EMIR slipper «Luftslott»

Bergensartisten EMIR er tilbake og slipper pop-perlen «Luftslott».

Det siste året har det vært tilsynelatende stille fra 26 år gamle EMIR fra Bergen, men bak kulissene har det gått på høygir. I august kom han tilbake og serverte følelsen av lys og lyd som smelter sammen rundt deg på en klubb, med P3-listede «Midnight Rave» ft. Arif. Nå følger han opp med Lucas Nord-produserte «Luftslott». «Luftslott» er andre singel ut fra et kommende album, og låta har allerede rukket å bli en publikumsfavoritt på liveshowene hans.

««Luftslott» handler i stor grad om å reise veldig mye og føle at man er i en slags boble hvor man sjeldent får ro. Ting og hendelser flyr fort forbi og du er aldri heller helt fokusert på de rette tingene. Alt det maset som følger med til disse situasjonene og litt forventningene alle har til deg til en hver tid, er det jeg prøver få litt ro og fred fra» - EMIR

Og EMIRs beste tips for å få litt rod og fred?

«Sauna for eksempel, det funker veldig nice til å chille nedpå»

Det har snart gått ett år siden han slapp det Spellemann-vinnende debutalbumet «Mer av deg», og mens han har spilt konserter med Sushi x Kobe på store festivalscener som Roskilde og seneste Øyafestivalen, har han brukt mesteparten av tiden i studio for å skrive ny musikk.

Siden EMIR debuterte som soloartist for drøyt to år siden har mye skjedd. Debutlåten «Faller» og oppfølgeren «Alltid» ble omtalt som euforisk og episk, og låtene markerte seg klart som noe nytt og spennende i det urbane landskapet. Han har imponert med egne konserter på blant annet Øyafestivalen, Rockefeller og opptreden på blant annet Spellemann og P3 Gull. Han tok med seg en Spellemannspris hjem for debutalbumet «Mer av deg», og er nå klar for å sette i gang med ny musikk.

«Det føles veldig godt å være tilbake, og på tide egentlig også. Det er lenge siden jeg har gitt ut musikk nå, så jeg er veldig spent på hvordan folk sine reaksjoner kommer til å være» - EMIR

«Luftslott» slippes i dag, 13. september.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

blink-182 har sluppet nytt album!20.9.2019 17:30:00 CESTPressemelding

De Grammynomnierte rocke-tungvekterene, blink-182, har i dag sluppet sitt nye studioalbum NINE. Albumet, som gis ut av Columbia Records, er tilgjengelig digitalt, samt også i et begrenset opplag farget vinyl, kasetter og CD. Etter et intimt klubbshow på Brooklyns St. Vitus, i partnerskap med Spotify, skal blink-182 avslutte sin landsomfattende turné sammen med co-headliner Lil Wayne i kveld med en konsert på Barclays Center i Brooklyn. Fans kan se en livestream av St. Vitus-konserten på Facebook i en begrenset periode HER. Siden bandets ydmyke start i 1992 i San Diego, har blink-182 solgt over 50 millioner album verden over og rocket store folkemengder over hele kloden, og blitt et av de mest definerende og inspirerende rockebandene i deres generasjon. blink-182 består av Mark Hoppus (vokal/bass), Travis Barker (trommer) og Matt Skiba (vokal/gitar). NINE Track List: The First Time Happy Days Heaven Darkside Blame It On My Youth Generational Divide Run Away Black Rain I Really Wish I Ha

ANNOUNCED TODAY, NEW MUSIC FROM LEONARD COHEN20.9.2019 14:15:00 CESTPressemelding

In a posthumous new album, Leonard Cohen has robbed death of the last word. ‘Thanks for the Dance’ is not a commemorative collection of B sides and outtakes, but an unexpected harvest of new songs, exciting and vital, a continuation of the master’s final work. It will be released on November 22. Seven months after his father passed, Adam Cohen retreated to a converted garage in his backyard down the street from Leonard’s house, to work with his father again, to stay in the company of his voice. From their previous collaboration on ‘You Want It Darker’ there remained bare musical sketches, at times little more than vocals. Leonard had asked his son to bring these works to completion. This remarkable new album was made in many places. Javier Mas, the great Spanish laud player who accompanied Leonard on stage for the last eight years of touring, flew from Barcelona to Los Angeles to capture the artist’s spirit on Leonard’s own guitar. In Berlin, at a musical event called People Festival,