Lindeberg Sykehjem fremstår i ny drakt: Valgte solceller på fasade og tak

Solcellespesialisten i Fredrikstad har fått ansvaret for å montere solceller på tak, fasade og pergola på det nye Lindeberg Sykehjem i Oslo, som nå er under oppføring. I prosjektet skal det benyttes markedets råeste solcellepaneler fra SunPower.
Lindeberg Sykehjem i Oslo

Lindeberg Sykehjem i Oslo bygges nå opp fra grunnen av med moderne og fremtidsrettede bygnings- og energiløsninger. Oslo kommune har satt som krav at årlig energiproduksjon fra solceller skal tilfredsstille kravene i BREEAM standarden.

Solcellespesialisten har bistått totalentreprenør Skanska med energiberegninger fra solceller.

– Vi har prosjektert solcelleanlegget til både tak, fasade og pergola, sier prosjektleder Ulrik Rør.

Markedets råeste solcellepaneler
Ulrik kan fortelle at montering av solceller på tak, fasade og pergola starter i begynnelsen av september og vil pågå ut første kvartal 2021.

– På tak leverer vi de råeste solcellepanelene fra SunPower modell Maxeon 3 – 400 Watt. Det skal også monteres 240 SunPower paneler på fasade og 40 pergola paneler. Solcellepanelene vil årlig produsere 340 000 kWh energi med en virkningsgrad på 22,6 prosent, forteller Rør til slutt.

Lindeberg Sykehjem i Oslo
Lindeberg Sykehjem i Oslo_2
Lindeberg Sykehjem i Oslo_3

Om Solcellespesialisten

Stabburveien 1 A
1617 FREDRIKSTAD

Følg pressemeldinger fra Solcellespesialisten

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Solcellespesialisten på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Solcellespesialisten