PatientSky

PatientSky kjøper Infodoc

PatientSky har i dag annonsert at de kjøper Infodoc innen utgangen av 2020. Infodoc har vært en viktig partner for den norske helsetjenesten i over 40 år, og med PatientSky i ryggen er alle forutsetninger på plass for å kunne utvikle fremtidens helsetjeneste. - Dette oppkjøpet setter oss i stand til å levere enda bedre, raskere og rimeligere helsetjenester til helsepersonell og pasienter, uttaler Group CEO i PatientSky, Johan Zetterstöm.

Forener krefter

Infodoc er ett av Norges ledende e-helseselskaper innenfor utvikling av skybaserte, elektroniske pasientjournalsystemer (EPJ) til henholdsvis fastleger og spesialister.

- Vi er stolte av at vi nå samler de mest fremoverlente aktørene i bransjen og kombinerer nytenkning med erfaring, slik at vi sammen kan utvikle og levere enda bedre løsninger som fremtidens helsevesen er avhengig av, sier Zetterström.

Zetterström legger til at oppkjøpet ikke innebærer noen umiddelbare endringer for Infodocs kunder og samarbeidspartnere. Alle avtaler videreføres, og verken kunder eller samarbeidspartnere trenger å foreta seg noe.

- Vi er glade for å bli en del av PatientSky, noe som åpner for at vår erfaring og våre innovasjoner i enda større grad kan være med å løse de mange og store utfordringene norsk helsetjeneste står overfor, sier Bjarte Ottesen, daglig leder i Infodoc.

Bedre løsninger og mer koordinering

I Norge er det 1,8 millioner nordmenn som kjenner til PatientSky gjennom selskapets app, som legger til rette for sømløs kommunikasjon med fastlege og annet helsepersonell.

I løpet av de siste årene har PatientSky investert betydelig i utviklingen av en innovativ plattform som gjør det mulig for tredjepartsleverandører å utvikle applikasjoner som både fungerer innenfor økosystemet til plattformen og som frittstående applikasjoner.

- Helse- og omsorgssektoren er preget av fragmenterte anskaffelser og løsninger som i stor grad er tilpasset hver enkelt aktør sitt behov.  PatientSky jobber for å koble sammen de beste e-helseløsningene i markedet slik at helsesektoren kan tilby bedre, billigere og sikrere behandling av pasienter. Med Infodoc på laget ser vi frem til å samarbeide med en rekke nye kunder og partnere, sier Zetterström.

Liselotte Lunde
Samfunnskontakt i PatientSky
ll@patientSky.com

Om PatientSky

PatientSky
PatientSky AS · Stortingsgata 4

21931900http://www.patientsky.com

PatientSky er en nyskapende e-helseaktør som ønsker mer innovasjon og utvikling i helsesektoren. PatientSky utvikler innovative-helseløsninger for behandlere, som sikrer fremtiden for en ny og bedre helsesektor.