Nets kjøper to finske selskaper

(9. januar 2020) Gjennom kjøpene av søsterselskapene Poplatek og Poplapay forsterker Nets kompetansen innen betalingsterminaler, og forbedrer mulighetene for å levere betalingsløsninger til virksomheter i Europa.

Robert Hoffmann, CEO for Nets Merchant Services

Nets offentliggjorde i dag kjøpet av det finske programvareselskapet Poplatek og spinn-off selskapet Poplapay som er en tilbyder av betalingsterminaltjenester. Oppkjøpet vil ytterligere forsterke Nets’ evne til å levere markedsledende betalingsløsninger til forretningsdrivende i Europa.

– Vår ambisjon er å bli en ledende aktør i den europeiske betalingsindustrien. Poplatek er et agilt og resultatskapende teknologiselskap, og Poplapay har sterk kompetanse innen området for betalingsterminaler. Sammen kommer de til å bidra til å øke vår fleksibilitet og evne til å levere markedsledende betalingsløsninger i Europa, sier Robert Hoffmann, CEO for Nets Merchant Services.

– Det er veldig spennende for oss å bli en del av Nets. Vi ser frem til å ta del i den europeiske reisen som Nets har begitt seg ut på, hvor ambisjonen er å utvikle løsninger til glede for kunder på tvers av Europa, sier Mikko Virtanen, CEO for Poplatek.

– Vi er begeistret over at vi nå får mulig til å benytte vår kompetanse også på det internasjonale markedet. Å bli en del av Nets gir oss anledning til å utvide vår geografiske rekkevidde, ytterligere forbedre tjenestene til eksisterende kunder, og forsterke utviklingen av tjenestetilbudet til europeiske kunder, sier Petri Ahti, CEO for Poplapay.

Poplatek og Poplapay har tilsammen ca 40 ansatte og en årlig omsetning på 50 millioner norske kroner. Oppkjøpet ble gjennomført 8. januar 2020.

Robert Hoffmann, CEO for Nets Merchant Services

Om Poplatek & Poplapay:
Poplatek Oy er et finsk selskap som utvikler programvare, skybaserte tjenester og betalingsløsninger. Sammen med kundene utvikler de sømløse teknologiske løsninger som skaper nye forretningsmuligheter som gjør hverdagen, arbeidslivet og betalinger enklere. I 2015 ble selskapets tjenester for betalingsterminaler utfisjonert til et eget selskap som heter Poplapay.