Indiska bytter betalingsleverandør til Nets
— Nets viste et sterkt engasjement, og vi får en kostnadseffektiv totalløsning som er fremtidssikker. Vi sparer kostnader ved å få støtte innen spørsmål relatert til compliance. I tillegg får vi en helt ny inntektsstrøm av tjenesten for valutaveksling, en tjeneste som fungerer bra i Norden, sier Niclas Hjortenmark, IT-sjef hos Indiska.
Indiska tilbyr mote, innredning og tilbehør med et moderne og unikt preg basert på indisk inspirasjon og skandinavisk design. Kjeden har i dag mer enn 75 butikker i Norge, Sverige og Finland, i tillegg til nettbutikk.
Betalingsløsningene fra Nets er markedsledende innen stabilitet og inkluderer 160 moderne betalingsterminaler i Norge, Sverige og Finland. Terminalene benytter samme plattform og integrasjon mot kassaleverandøren Sitoo i alle landene. Kortinnløsningsavtalen er på omtrent 500 millioner kroner, og inkluder alle lokale betalingsmetoder samt de internasjonale korttypene Visa, Mastercard og Diners.
Gjennom Nets 360 Loyalty vil Indiska tilby medlemmene muligheten til å knytte medlemskapet direkte til sine betalingskort. Dette gjør det enklere for kundene å benytte medlemskapet, samtidig som det er kostnadsbesparende for kjeden ved at det reduserer behovet for egne medlemskort. Når betalingskortene benyttes, sendes informasjon om medlemmenes handel i realtid til kjedens CRM-system. Dette sikrer at bonusen for hvert kjøp registreres automatisk, fremfor manuell håndtering i kassen. Innmelding av nye medlemmer effektiviseres også ved at dette skjer direkte gjennom betalingsterminalene.
Tjenesten DCC, Dynamic Currency Conversion, gjør det mulig for butikkene å tilby utenlandske kunder å betale i egen valuta, noe som reduserer usikkerheten om den endelige prisen. Ved at kjeden får en del av gevinsten fra valutavekslingen fra utenlandske kunder, skaper løsningen en ny inntektsstrøm for Indiska, en gevinst som ellers tilfaller kundens bank eller kortselskap.
Indiska får også bistand til spørsmål om compliance. Dette gir en reel kostnadsbesparelse på omtrent 300 000 kroner per år, ved at det reduserer behovet for eksterne konsulenter.
– Vi er veldig glad for samarbeidet med Indiska. Sammen kan vi i felleskap utvikle salgskanalene til Indiska og bidra til forenkling både for kjeden og kundene, sier Patrick Höijer, Chief Commercial Officer i Nets.
Samtlige butikker i Norge, Sverige og Finland vil være i gang med den nye betalingsløsningen innen Black Friday.
Nøkkelord
Kontakter
Stein-Arne Tjore, pressesjef for Nets i Norge, tlf 915 39 846, e-post: satjo@nets.eu
Bilder
Om Nets Branch Norway
Hos Nets ser vi enklere produkter og løsninger som fundamentet for vekst og utvikling, både kommersielt og i samfunnet. Nets-konsernet har hovedkontor i København og har mer enn 4 000 ansatte i Europa. Vi hjelper banker, bedrifter og forretningsdrivende i Europa med å gjøre morgendagen litt enklere for sine kunder, alltid med den høyeste grad av sikkerhet og stabilitet. Enkle løsninger for en travel hverdag. Det er det vi er her for.
Følg pressemeldinger fra Nets Branch Norway
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nets Branch Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Nets Branch Norway
Norge ligger i toppen av kontaktløs kortbetaling i Norden4.2.2022 09:00:00 CET | Pressemelding
Koronapandemien har nok en gang satt fart på kontaktløse kortbetalinger i Norden og igjen er Norge i front i feltet.
UnionPay, verdens største kredittkort, utvider markant i hele Norden23.11.2021 08:58:12 CET | Pressemelding
Kinesiske UnionPay, som står bak kredittkortet med flest kortholdere i hele verden, har inngått en ny, markant partneravtale med Nets på tvers av Norden, noe som bl.a. muliggjør kontantuttak, og det kan ha avgjørende betydning for om detaljhandel vil ta imot kortet, forteller ledende luksus butikk. “Siden vi ser at internasjonale reiser begynner å normalisere seg, vil Norden igjen bli en viktig destinasjon for Union Pay-kortholdere i Europa”, lyder det fra UnionPays nestleder i Europa.
Nordhealth velger Nets Group som betalingsformidler i Norden18.11.2021 10:24:02 CET | Pressemelding
Nordhealth, en ledende leverandør av skybasert programvare til praksisstyring (PMS – Practice Management Software) for veterinærer og terapeuter, har underskrevet en avtale med Nets om å tilby klinikker muligheten til sømløst å behandle betalinger, enten det er på klinikken, som tokenisering av kort, eller over nettet.
Nets Passport Reader kvalifisert for eIDAS-kompatibel identitetssikring15.11.2021 09:59:37 CET | Pressemelding
Nets Passport Reader er nå eIDAS-sertifisert av BSI, et av verdens største sertifiserings-organer. Når den brukes til identitetssikring kan tjenesten nå konfigureres over hele Europa for eIDAS High – det høyeste sikkerhetsnivået. Denne sertifiseringen er en viktig godkjenning som forsikrer kundene om at den smarttelefonbaserte løsningen kan gi sikker tilgang til deres sensitive data, uten behov for kontakt ansikt til ansikt
JYSK velger Nets som leverandør i 14 lande24.9.2021 09:00:00 CEST | Pressemelding
Nets, som nå er en del av Nexi-konsernet, er valgt av JYSK som framtidig leverandør av betalingsløsninger i ytterligere fem land (Østerrike, Tyskland, Sveits, Frankrike og Italia). Dette utvider partnerskapet til samlet å dekke 14 europeiske land, hvor Nets vil bidra med å levere en strømlinjet og skalerbar betalingsløsning som dekker over både terminaler og kortinnløsning. Betalingsindustrien utvikler seg til å være stadig mer internasjonal, mens betalingsvanene fortsatt er vesentlig forskjellige fra land til land. Så for en detaljhandelsaktør som JYSK som løpende ekspanderer til flere land, og åpner mer enn 150 nye butikker pr. år bare i Europa, er det viktig at kundene kan betale med de betalingsformer de foretrekker, enten det er nasjonale kort som Dankort eller andre foretrukne betalingsløsninger: «For oss er det viktig at kundene våre har muligheten til å bruke den betalingsløsningen de foretrekker. Derfor har vi kikket etter en leverandør som gjør oss i stand til at motta betali