Nome slutter som sjef for Bryggeriforeningen

Petter Nome har bedt om avløsning som direktør i Bryggeri- og Drikkevareforeningen (BROD) fra 1. januar 2019. BROD jobber nå med rekruttering av en etterfølger.

Nome sier ønsker å trappe ned og få mer kontroll over sin egen tid etter nesten ti år som leder for foreningen.

- Det har vært en spennende, men krevende tid i en bransje jeg er oppriktig glad i. Den kraftige omdømmeveksten for øl har vært veldig inspirerende. Vi jobber jo med norsk kultur! Samtidig har vi møtt stadig nye utfordringer når det gjelder folkehelse og miljø, til tross for at vi har vært en foregangsbransje på disse områdene, sier Nome.

Da Nome ble ansatt i 2009 hadde BROD 11 medlemmer. Nå har tallet steget til 133 medlemsbedrifter.

- Jeg opplever at vi nyter stor respekt hos myndighetene, i media og blant folk flest. Samtidig er det frustrerende å jobbe med politiske prosesser der alt går uhyre langsomt, bransjen blir brikker i partipolitiske spill og mange politikere er mer opptatt av symbolpolitikk enn av kunnskap, sier den avtroppende direktøren.

Han går nå over i en friere stilling som rådgiver i BROD.

BROD styreleder, Harald Bredrup sier at bransjen har mye å takke Petter Nome for:

- Petter har vært avgjørende i arbeidet med å samle næringen gjennom å forene store og små. Han har vært en utrolig god ambassadør og forkjemper for bransjen på en måte som har gitt et stort løft i anseelsen til bransjen og våre produkter. Vi har stor respekt for hans beslutning om å trappe ned og er glad for at vi fortsatt kan dra nytte av hans engasjement og kompetanse, sier Bredrup.

Kontaktinfo:

Harald Bredrup (styreleder i BROD / direktør ved Macks Ølbryggeri AS.)
harald.bredrup@mack.no

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bryggeri- og drikkevareforeningen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.