Kompetansepris til Agder Energi

– Vi er utrolige stolte og glade over å bli tildelt Agdering's kompetansepris for 2019.
«Agder Energi har gjennomgått en transformasjon fra et tradisjonelt og profittbasert kraftselskap til en fremtidsrettet digital virksomhet med vekt på myndiggjøring og menneskelige ressurser. Kompetanse, innovasjon og miljømessig, sosial og økonomisk bærekraft har vært utslagsgivende for å lykkes med fornyelsen. Agder Energi er i juryens øyne et fyrtårn nasjonalt og internasjonalt.»   Vinneren av kompetanseprisen 2019 er Agder Energi, forteller Sissel Pettersen, fra juryen (t.v.) Steffen Syvertsen, Ingebjørg Trydal og Kirsti Jacob takker for prisen under "Agdermøtet" mandag kveld.
«Agder Energi har gjennomgått en transformasjon fra et tradisjonelt og profittbasert kraftselskap til en fremtidsrettet digital virksomhet med vekt på myndiggjøring og menneskelige ressurser. Kompetanse, innovasjon og miljømessig, sosial og økonomisk bærekraft har vært utslagsgivende for å lykkes med fornyelsen. Agder Energi er i juryens øyne et fyrtårn nasjonalt og internasjonalt.» Vinneren av kompetanseprisen 2019 er Agder Energi, forteller Sissel Pettersen, fra juryen (t.v.) Steffen Syvertsen, Ingebjørg Trydal og Kirsti Jacob takker for prisen under "Agdermøtet" mandag kveld.

Det sier en fornøyd konsernsjef Steffen Syvertsen, som sammen med Kirsti Grønnerø Jacob, direktør Organisasjon, og Ingebjørg Trydal, avdelingsleder HR, fikk gleden av å motta prisen under festmiddagen til "Agdermøtet" mandag.

- I Agder Energi har vi jobbet veldig målrettet med kompetanseutvikling i mange år, og derfor er det spesielt hyggelig å få en slik anerkjennelse, sier Kirsti Jacob.

Ingebjørg Trydal legger til:

- Vi jobber for å få en kompetansekultur som løfter frem nye ideer og arbeidsmetoder som skaper innovasjon og nye forretningsmuligheter. Kompetanseutvikling er svært viktig for at vi skal nå konsernmålene våre.

Ni nominerte kandidater
Ni sterke kandidater var nominert til årets kompetansepris, les mer om de nominerte her, som ble delt ut for tiende gang. På vegne av styret i Agdering har en jury vurdert de nominerte og innstilt Agder Energi som vinner av årets kompetansepris.

Juryen har bestått av Lukas Wedemeyer, strategisjef i Kristiansand kommune, Sissel Strickert, strategisk rådgiver i NORCE, Sidsel Pettersen, daglig leder og partner i Innoventi, og Jens Martinius Nilsen, Vice President, Learning and Business Implementation i Gard.

Et viktig krav i juryens vurdering er om kandidatene har oppnådd gode resultater gjennom målrettet satsing på kompetanse over tid.

- Skal Agder Energi fortsette å lykkes tror vi på samarbeid; samarbeid med teknologiske spydspisser som Microsoft, samarbeid med andre dyktige selskap på Sørlandet og samarbeid internt. Kompetanse er et samarbeidsprosjekt, sier Steffen Syvertsen, konsernsjef.

Medarbeiderskap er sentralt
I juryens begrunnelse kan vi blant annet lese at de ser på Agder Energi som et nasjonalt og internasjonalt fyrtårn. Juryen vektlegger betydningen av kompetanse, innovasjon og bærekraft som utslagsgivende for å lykkes med endringen fra et tradisjonelt kraftselskap til en fremtidsrettet digital virksomhet.

- Endringer i våre omgivelser, oppgaver og arbeids-hverdag stiller krav til utvikling av mennesker og hele organisasjonen vår. Det handler om å bygge den kompetansen vi trenger for å fortsette å være "et ledende norsk konsern innen fornybar energi", sier Syvertsen.