har flere år på rad blitt kåret til verdens beste. Fremover må vi fortsette utviklingen, og å ta både service og sikkerhet til nye høyder.

#SIAcares – fokus på helse og sikkerhet

Pandemien har ytterligere endret viktigheten av sikkerhet om bord. Derfor lanserte Singapore Airlines initiativet #SIAcares. Et initiativ med fokus på helse, sikkerhet og sunnhet om bord. Initiativet har ført til at flyselskapet har vunnet flere priser – bl.a. Skytrax 5-stjerners Covid-19-vurdering.

-Sikkerhet er vår høyeste prioritet, og jeg er stolt over de solide og fremtidsrettede initiativene som Singapore Airlines har utviklet – også på den digitale fronten. Vi prøver hele tiden å forbedre oss, optimalisere og levere det beste vi kan i vårt daglige arbeid. For meg betyr det fokus på videreutviklingen av det nordiske markedet. En oppgave jeg ser frem til, avslutter Raimi.

Den nye Norden-sjefen er også fornøyd med at Singapore Airlines nettopp har sendt de første passasjerene med flyselskapets «Vaccinated Travel Lane (VTL)-avganger» fra Kastrup. VTL-ordningen er en del av Singapores gradvise gjenåpning. En ordning som gjør det mulig å reise til Singapore uten karantenekrav. Den første VTL-flyvningen fra København til Singapore var 21. oktober i år.

Om Muhammad Raimi

Rami begynte i Singapore Airlines i 2013. Han har en master i finansiell matematikk fra London School of Economics and Political Science. I tillegg har han en bachelorgrad i matematikk (First Class Hounours) fra University of Manchester.

Raimi har hatt flere stillinger for Singapore Airlines - både i Singapore og i utlandet - inkludert en stilling som Network Planning Analyst og Regional Marketing Manager for West Asia & Africa og Manager for South India med base i Chennai.

Singapore Airlines har satt som mål å være CO2-nøytrale innen 2050.

Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag dekker rutenettverket 64 destinasjoner i 34 land.

Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder i luften. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines».

Følg pressemeldinger fra Singapore Airlines

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Singapore Airlines på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Singapore Airlines

Singapore Airlines og Thai Airways signerer MoU om nytt strategisk partnerskap  6.12.2022 08:43:06 CET | Pressemelding

Thai Airways International Public Company Limited (THAI) og Singapore Airlines (SIA) har signert et ´memorandum of understanding´ (MoU) om et nytt strategisk partnerskap. Avtalen betyr at selskapene gradvis vil øke sin ´codeshare´ samt se på mulighetene for et bredere kommersielt samarbeid. Et samarbeid som vil gi selskapenes kunder flere valgmuligheter, mer verdi og en enda bedre reiseopplevelse.

Hver fjerde planlegger en eksotisk vinter13.11.2022 15:00:00 CET | Pressemelding

Nå vil vi bytte ut Rudolf med kenguru. En fersk undersøkelse* viser at nordmenns interesse for reiser til fjerne himmelstrøk er høy. 43% planlegger en eksotisk reise i vinter, og 11% har allerede bestilt. Undersøkelsen viser også at Oslofolk er de som drømmer mest om en eksotisk reise, tett fulgt av vestlendinger og trøndere. Og jula? Får vi drømme fritt - uten tanke på budsjett – så vil vi aller helst feire den i Australia eller på New Zealand.

Dette er viktig når nordmenn skal fly langt30.10.2022 09:00:00 CET | Pressemelding

I en ny undersøkelse har man spurt nordmenn om hva som er viktig når de skal fly langt. Aller viktigst er direktefly (72%), tett fulgt av at bagasjen er inkludert (70%) og komfort om bord (68%). Bærekraft, underholding og bonusprogrammer er minst viktig når man skal fly mer enn seks timer viser undersøkelsen, gjennomført av YouGov for Singapore Airlines. Den viser videre at når vi flyr langt, er det først og fremst for å oppleve sol og varme.

SINGAPORE AIRLINES MELDER OM PLUSS 556 MSGD (3,9 MRD NOK) I FØRSTE KVARTAL. SOM FØLGE AV STERK ETTERSPØRSEL.15.8.2022 08:13:31 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) gjenopptar trafikken med fem ukentlige avganger fra København til Singapore. Selskapet melder om en positiv utvikling - spesielt for Europa og Norden. Selskapet har med et driftsresultat på 556 millioner Singapore dollar (SGD) i første kvartal presentert sitt nest beste driftsresultatet i flyselskapets 50 år lange historie. SIA har avvikende regnskapsår som går fra 1. april ´22 til 31. mars ´23.

Singapore Airlines fortsetter som tittelsponsor for Formel 1-løpet Singapore Grand Prix!23.5.2022 10:42:04 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) bekrefter at de fortsetter som tittelsponsor for det ikoniske Formel 1- løpet ´Singapore Grand Prix´. Avtalen forlengelse med tre år, og årets løp i Singapore blir det første siden pandemien brøt ut. Løpet er et gateløp, og var det første Formel 1-løpet som ble kjørt i flomlys i kveldsmørket. Årets Grand Prix går av stabelen 30.9 til 2.10.