Coop Norge

Coop øker satsningen på norsk fotball

Del
I en tid der idretten møter store korona-utfordringer, er Coop glad for å kunne fortsette sin støtte til folkesporten. I en ny avtale forlenges Coops betydelige sponsorengasjement rettet mot norsk bredde- og toppfotball ut 2021.
Coop øker satsingen på norsk fotball, og tredobler satsingen på kvinnesiden for å utjevne forskjeller.
Coop øker satsingen på norsk fotball, og tredobler satsingen på kvinnesiden for å utjevne forskjeller.

– Å støtte fotballen er særlig viktig i disse korona-tider, der mange barn og unge har et stort behov for det fellesskapet idretten kan gi. For Coop, som er eid av sine kunder, er lokal tilhørighet svært viktig. Derfor føles det helt riktig å fortsette å støtte norsk fotball, som gjør en kjempejobb med å engasjere lokalsamfunn og inkludere barn og unge sier Vegard Hansen, sponsorsjef i Coop Norge.

Coop er svært stolt over å få være med å hjelpe til med å utvikle norsk bredde- og toppfotball også de kommende årene, og tredobler nå sin satsing på kvinnesiden for å bidra til å utjevne forskjeller.

– At Coop ikke bare fortsetter, men også øker satsingen på kvinnefotballen er fantastisk. Å ha en samarbeidspartner som står opp for oss både i hverdagen og i den krevende situasjonen vi nå befinner oss i, er helt uvurderlig. Vi er stolte over å ha Coop med Coop Prix i spissen med videre på laget, sier Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball Kvinner.

En ting Coop er særlig opptatt av, er at alle skal ha like muligheter innen idretten. 

– For oss er det viktig at fotball er for alle, uavhengig av kjønn, økonomi, etnisitet eller legning. Gjennom samarbeidet med Toppserien og Eliteserien ønsker vi å sørge for at enda flere jenter og gutter kommer seg inn i idretten, samtidig som de som allerede er med, inspireres til å fortsette enda lenger. Nå i korona-tider, hvor det er ikke er mulig å spille slik man er vant til, må vi passe ekstra godt på så ingen faller fra, fortsetter Hansen. 

Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland, er svært glad for å kunne fortsette samarbeidet med Coop.

– Det er fantastisk med slike støttespillere som Coop. I en krevende situasjon viser de tydelig lederskap og tar ansvar for fotballen. Coop en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes enda tettere bånd mellom bredde og topp.

Samarbeidsavtalen gjør at Coop kan tilby sine kunder og medeiere noen attraktive fordeler. For eksempel vil det tilbys rabatterte billettpriser og andre spesielle evenementer knyttet til fotballen. 

– Vi ønsker å gjøre de gode fotballopplevelsene lett tilgjengelig for å våre kunder. Slik at når Toppserien og Eliteserien sparkes i gang igjen, kan medeierne våre få være med og dele gode opplevelser, noe mange har savnet nå som mye av idretten har vært satt på vent, sier Hansen.

Coops samvirkelag er store sponsorer av fotball på lokalt nivå, i tillegg har Coop sin årlige draktkampanje der tusenvis av fotballdrakter blir delt ut gratis til aldersbestemte idrettsklubber over hele landet. Med et forlenget samarbeid med Toppserien og Eliteserien håper man å kunne være med på å inspirere enda flere fotballelskere. 

– Vi i Coop ønsker å bidra til å inspirere og motivere alle som driver med trening og fysisk aktivitet. Mange voksne er flinke til å gå turer om dagen, men vi må gjøre det vi kan for å inspirere til fysisk aktivitet også for barn og unge, avslutter Coops sponsorsjef.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:

Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef Coop Norge, telefon 905 99 726

Leif Øverland, administrerende direktør Norsk Toppfotball, telefon 415 36 460

Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball kvinner, telefon 988 72 835

Kontakter

Bilder

Coop øker satsingen på norsk fotball, og tredobler satsingen på kvinnesiden for å utjevne forskjeller.
Coop øker satsingen på norsk fotball, og tredobler satsingen på kvinnesiden for å utjevne forskjeller.
Last ned bilde

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye