Ikano Bank velger Nets som leverandør i Europa

(5. mars 2020) Avtalen som nå er inngått innebærer at Nets skal håndtere betalinger og tilknyttede tjenester, samt levere en løsning for salgsfinansiering som er tilpasset Ikano Bank sine kunder i hele Europa.

Etter en anbudsrunde har Ikano Bank valgt Nets som leverandør av internasjonale tjenester for de neste fire årene. Nets vil drifte Ikano Banks samlede låneplattform, håndtere korttransaksjoner og relaterte tjenester overfor bankens kunder. Avtalen er en bekreftelse på Nets sin ekspensjon og ambisjon om å støtte banker og kortutstedere i hele Europa.

— Vi har valgt å bygge videre på vårt eksisterende samarbeid med Nets, fordi det gir oss en enkel, innovativ og konkurransedyktig løsning som støtter våre kunders stadig endrede behov. Nets har skreddersydd en ende-til-ende løsning tilpasset våre behov, sier Peter Axemo, Head of Products hos Ikano Bank.

— Det utvidede samarbeidet er en viktig milepæl i forhold til vår ekspensjon i Europa. Gjennom å samle en rekke tjenester i en innovativ og kommersiell modell hjelper vi Ikano Bank til en videre vekst gjennom vår åpne digitale plattform. Vår ambisjon er å gjøre det enkelt å bruke og skalere komplekse systemer, slik at utstedere som Ikano Bank kan fokusere på deres kjernevirksomhet, forteller Torsten Hagen Jørgensen, CEO for Issuer & eSecurity Services hos Nets.

Implementering og migrering til den nye plattformen påbegynnes i disse dager og det er forventet at de første produktene for Ikano Bank sine kunder lanseres i løpet av høsten 2020.

Om Ikano Bank:
Ikano Bank tilbyr enkle og attraktive spare og låneprodukter til forbrukere, salgsfinansieringsløsninger for varehandelsaktører, samt leasing og leiefinansiering for bedriftskunder. Ikano Bank er tilstede i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannia, Polen, Tyskland og Østerrike, og er en del av Ikano Gruppen. Ikano er en internasjonal gruppe bestående av selskaper innen finans, eiendom, produksjon, forsikring, analyse og varehandel. Ikano Gruppen ble etablert i 1988 og eies av familien Kamprad. Vår misjon er å forenkle personer liv så de kan fokusere på å leve. Dette gjør vi gjennom å jobbe sammen for å skape enkle og meningsfulle løsninger basert på rettferdige vilkår som skaper verdi for våre kunder.

Om Nets: