Extra Kongsberg gjenåpner

Extra Kongsberg åpner mandag 18. oktober.

I etterkant av den tragiske hendelsen på Kongsberg onsdag kveld, er butikklokalet til Extra Kongsberg blitt holdt stengt av politiet. Denne sperringen blir nå opphevet, og fra og med 18.10 kl. 07.00 åpner butikken igjen.

Den tragiske hendelsen i Kongsberg preger oss alle og våre tanker er hos alle de berørte.

Coop Vestfold og Telemark SA sitt hovedfokus har siden hendelsen vært å ivareta sine ansatte.

Driftsledelsen i Coop Vestfold og Telemark var kort tid etter meldingen om en alvorlig hendelse på stedet for å bistå de ansatte. Det ble raskt avklart at ingen av de butikkansatte kom fysisk til skade.

De ansatte ved butikken som var til stede under hendelsen opptrådte snarrådig og svært klokt i situasjonen.

I etterkant av hendelsen har de ansatte også fått tett oppfølging fra eksternt krisepersonell. Fagkyndig bistand vil være tilgjengelig for ansatte så lenge det er behov for det.

Det har hele tiden vært god dialog med politiet, og alle spørsmål knyttet til etterforskningen og hendelsesforløpet må rettes til dem.

Vi ber media og allmenheten om å vise forståelse og respekt overfor butikkens ansatte når butikken nå gjenåpnes.

Pressetelefon(kun pressehenvendelser, ikke sms)

Tel:915 10 727