Coop øker satsningen på norsk fotball
– Å støtte fotballen er særlig viktig i disse korona-tider, der mange barn og unge har et stort behov for det fellesskapet idretten kan gi. For Coop, som er eid av sine kunder, er lokal tilhørighet svært viktig. Derfor føles det helt riktig å fortsette å støtte norsk fotball, som gjør en kjempejobb med å engasjere lokalsamfunn og inkludere barn og unge sier Vegard Hansen, sponsorsjef i Coop Norge.
Coop er svært stolt over å få være med å hjelpe til med å utvikle norsk bredde- og toppfotball også de kommende årene, og tredobler nå sin satsing på kvinnesiden for å bidra til å utjevne forskjeller.
– At Coop ikke bare fortsetter, men også øker satsingen på kvinnefotballen er fantastisk. Å ha en samarbeidspartner som står opp for oss både i hverdagen og i den krevende situasjonen vi nå befinner oss i, er helt uvurderlig. Vi er stolte over å ha Coop med Coop Prix i spissen med videre på laget, sier Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball Kvinner.
En ting Coop er særlig opptatt av, er at alle skal ha like muligheter innen idretten.
– For oss er det viktig at fotball er for alle, uavhengig av kjønn, økonomi, etnisitet eller legning. Gjennom samarbeidet med Toppserien og Eliteserien ønsker vi å sørge for at enda flere jenter og gutter kommer seg inn i idretten, samtidig som de som allerede er med, inspireres til å fortsette enda lenger. Nå i korona-tider, hvor det er ikke er mulig å spille slik man er vant til, må vi passe ekstra godt på så ingen faller fra, fortsetter Hansen.
Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland, er svært glad for å kunne fortsette samarbeidet med Coop.
– Det er fantastisk med slike støttespillere som Coop. I en krevende situasjon viser de tydelig lederskap og tar ansvar for fotballen. Coop en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes enda tettere bånd mellom bredde og topp.
Samarbeidsavtalen gjør at Coop kan tilby sine kunder og medeiere noen attraktive fordeler. For eksempel vil det tilbys rabatterte billettpriser og andre spesielle evenementer knyttet til fotballen.
– Vi ønsker å gjøre de gode fotballopplevelsene lett tilgjengelig for å våre kunder. Slik at når Toppserien og Eliteserien sparkes i gang igjen, kan medeierne våre få være med og dele gode opplevelser, noe mange har savnet nå som mye av idretten har vært satt på vent, sier Hansen.
Coops samvirkelag er store sponsorer av fotball på lokalt nivå, i tillegg har Coop sin årlige draktkampanje der tusenvis av fotballdrakter blir delt ut gratis til aldersbestemte idrettsklubber over hele landet. Med et forlenget samarbeid med Toppserien og Eliteserien håper man å kunne være med på å inspirere enda flere fotballelskere.
– Vi i Coop ønsker å bidra til å inspirere og motivere alle som driver med trening og fysisk aktivitet. Mange voksne er flinke til å gå turer om dagen, men vi må gjøre det vi kan for å inspirere til fysisk aktivitet også for barn og unge, avslutter Coops sponsorsjef.
For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:
Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef Coop Norge, telefon 905 99 726
Leif Øverland, administrerende direktør Norsk Toppfotball, telefon 415 36 460
Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball kvinner, telefon 988 72 835
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom