Carl Christian Strømberg årets prisvinner i kategorien Impact

Carl Christian Strømberg i Solcellespesialisten vinner EY Entrepreneur Of The Year i kategorien Impact.

Carl Christian Strømberg og Aino Olaisen (jurymedlem)
Carl Christian Strømberg og Aino Olaisen (jurymedlem) EY Norge

Oslo, Norge – 12. februar 2024 – Under årets kåring av Entrepreneur Of The Year 2023 ble Carl Christian Strømberg, CEO i Solcellespesialisten, av en uavhengig jury kåret til årets vinner i kategorien Impact. Denne prestisjefylte utmerkelsen anerkjenner entreprenører som ikke bare har oppnådd bemerkelsesverdig vekst og innovasjon i sine virksomheter, men som også har gjort en betydelig positiv innvirkning på samfunnet gjennom bærekraftige løsninger.

Strømberg grunnla Solcellespesialisten i 2005. Prisen mottar han fordi han og Solcellespesialisten har vært pionerer innen fornybar energi i Norge, spesielt innen solenergibransjen. Deres arbeid har bidratt til økt adopsjon av solenergi og fremmet bærekraftig utvikling.

- Denne prisen er en viktig anerkjennelse av arbeidet vi gjør i Solcellespesialisten for bærekraft og det grønne skiftet. Det arbeidet er jeg svært stolt av, og derfor betyr denne prisen mye for meg og alle kollegaer, sier Strømberg.

For mer informasjon, kontakt:
Simen Willgohs
Kommunikasjonsrådgiver
tlf. 932 40 500
E-post: sjwi@solcellespesialisten.no

----------------------------------------- ENGLISH VERSION -----------------------------------------

Oslo, Norway – February 12, 2024 – EY has announced Carl Christian Strømberg, founder of Solcellespesialisten, as the winner of the 2023 Entrepreneur Of The Year in the Impact category. This prestigious award recognizes entrepreneurs who have achieved remarkable growth and innovation in their businesses while making a significant positive impact on society through sustainable solutions.

Mr Strømberg founded Solcellespesialisten in 2005. It has since grown to become Norway's largest installer and distributor of PV Solar systems. He receives the price because of his and Solcellespesialistens pioneer contribution in renewable energy in Norway, particularly within the solar energy sector. Their work has contributed to increased adoption of solar energy and promoted sustainable development.

- This award is an important recognition of the work we do in Solcellespesialisten for sustainability and the green transition. I am very proud of this work, and this price matters both for myself and colleagues, says Strømberg.

For more information, contact:
Simen Willgohs
Communication Adviser