Ny kommunikasjonssjef i Agder Energi

Fornybarkonsernet Agder Energi har ansatt Jon Anders Skau som ny kommunikasjonssjef.

- Dette er en utrolig spennende og motiverende jobb da fornybar energi både er en forutsetning for at samfunnshjulene går rundt, og som løsning på klimatrusselen vi står ovenfor. Jeg ser frem til å jobbe med å synliggjøre Agder Energi som en viktig samfunnsaktør og bidra til å løfte de problemstillingene som er nødvendig for å sette fart i det grønne skiftet, sier Jon Anders Skau.

Skau begynte i Agder Energi i 2016 og har hatt flere oppgaver i konsernet. De siste årene har han hatt kommunikasjonsansvar for konsernets industrielle satsinger som havvind og batteriselskapet Morrow Batteries. Han har tidligere redaksjonell erfaring fra mediehuset Fædrelandsvennen.

- Jon Anders har vist et strategisk blikk og god forståelse av virksomheten og den omstillingen bransjen står i. Som kommunikasjonssjef får han en viktig oppgave med å videreutvikle konsernets kommunikasjon og posisjonere Agder Energi som det mest moderne og verdiskapende selskapet innen fornybar energi og grønn industri i Norge, sier Kristin Dale, konserndirektør Mennesker og kommunikasjon i Agder Energi.

Stillingen som kommunikasjonssjef er nyopprettet, og skal blant annet ivareta selskapets kommunikasjonsstrategi internt og eksternt. Skau blir et viktig kontaktpunkt mot presse og andre interessenter. Han begynner i stillingen 1. april.