Nets har installert 100 elbil-ladere fra EVBox

(Oslo, 25. februar 2020) Nets har valgt å gjøre det enklere for sine ansatte og kunder å kjøre elbil og dermed bidra til reduksjon av utslipp ved å installere 100 nye ladepunkter levert av EVBox Norway AS.

Jørgen Stråtveit fra Nets og Malin Volder fra EVBox Norway.

Ved Nets sine lokaler i Groruddalen har bedriften nylig åpnet et nytt og attraktivt ladetilbud for ansatte og kunder som kjører elbil. Bedriften går fra 10 ladeplasser til et moderne ladeanlegg med 100 plasser.

De siste årene er det mange nordmenn som har skaffet seg elbil. Ansatte hos Nets har, som mange andre, hatt begrenset med muligheter til å få ladet opp elbilene sine i løpet av arbeidsdagen. Etterhvert som stadig flere ansatte hos teknologibedriften skaffet seg elbil, ble det stadig større press på de lademulighetene som var tilgjengelig hos bedriften. Nå har Nets valgt å foreta en solid investering for å bedre lademulighetene for ansatte og kunder.

Nets er en teknologibedrift som jobber med å utvikle innovative løsninger. Dette preger også dem som jobber hos bedriften, og mange ansatte var tidlig ute med å skaffe seg elbil. Løsningene selskapet utvikler bidrar til å digitalisere samfunnet og flere av tjenestene har et miljøperspektiv som reduksjon av kontanter eller papir.

— Vi har også en intern miljøpolicy hvor det har vært fokus på reduksjon av utslipp ved reiser. Vi valgte derfor å foreta denne investeringen for å bidra til at de av våre ansatte som kjører elbil kan få ladet opp bilene i løpet av arbeidsdagen, siden kollektivtilbudet ikke er godt nok tilrettelagt for alle, forteller Jørgen Stråtveit, landssjef for Nets i Norge.

Anlegget som Nets har installert er levert av EVBox og består av 50 doble BusinessLine-ladere, som gir opptil 22 kW ladeeffekt per ladepunkt.

— Vi er kjempe fornøyde med at Nets valgte oss som leverandør. Det har vært en veldig god prosess, og det er spennende å levere et så stort ladeanlegg for Nets sammen med vår installasjonspartner Bravida. Ut fra det vi kjenner til så er ladeanlegget til Nets blant de største bedriftsanleggene som er installert i Norge, sier Malin Volder Business Development Manager i EVBox Norway.

Ladeanlegget som nå er tatt i bruk hos Nets er kun åpent for ansatte eller kunder som er på besøk, og ansatte belastes for eget strømforbruk.

– Alle ansatte som ønsker å lade elbilen sin har fått egne ladebrikker som kun kan benyttes ved vårt anlegg. I og med at det er begrensede lademuligheter i nærområdet, har vi også etablert et system som gjør at våre kunder vil få mulighet til å lade sine elbiler mens de er på møte hos oss, avslutter Stråtveit.

Malin Volder, Business Development Manager i EVBox Norway AS, tlf. 22 41 41 01 e-post: malin.volder@evbox.com

Jørgen Stråtveit fra Nets og Malin Volder fra EVBox Norway.
Ladeannelegget for elbiler hos Nets

Om Nets:

Om EVBox
EVBox er en markedsledende aktør innenfor ladeløsninger for alle typer elbiler. EVBox har levert over 100 000 ladepunkter i mer enn 55 land og tilbyr fremtidsrettede ladeløsninger til alle slags behov, det være seg hjemme, på jobb eller langs veien. EVBox er med på å bygge en fremtid der transporten er utslippsfri, hver dag. For mer informasjon, besøk evbox.com