Lanserer Folkepakken: Solceller til fastpris

Solcellespesialisten, Norges største leverandør av solceller, lanserer solcelleanlegg for alle. Fast pris for 12 paneler og montasje er 80.000 kr etter Enova-støtte.

Folkepakken
Folkepakken Foto: Josef Hashmi Solcellespesialisten

Fredrikstad – 28. mai 2024 –  Solcellespesialisten, Norges største leverandør av solceller, lanserer Folkepakken, en ny måte å tenke solceller på. Folkepakken består av 12 høykvalitets all-black solcellepaneler, inkludert montasje, til en fast pris på 80.000 kr, etter støtte fra ENOVA. Folkepakken er tilgjengelig for husholdninger over hele Sør-Norge. Pakken er også spesielt utviklet for å kunne skrus opp på taket på én dag.

- Solceller har lenge hatt rykte for å være dyrt og komplisert å installere. Folkepakken gjør dette enkelt. Du får et ferdig produkt til en fast, lav pris, sier Hamid Allahdadi, salgsdirektør i Solcellespesialisten.

Installeres på én dag

Stadig flere får seg solceller i Norge, og markedet har opplevd en sterk vekst de siste fem årene. Samtidig har høyere renter gjort at mange kvier seg for å installere store solcelleanlegg på husene sine. For noen er det også vanskelig å vite hvor stort anlegg de trenger. Folkepakken er ment å passe til de fleste husstak i Norge det går an å legge solceller på.

Pakken inkluderer 12 høykvalitets solcellepaneler i helsvart utførelse fra Tier 1-produsenten JA Solar med effekt på 375Wp. Årsproduksjonen for et anlegg vil i snitt ligge på 4000 - 4500 kWt, tilsvarende rundt en fjerdedel av et normalt strømforbruk for en norsk enebolig. Vekselretteren fra INVT er også spesielt tilpasset pakken, tar lite plass og er skreddersydd norske forhold. Øvrig utstyr, montasje og installasjon er selvfølgelig inkludert i prisen.

Folkepakken gir folk mulighet til å installere solceller på taket sitt til en overkommelig pris, med rask montasje som fullføres på en dag. Med oppsett av stillas er hele jobben gjort på kun to dager.

- Vårt mål har vært å gjøre dette så enkelt og billig som mulig, samtidig som vi gir folk mulighet til å bidra til det grønne skiftet. Norge trenger mer kraft, og strømprisene er ventet å gå oppover de neste årene. Da må bransjen svare med løsninger som treffer folks behov, understreker Allahdadi.

Tilgjengelighet og pris

Folkepakken er tilgjengelig i alle fylker i Norge sør for Nordland fra i dag. Prisen er 80.000 kr, etter støtte  fra Enova på 13.125 kr. Alle som installerer solcelleanlegg har krav på støtte fra Enova, og støtten er automatisk beregnet ut fra størrelsen på anlegget som installeres.

- Dette gjør solkraft tilgjengelig for alle, og med denne pakken ønsker vi å senke terskelen for at folk flest kan ta steget over til bærekraftige energiløsninger, avslutter Allahdadi.

Solcellespesialisten er Norges største leverandør av solceller og har levert innovative og bærekraftige energiløsninger siden 2005. Selskapet er kjent for sin ekspertise, høye kvalitetsstandarder og engasjement for å gjøre solenergi tilgjengelig for alle. Selskapet har levert flere av Norges første solcelleanlegg, i tillegg til anlegg på signalbygg som Powerhouse Brattørkaia og Norges første storskala solkraftverk på Furuseth.

For mer informasjon om "Folkepakken" og andre produkter og tjenester fra Solcellespesialisten, besøk vår nettside på solcellespesialisten.no eller kontakt oss på enebolig@solcellespesialisten.no.

Vekselretter og to paneler fra Folkepakken Josef Hashmi Solcellespesialisten
null
Vekselretter og to paneler fra Folkepakken - skrått Josef Hashmi Solcellespesialisten
Folkepakken stående Josef Hashmi Solcellespesialisten