Ønsker velkommen til Norges nye reise- og opplevelsesevent

10.-12. januar arrangeres TravelXpo for aller første gang, og Xpo Manager Birgit Haugen ser frem til å fylle Telenor Arena med reiseinspirasjon.
Xpo Manager Birgit Haugen gleder seg til å åpne dørene til det aller første TravelXpo-eventet 10.-12. januar.

– TravelXpo blir mer enn bare en messe, det blir et event med utstillere fra Norge og verden, et sceneprogram med både fag og underholdning, samt konkurranser. Med Smaken av Norge, kan vi også by på en unik smaksopplevelse laget av lokale råvarer. Her får du servert syv ulike småretter fra syv ulike steder i Norge, forteller Haugen.

Utstillerne skal inspirere til opplevelser både innenlands og de lengre unna, og publikum vil finne reiser som går langs veien, med tog, i lufta, på havet, med sykkel, på hesteryggen og til fots.

– Med tanke på den store interessen for reiser i eget land, er jeg veldig glad for at vi har fått med oss mange spennende utstillere som representerer mye fint fra Norge. Men vi har også utstillere som kan friste med ferier i alt fra Himalaya til Italia.

Mange kjente fjes

Publikum kan også glede seg over et variert sceneprogram.

– Arne Hjeltnes foretar den offisielle åpningen av messen på fredag, og etter det får man  alt fra matinspirasjon fra verdensmesterkokk Ørjan Johannessen til morsomme historier i foredraget til Øystein Bache og Rune Gokstad, sist TV-aktuelle på NRK med Team Bachstad og deres reise i Karibien, sier Haugen.

Globetrotter Gunnar Garfors, som har vært i alle verdens land to ganger, blir å finne på TravelXpo hele helgen. I tillegg til å holde foredrag, tar han med seg podkasten Globusrulett, som han deler med reisejournalist Thorkild Gundersen. Det blir live podkast fra scenen, hvor de underveis trekker mange flotte premier fra utstillerne.

Møt Nelson Mandelas fangevokter og venn

Som en del av Afrika-tilbudet, kommer selveste Nelson Mandelas fangevokter, Christo Brand, for å dele den unike historien om deres nære vennskap.

– Flere av utstillerne skal også holde foredrag, så gjennom helgen kan du lære mer om alt fra sykkelferier til Nasjonale turistveger, forteller Haugen.

Kjøp billett nå - få halv pris

Haugen minner om at forhåndssalget av billetter til både TravelXpo og Smaken av Norge er i gang, og at alle som kjøper billett på nett i forkant av messen får halv pris på inngang.

Billetter kan bestilles på travelxpo.no. Her finner man også åpningstider, fullt sceneprogram, messeavis og annen informasjon.

Birgit Haugen
Xpo Manager

Tlf.: +47 930 17 709
E-post: birgit@travelxpo.no

Gunnar Garfors har vært i alle verdens land to ganger. Han kommer til TravelXpo for å holde foredrag og livepodkast.
Nelson Mandela og Christo Brand møttes første gang da Brand ble satt til å vokte Mandela på Robben Island. Nå kommer Brand til TravelXpo for å dele sin historie om deres nære vennskap.
Ørjan Johannessen (til høyre) har vunndet den prestisjetunge kokkekonkurransen Bocuse d'Or. I januar kommer han til Telenor Arena og TravelXpo. Foto: ShotbySkeie
Compass Fairs har over 20 års erfaring med å arrangere messer. Her fra Boligmesse på Telenor Arena høsten 2019. Foto: Bård Gundersen
TravelXpo vil by på opplevelser og inspirasjon fra Norge og verden.
TravelXpo vil by på opplevelser og inspirasjon fra Norge og verden.

TravelXpo er et nytt reise- og opplevelseseevent som første gang arrangeres på Telenor Arena 10.-12. januar 2020.

Det er den erfarne messearrangøren Compass Fairs AS som står bak konseptet. I tillegg til å arrangere egne messer, er Compass Fairs totalleverandør, og leverer alt av utstyr til messer, kongresser og alle typer store og små arrangementer. Compass Fairs har siden 1997 hatt stor suksess med Boligmesse, som årlig arrangeres i 20 Norske byer. Tilsvarende messer arrangeres også i Sverige, Danmark og Tyskland.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Compass Fairs på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Norges største reiselivsmesse TravelXpo samler hele Norges - og verdens - reiselivsnæring til en unik bransjedag8.1.2024 07:00:00 CET | Pressemelding

Alle som jobber innen reiselivet kickstarter året med faglig påfyll og knytter viktige kontakter på en egen bransjedag med reiseliv på agendaen. Næringsminister Vestre åpner bransjedagen 12.januar kl. 10:00, som arrangeres i forbindelse med Norges største reiselivsmesse TravelXpo på Telenor Arena 12.-14. januar, og er i samarbeid med Innovasjon Norge og Virke.

Gjør smarte innkjøp på Boligmesse i Skarphallen nå til helgen!12.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding

Vi nordmenn elsker å bruke høst og vinter på å pusse opp, male, fikse, og oppgradere hus, hytte og utemiljø. I disse tider er mange forsiktige med pengebruken, og ønsker å sikre at hver krone blir brukt fornuftig. Folk er opptatt av å sondere markedet, få inspirasjon, tips og råd fra eksperter, se og ta på produkter, før de investerer. Dette gjør Boligmesse til et ideelt sted, sier Ronny Bjørnsen, prosjektleder for Boligmesse.