Fleire direktorat samarbeider for større tryggleik på nettet

Direktoratgruppa følger opp den nasjonale strategien for ein trygg digital oppvekst, «Rett på nett», som blei lansert hausten 2021. Ei viktig oppgåve for gruppa blir å utvikle ein handlingsplan for å konkretisere strategien. Gruppa får også ansvar for å koordinere innsats og prioriteringar på feltet.
Tryggleik på nettet er ei av dei viktigaste oppgåvene til Medietilsynet
Medietilsynet skal leie direktoratgruppa, som også har med representantar frå Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet, Helsedirektoratet, Forbrukartilsynet, Utdanningsdirektoratet, Datatilsynet og Politidirektoratet.
– For Medietilsynet er tryggleiken til barn og unge ei kjerneoppgåve, og vi meiner det er mykje å hente på meir samarbeid og koordinering av den statlege innsatsen, seier Mari Velsand, direktør i Medietilsynet.
Barn og unge skal ha reell medverknad
Samarbeid og involvering var vesentleg i utviklinga av strategien «Rett på nett» og blir viktig også for å lykkast med handlingsplanen. Frivillige organisasjonar, næringsliv og barn og unge sjølve skal involverast i arbeidet vidare.
– Dei unge er ekspertar på sine eigne liv, og har ikkje alltid same oppfatninga som vaksne i saker som vedkjem dei. Derfor er eitt av måla i strategien at barn skal ha reell medverknad når strategien blir følgd opp med konkrete tiltak. Dette har vi laga ein god plan for. I tillegg er vi opptatt av å samarbeide med andre aktørar som er engasjerte i barns digitale kvardag, seier Velsand.
Barne- og familiedepartementet har ansvar for å koordinere regjeringa sitt arbeid for ein trygg digital oppvekst.
– Barn og unge lever livet sitt på nettet. Vi må rette meir merksemd mot og vere meir bevisste på kva for digitale opplevingar og utfordringar dei har. Det er bra at denne direktoratsgruppa no er komen på plass, slik at innsatsen blir enda meir målretta. Eg håper dette arbeidet vil kunne føre til gode løysningar for dei utfordringane barna møter , seier Toppe.
Direktoratgruppa har sitt første møte 10. juni i Oslo.
Bakgrunn: strategien «Rett på nett»
Strategien «Rett på nett» er utarbeidd av Medietilsynet på vegner av regjeringa, og blei lansert hausten 2021.
Visjon og mål:
Regjeringa skal sikre barn og unge ein aktiv, deltakande og trygg digital oppvekst.
Denne visjonen skal regjeringa nå gjennom å:
- sikre rettane til barn i det digitale miljøet og reell medverknad frå barn og unge
- auke den digitale kompetansen til barn og unge
- auke den digitale kompetansen til foreldre og vaksne som jobbar med barn
- verne barn og unge mot internettrelaterte overgrep, skadeleg innhald og skadeleg bruk
- sikre person- og forbrukarvernet til barn og unge
- initiere forsking og gjere kunnskap tilgjengeleg
- styrke koordineringa av arbeidet for ein trygg, digital oppvekst
Les meir: Nasjonal strategi for trygg digital oppvekst | Medietilsynet
Nøkkelord
Kontakter
Nina Bjerkekommunikasjonsrådgiver og pressekontakt
Tel:+47 419 34 154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder

Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Framleis låg lønnsemd for norske aviser og tv – medan nasjonal radio held fram med å auka lønnsemda30.10.2025 06:50:00 CET | Pressemelding
Låg lønnsemd pregar store delar av mediebransjen. Unntaket er kommersiell riksdekkjande radio, som har rekordgode resultat. Det viser rapporten til Medietilsynet «Norsk medieøkonomien 2020-2024».
Medietilsynets høringssvar om forslag til lov om aldersgrenser i sosiale medier24.10.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
Medietilsynet støtter regjeringens initiativ til å gjennomføre lovendringer som reduserer risikoen som bruk av sosiale medier kan ha for barn og unge, men mener lovforslaget byr på flere utfordringer.
Ber foreldre være aktive i møte med barnas sosiale medier22.10.2025 08:37:04 CEST | Pressemelding
Kriminelle rekrutterer barn ned i 12-årsalderen via sosiale medier. Ni av ti norske 12-åringer har tilgang på ett eller flere sosiale medier. Her er Medietilsynets og Nettpatruljens råd til bekymrede foreldre.
Hard kamp om innovasjonsstøtte til media20.10.2025 13:47:25 CEST | Pressemelding
Medietilsynet skal fordele nær 24 millionar kroner i innovasjonsstøtte i år. Da søknadsfristen gjekk ut før helga, hadde 87 søknadar kome inn, med ønske om til saman meir enn det dobbelte – nær 60 millionar kroner.
Unge gamarar frå heile landet nominert til Ibelinprisen15.10.2025 14:53:33 CEST | Pressemelding
Femten ungdomar i alderen 12-18 år er med i kampen om Ibelinprisen, som om ein månad skal delast ut for første gong. Dei nominerte er frå fritidsklubbar i heile landet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
